Gå til innhold

Mistenkelig fenomen på hovedkortet mitt


AMDXP

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger deres hjelp.

 

Når jeg kom hjem til min stasjonære pc i går så hadde den slått seg selv av. Dvalemodus, tenkte jeg.

 

Men når jeg skulle starte den på nytt, så var den ingen liv i pcen. Det eneste som skjedde når jeg trykkte påknappen var at cdrommen og alle viftene startet i et sekund og stoppet. Det kom ingen lyder fra internhøytaleren. Pluss at det tennes et lite rødt lys på hovedkortet mitt.

 

Pc spec: Aopen AX4B533, tre år gammmel pc og hovedkort.

 

Jeg har peil på data men dette har jeg aldri erfart før... hva kan det være?

 

Jeg tok et bilde av et mistenkelig fenomen (likasjen) på hovedkortet mitt.

 

Ta en titt og fortell meg om jeg må begynne å grave en grav i hagen til hovedkortet mitt...

 

På forhånd takk.

post-238-1122241835_thumb.jpg

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har sett noe lignende på et HK en gang, og da var det bare å bytte HK.

 

Slike store kondensatorer har ofte med strømstyring å gjøre, og når de går er det vel fare for at spenning til noe på HK er/blir feil.

 

Mulig du kan lodde av denne, lese av verdi og skaffe en ny som du lodder inn. Men det er vel en fare at det er noe annet feil på HK som får kondensatoren til å gå, og da er du jo like langt. :(

Lenke til kommentar

Jepp, det der er nok en elektrolyttkondensator (mener de heter det) og lekasjen ser ut som den kommer derifra. Om kortet ikke er alt for gammelt bør det vell gå å få det på garantien / reklamasjonsretten.

 

Går selvsagt ann å fikse selv om man har delene og kunnskapene til det.

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene folkens! Dere har vært til stor hjelp!

 

Det som skjer nu er at:

 

Jeg har snakket med PSdata og dem sa at dem gir tre års garanti på ferdigbygde pcer med operativsystem. Så jeg har sendt kabinettet mitt til PSdata i dag. Slik dem fortalte så kommer dem til å skifte hovedkortet kostandsfritt, siden denne lekasjen går på garantien.

 

Så lang så har æ blitt positivt imponert over den gode kundebehandlingen hos PSdata!

 

Mer om denne saken kommer etterhvert...

Lenke til kommentar
Takk for alle svarene folkens! Dere har vært til stor hjelp!

 

Det som skjer nu er at:

 

Jeg har snakket med PSdata og dem sa at dem gir tre års garanti på ferdigbygde pcer med operativsystem. Så jeg har sendt kabinettet mitt til PSdata i dag. Slik dem fortalte så kommer dem til å skifte hovedkortet kostandsfritt, siden denne lekasjen går på garantien.

 

Så lang så har æ blitt positivt imponert over den gode kundebehandlingen hos PSdata!

 

Mer om denne saken kommer etterhvert...

Kjempebra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...