Indiana Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Har akkurat anskaffet meg denne sagnomsuste spilleren (i går), men gleden ble dessverre kortvarig... Får ikke avspilt DVD-filmer (låser seg, BSD) - har prøvd flere spillere (den som fulgte med + PowerDVD), lukket alle prosesser i bakgrunnen, men ingen ting hjelper. Spilling av CD-skiver går derimot utmerket. Har WIN 98 (jippi - krasjer noen ganger hver dag, men jeg er ikke bitter, neida. GRRRR!), Asus A7M266, Athlon 1.33, Asus GeForce 3, SB Live! Player 1024. Spilleren er i slave modus (Sony 8/4/32 CD-brenner på master). Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg! Er løsningen å oppgradere til XP? Har egentlig liten lyst, men kan jo ikke kjøre spill osv. på Linux... Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Har hatt litt problemer med samme spilleren. Hadde opprinelig DVD spilleren som master på IDE2 sammen med cd brenner som slave. Fant til slutt ut at spilleren KAN få problemer når den står på samme IDE kanal som enkelte cd brennere. ref: http://www.pioneeraus.com.au/multimedia/index.html Etter at jeg flyttet den til slave på IDE1 har jeg ikke hatt noen problemer! Det er i alle fall verd et forsøk! -ull-2k- Lenke til kommentar
Indiana Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Hei, takk skal du ha for rådet! Jeg har hørt om det før når jeg tenker meg om - at det er best å ha CD-brenner'n og DVD-Rom'en på hver sin IDE kanal. Har nå Pioneer A06S som slave på IDE1. Dessverre har det ikke løst problemet - jeg får til å spille DVD-skiver ca. 1 av 15 ganger, de andre fjorten gangene låser maskina seg... Lurer fremdeles på om det er Win 98 som er problemet. Dersom noen har noen andre lure tanker så vil jeg gjerne vite om dem! Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Det er nok en feil i 98, vil jeg anta. Hvis du har muligheten vil jeg på det sterkeste anbefalle å opgradere til 2000 eller XP. Der er støtten for alle slike ting uendelig mye bedre. Hvis ikke så kan du prøve å reinstallere aspi-driverne. Disse kan du få hos microsoft, eller du kan prøve google... Utover det aner jeg ikke. Du har vel allerede prøvd et annet program for DVD avspilling? Lykke til! Lenke til kommentar
Indiana Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 YES! Hallelujah and praise the Lord! Fant endelig ut hva som var problemet...programmet PacketCD som fulgte med CD-brenneren fra Sony. Dette legger seg til å styre tilgangen til CD/DVD-stasjoner og bruker et spesielt filsystem som kan skape problemer med lesing fra DVD-spillere. Alt som trengtes var å høyreklikke på DVD-stasjonen i Utforsker, velge "Exclude from PacketCD" og starte på nytt. Endelig fungerer alt utmerket!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå