Gå til innhold

Bygd ny PC, men nei!

tKila

Anbefalte innlegg

Har nettop montert sammen disse delene fra komplett, men har problemer med å kjøre i gang. Når jeg kopler på strøm, lyser en grønn diode (5V ok..). Når jeg skal starte med Power sw, begynner en rød diode å lyse, og en irriterende pipelyd kommer i høytalerene. Ingen signaler blir sendt til skjermen..

(Alle vifter er ok)

Har byttet skjermkort, men ingen forandring. Jeg lurer på om alle disse komponentene er kompatible, og om noen har noen ide om hva som kan være galt.

Håper noen kan gi meg noen tips. :smile:

--

Abit BD7II Hovedkort S478/533mhz

I845E, ATA/100, ATX, DDR, LAN, USB2.0 (3)

Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 (4)

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Grønt

Kabinett m/340W DX-01GN-D P4 / AMD (5)

Intel Pentium 4 2.0 GHz Boxed PC400

Socket PGA478, 512kB "Northwood" (7)

Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

AGP, (V8420/TD) DVI, Tv-Out, Retail. (2)

--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er cpu'en kan jeg ikke skjønne hvorfor. Jeg har vært ekstra-veldig-påpasselig-forsiktig med den..

Ja. Dettte har jeg gjort:

- Resetet cmos

- Plukket ut (en av gangen)

- Diskettstasjon

- CDrom

- HDD

- Byttet skjermkort

- Div LED koplinger

Lenke til kommentar

Hva slags lyd er det da? Er det ett pip eller flere? På Abit-kort vet jeg at flere like pip etter hverandre (vanskelig å forklare her. hehe) betyr at RAM ikke sitter ordentlig i / har feil.

Det finnes "pipekart" på nettet også, for hva de forskjellige kodene betyr for forskjellige hovedkort.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-01 09:56, zOu|_ skrev:

doa cpu

Enig. Lever CPU tilbake til Komplett og be om en ny. Har du kjøpt den i butikk får du ny på stedet, har du kjøpt over nettet må du nok vente noen uker til før du får maskinen din i gang.

Foresten, hvorfor ikke ringe Kompletts supporttelefon og spørre hva som er galt? Jeg har ringt de en gang og fikk meget bra hjelp der.

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-08-01 10:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-01 10:15, lordpiet skrev:

Jeg vil nesten tro det var RAMen som er defekt..

Han får samme feil om han tar ut RAM'en helt. Men som sagt... ring Kompletts supporttelefon. Mulig de har hjulpet andre med samme symptomer før. Sjekk med annen (lik) RAM brikke evt. prøv din RAM brikke i en annen maskin som tar samme type RAM.

Lenke til kommentar

Ja, jeg husket de.

Har også funnet "beep" informasjon fra AWARDbios sine sider:

Beep Codes

The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.

så jeg regner med at det er ramproblem...

Skal teste ut med ny brikke på mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...