Dux ducis Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg har et table i en database, men jeg får ikke skrevet til det fra et vanlig php/html dokument. Her er koden jeg har så langt, ser dere noen åpenbare feil? (Jeg skal kunne skrive inn noe i et textarea og sende det til databasen, men det skjer ikke) <?php $link = mysql_connect("localhost", "Zythius"); mysql_select_db("gspo"); $query = "insert into ('nyheter') (nyheter) values ('hallo')"; ?> <div id="Layer1" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1; left: 130px; top: 43px;"> <form name="form2" method="post" action=""> <textarea name="hallo" id="hallo"></textarea> </form> <form name="form1" method="post" action="print.php"> <input type="submit" name="Submit" value="Leggtil"> </form> </div> Jeg er ikke ekspert så vær snille og tålmodige Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Kanskje noko slikt i staden? <!DOCTYPE html> <title>Eksempel</title> <?php if($_POST['nyhetsnavn']) { $nyhet = mysql_real_escape_string($_POST['nyhetsnavn']); mysql_connect('localhost', 'brukernavn', 'passord'); mysql_select_db('databasenavn'); $query = mysql_query("INSERT INTO nyheter (radnavn)". "VALUES ('$nyhet')") or die ('Eg kunne ikkje legge til informasjonen fordi: ' . mysql_error()); } else { ?> <form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post"> <fieldset> <legend>Informasjon</legend> <label>Nyhetsnavn: <input type="text" name="nyhetsnavn" size="50"> </label> </fieldset> </form> <?php } ?> Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det kunne vært hjelpsomt om du beskrev hva koden din gjorde, eventuelle feilmeldinger og lignende. Men det kan se ut som at nyhetene dine alle blir å være 'Hallo'. ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå