eivi91 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Noen som så "The Truman Show" på tv2 i kveld? Gikk kl.22:00. Syns det var en morsom film :!: Tv2: Film: The Truman Show Amerikansk komedie Truman Burbank (Jim Carrey) ble som spedbarn adoptert av en TV-stasjon, og hans liv har siden vært et 24-timers liveshow. Truman selv er den eneste som ikke vet dette - både familie, venner og alle rundt ham er skuespillere. Når Truman så begynner å ane hva som foregår, forsøker han å rømme. Hva syns dere? Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Noen som så "The Truman Show" på tv2 i kveld? Gikk kl.22:00. Syns det var en morsom film :!: Tv2: Film: The Truman Show Amerikansk komedie Truman Burbank (Jim Carrey) ble som spedbarn adoptert av en TV-stasjon, og hans liv har siden vært et 24-timers liveshow. Truman selv er den eneste som ikke vet dette - både familie, venner og alle rundt ham er skuespillere. Når Truman så begynner å ane hva som foregår, forsøker han å rømme. Hva syns dere? år siden jeg så den sist.. søt film.. Måtte sippe i kjærestens armkrok.. "snufsefilm" Digger Jim Karri og hans rollebekledninger.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Veldig bra film - regner den som en av Jim Carreys beste sammen med Man On The Moon og Eternal Sunshine Of The Spotless Mind. Filmen kom vel også et år eller to før Big Brother og lignende programmer kom på TV og virket nok mer spesiell da enn den gjør idag når folk er tildels vant til ekstrem-TV hvor folk utnyttes. Dog foreløpig (heldigvis...) ikke i samme grad som hovedpersonen i Truman Show. Endret 24. juli 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Godfather Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Godfather Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 3. gangen eg ser filmen, like god som før Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Filmen er fra 1998. Enig med deg Godfather. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Så den jeg også. Lenge siden jeg har sett den, og den var like bra, like morsom og trist som alltid. Synes det er en meget god film som har et godt poeng. Et ganske alvorlig tema som likevel blir morsomt, men også trist. Og Jim Carrey er genial. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 en ganske dyp og tankevekkende film... Leste en kommentar på IMDb.com: When I was a young adult on the search for my true self, religion and God; I found myself reading all kinds of books such as: Demian, Sidarta, Brave New World, 1984, the works of Jean Paul Sartre and Simone de Bolvoir. The world of Truman Burbank certainly took me back to those days. I used to look at myself in the mirror and say out loud: "I wonder if I am me? I wonder if everybody thinks the same shade of red when I say red? Why was I born? Why are my parents my parents? Why did God create the world? Will I get punished by God for thinking all these things?" This is a deep movie, bound to become an art film. Jim Carey did such a superb job that it earned him a Golden Globe Award. This is definitely an Oscar contender. It made me think! What a suprise! Movies do not make me think very often. They are predictable to me now. Could it be age? When the lady comes on the bike with the basket, then the dog and then the yellow Volkswagen it reminded me of how repetitive life seems at times, when we think that nothing is going to change and we want changes. The Director was like God, the creator, although at times he was a mean guy, I think that all of us have questioned God and have been angry at him. Truman's world seemed so "perfect", no messy hair, no trash. Just phony! Our world seems much like that, everything is a matter of perception. The audience that watched the Truman Show in the movie was a hedonistic audience of consumers who wanted to be entertained no matter what the cost to Truman, reminded me of the soaps, of the Paparazzi, of how we like to know about the celebrities, and ultimatly of how the product could be the death of someone such as Princess Diana, or Truman Burbank. Purchase the video and watch it many times and many other symbols will come to mind. Like Jim Carey stated while he received the Golden Globe that he would enjoy it down to the crunchy chewy part. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Så den jeg også. Lenge siden jeg har sett den, og den var like bra, like morsom og trist som alltid. Synes det er en meget god film som har et godt poeng. Et ganske alvorlig tema som likevel blir morsomt, men også trist. Og Jim Carrey er genial. Helt enig! Filmen er veldig bra!! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Verdt hver krone. Jeg ELSKER Carrey i alvorlige roller. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Er Eternal sunshine on a spotless mind verdt å se? -Har liksom ikke helt for meg hva slags film det er Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Er Eternal sunshine on a spotless mind verdt å se? -Har liksom ikke helt for meg hva slags film det er Fantastisk, herlig, kjempekoselig, soet film. Yndlingsfilm nummer 2. ELSKER den. Se den. Den er forresten en romantisk komedie av en annen verden, er du fan av Charlie Kaufman kjenner du til den spesielle stilen hans. Gondry viser at han klarer mye mer enn musikkvideoer, og holder seg trofast til kameratriks i stedet for CGI. Carrey er fantastisk. Endret 25. juli 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Mange vil nok syns at Eternal sunshine er en kjedelig film. Jeg så den pågrunn av Jim Carrey, og kun pågrunn av han.. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Meget bra film synes jeg ja.. Har ikke tv2 sendt den før? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 så ca halve filmen, kan noen fortelle mag hva som skjedde første 40 minuttene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ja, den filmen var bra. Jeg skulle gjerne visst hva som skjedde da han fikk se den ordentlige verdenen, da han gikk ut exit-døra. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Fikk seff ikke sett den... Har sett den før da. Likte den ikke da. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jeg likte den bedre første gangen. Den er ok, men litt langtrekelig av og til. Jeg skulle og ønske slutten varte litt lenger, at han traff den jenta ialefall. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jeg likte den bedre første gangen.Den er ok, men litt langtrekelig av og til. Jeg skulle og ønske slutten varte litt lenger, at han traff den jenta ialefall. Enig. Men det lå vell ann til en oppfølger men ble ikke noe av det. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 jeg likte den bedre første gangen.Den er ok, men litt langtrekelig av og til. Jeg skulle og ønske slutten varte litt lenger, at han traff den jenta ialefall. Enig. Men det lå vell ann til en oppfølger men ble ikke noe av det. Tostemmig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå