tKila Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Har nettop montert sammen disse delene fra komplett, men har problemer med å kjøre i gang. Når jeg kopler på strøm, lyser en grønn diode (5V ok..). Når jeg skal starte med Power sw, begynner en rød diode å lyse, og en irriterende pipelyd kommer i høytalerene. Ingen signaler blir sendt til skjermen.. (Alle vifter er ok) Har byttet skjermkort, men ingen forandring. Jeg lurer på om alle disse komponentene er kompatible, og om noen har noen ide om hva som kan være galt. Håper noen kan gi meg noen tips. :smile: -- Abit BD7II Hovedkort S478/533mhz I845E, ATA/100, ATX, DDR, LAN, USB2.0 (3) Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 (4) Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Grønt Kabinett m/340W DX-01GN-D P4 / AMD (5) Intel Pentium 4 2.0 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 512kB "Northwood" (7) Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR AGP, (V8420/TD) DVI, Tv-Out, Retail. (2) -- Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hallo ja! Skulle ikke være nå prob med kompatibilitet. Dra ut strømmen, reset bios. Prøv på nytt. Ganske vanlig på nye hovedkort. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hadde samme lyden på maskina mi engang tidligere. da var det CPU som var røket. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Om det er cpu'en kan jeg ikke skjønne hvorfor. Jeg har vært ekstra-veldig-påpasselig-forsiktig med den.. Ja. Dettte har jeg gjort: - Resetet cmos - Plukket ut (en av gangen) - Diskettstasjon - CDrom - HDD - Byttet skjermkort - Div LED koplinger Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Prøvd å se i manualen hvilken kode de pipesignalene gir? Det pleier å hjelpe med å finne ut problemet. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hmm, ja mulig det er cpu. Var samme tullet da Xpn røyk. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Prøv å ta ut minne og sett det på plass igjen. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 -Har også byttet ram-slots 3 ganger (er 3 stk) uten forandring. Skal også sies at når jeg napper den helt ut, så får jeg samme feilen.... Kanskje det er den som er ødelagt Lenke til kommentar
JonV Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det er ingen produsenter som er feilfrie...... Eventuelt Test cpu i en annen maskin. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hva slags lyd er det da? Er det ett pip eller flere? På Abit-kort vet jeg at flere like pip etter hverandre (vanskelig å forklare her. hehe) betyr at RAM ikke sitter ordentlig i / har feil. Det finnes "pipekart" på nettet også, for hva de forskjellige kodene betyr for forskjellige hovedkort. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 det er ca 5 sekunder langt, med par sek pause.. Om noen vet hvor jeg kan finne et slikt kart for abit hovedkort hadde det vært topp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 09:56, zOu|_ skrev:doa cpu Enig. Lever CPU tilbake til Komplett og be om en ny. Har du kjøpt den i butikk får du ny på stedet, har du kjøpt over nettet må du nok vente noen uker til før du får maskinen din i gang. Foresten, hvorfor ikke ringe Kompletts supporttelefon og spørre hva som er galt? Jeg har ringt de en gang og fikk meget bra hjelp der. [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-08-01 10:07 ] Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg vil nesten tro det var RAMen som er defekt.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 10:15, lordpiet skrev:Jeg vil nesten tro det var RAMen som er defekt.. Han får samme feil om han tar ut RAM'en helt. Men som sagt... ring Kompletts supporttelefon. Mulig de har hjulpet andre med samme symptomer før. Sjekk med annen (lik) RAM brikke evt. prøv din RAM brikke i en annen maskin som tar samme type RAM. Lenke til kommentar
greker Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg hadde samme problem med det nye PC min,men omvendt. HK ABIT HT7 II RAID CPU P4 2.26mhz (533) 512 RDRAM Det viser seg at hovedkort ikke støtter PCU(533) Jeg byttet CPU P4 1.8 (400) Det var det. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 CPU: 400 MHz FSB Hovedkortet: 400/533MHz System Data Bus Hovedkortet: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...NAME=BD7II-RAID så det burde nok stemme... (Klarte visst ikke html her...) [ Denne Melding var redigert av: tKila på 2002-08-01 11:23 ] Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Søk etter "beep codes" på http://www.google.com for å finne beep codes.. Har du husket å feste sånne "stylte-skruer" på hovedkortet? Som skal skille hovedkort og chassis? Lenke til kommentar
tKila Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Ja, jeg husket de. Har også funnet "beep" informasjon fra AWARDbios sine sider: Beep Codes The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems. så jeg regner med at det er ramproblem... Skal teste ut med ny brikke på mandag. Lenke til kommentar
kroggy Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Er du sikker på at Rammen er helt nede i slottene? Jeg hadde det samme problemet på mitt hovedkort (BD-7 RAID). Press som **** til de smetter i lås.... Og da får du de aldri opp igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå