Gå til innhold

Får inn russisk radio på høytalerne


Anbefalte innlegg

Ok, kall meg paranoid, men jeg er litt redd nå :p

Jeg skrudde av alt av lyd på maskinen fordi foreldrene mine sov. Etter en stund hørte jeg noen merkelige lyder, og kunne ikke finne ut hvor de kom fra. Jeg fant til slutt av det var høytalernemine. Tenkte at jeg hadde et glemt program som lagde noen lyder, så jeg satte på Mute igjennom Windows. Men lydene ga seg ikke. Jeg skrudde derfor opp volumet på høytalerne, fo rå kunne høre hva som ble sagt. da forsvant lyden. Jeg skrudde dem helt ned igjen, og kunne svakt høre en russisk kvinne fortelle noe. Senere kom en mann til og de hadde en dialog. Det hørtes ut som et hørespill av noe slag.

 

Noen som vet om x-530 fra Logitech tar inn radio (bare hvis volumet er nede), eller vet hvorforjeg lytter på russisk snakk akkurat nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i landet holder du til? Jeg har hørt om flere som får inn russisk radio på bakhøyttalerene til pc-anlegg. Det er en kombinasjon av at de sender mye kraftigere (?) radiosignaler i russland og dårlig skjerming av kabelen på høyttalerene. Kabelen fungerer da visstnok som en radioantenne.

 

Rett meg hvis jeg tar feil..

Lenke til kommentar

Tok inn en radioamatør en gang - "LA8PV kaller, over"

 

Han sendte fra blokka der jeg bodde, og slo inn veldig klart og tydelig i ett par billige PC-høyttalere. Kunne bare høre hva han sa og ikke hva den han snakka med sa.

 

Sånne ting skyldes inkompetent design og/eller billig elektronikk i forsterkeren i høyttaleren. Istedetfor å blokke radiofrekvenser, demoduleres og forsterkes de. Sannsynligvis er det en AM sending som tas inn.

Lenke til kommentar

Russerne har veldig sterke sendere. Jeg har en Tandberg Sølvsuper 10, og den har et "trolløye", som viser signalstyrken. Det er mange russiske stasjoner på kortbølgen, og signalet er utrolig sterkt. På enkelte av disse stasjonene er det omtrent ikke bakgrunnssus, og tilnærmet FM-kvalitet på lyden. Det er for det meste østeuropeiske land man får inn, som Romania, Østerrike, Estland osv. Jeg har også fått inn England, Australia(!) og USA.

Lenke til kommentar
Ok, kall meg paranoid, men jeg er litt redd nå :p

Jeg skrudde av alt av lyd på maskinen fordi foreldrene mine sov. Etter en stund hørte jeg noen merkelige lyder, og kunne ikke finne ut hvor de kom fra. Jeg fant til slutt av det var høytalernemine. Tenkte at jeg hadde et glemt program som lagde noen lyder, så jeg satte på Mute igjennom Windows. Men lydene ga seg ikke. Jeg skrudde derfor opp volumet på høytalerne, fo rå kunne høre hva som ble sagt. da forsvant lyden. Jeg skrudde dem helt ned igjen, og kunne svakt høre en russisk kvinne fortelle noe. Senere kom en mann til og de hadde en dialog. Det hørtes ut som et hørespill av noe slag.

 

Noen som vet om x-530 fra Logitech tar inn radio (bare hvis volumet er nede), eller vet hvorforjeg lytter på russisk snakk akkurat nå?

Samme skjer med Logitech høytalerene mine :p

Men bare på lavt volum ja.

Bare hørt russisk til nå.

 

Sikker billig elektronik.

Lenke til kommentar

Sånn skjer fra tid til annen. Har selv opplevd å få inn russisk radio på den måten...

To fettere av moderen har installert en form for stasjonert walkietalkieaktig system for å kunne kommunisere seg i mellom, og hos han ene slår dette systemet inn på Hammond orglet hvis det står på… Tror du hun nye dama til han med dette orglet skvatt når hun plutselig hørte han andre si ”Hallo, Hallo” inne i orglet?

Lenke til kommentar

Håper du har reciever/FM-tuner?

Ville isåfall vært merkelig om du fikk inn en FM sending, rett inn på forsterkeren, som ligger mellom 87 - 108 Mhz, noe som høyttalerne dine aldri i verden hadde klart å gjenskape, og det ville vært umulig å oppfatte også siden et perfekt øre ikke klarer å høre høyere frekvenser enn 20Khz.

Lenke til kommentar

Heisann, har opplevd akkurat det samme, med ett Creative Surround anlegg.

Kablene til høytalerne bak meg går langs taket, så det er mulig det har en innvirkning. Begynte som en slags "mumling" i de sene nattetimer, som jeg ikke ante hvor kom fra, og jeg kikka meg nervøst over skulder'n både èn og to ganger.

Så senere fant jeg ut at det faktisk kom radio fra høytalerne, hørtes russisk ut, men definitivt slavisk. Er nok Østblokk-sendinger vi får inn :)

 

Var faktisk litt skummelt å sitte 2-3 på natta, også plutselig begynte det å tiske og viske rundt meg...Og i tillegg på russisk. Freaka broren min totalt ut når han satt alene på min maskin en natt. hehe !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...