Gå til innhold

Omtale og test av Storm G4!

Anbefalte innlegg

hvordan fjerner man forresten heatsink'en på cpu'en? (har intel p4)

regner kanskje med at det er bare å vippe den av med et eller annet, men vil liksom ikke gjøre noe uten at jeg vet sikkert

Ingen problem å fjerne HS på "vanlig" P4, så sant det ikke er M0 stepping på pros. Enten sjekk med CPU-Z eller fysisk under cpu, er 30 kondensatorer under på M0 prosessorer.

Prosessorer som har M0 stepping;

NW pros; SL7BK, SL6Z5 (den berømte 2,8 M0), SL6Z3 (den berømte 2,4 M0)

EE pros; SL7RT, SL7NF, SL7RR, SL7GD, SL7CH, SL7AA

Xenon pros; SL73Q, SL72Y, SL7AE, SL7BW, SL72F, SL7D5, SL7DG, SL73N, SL73M, SL72E, SL72D, SL73L, SL7D4, SL7DF, SL73K, SL72C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer det en test av blokken på forsiden av overklokking.no eller?

Ja, det er absolutt meningen!

Dvs: Den er for lengst testet, men ikke under forhold som rettferdiggjør blokka, litt enkelt sagt.

Så snart jeg får min nye AMD-maskin igang, så vil den bli testet på en San Diego3700, og sammenliknet med et par andre relevante blokker.

Da vil nok resultatet ganske fort legges ut her, inklusive den første testen.

Beklageligvis har dette tatt myye lenger tid enn forutsatt, men nå øyner jeg i alle fall lys i tunnellen! :yes:

Lenke til kommentar
Fikk blokken i dag,skal montere den i løpet av dagen  :D

Hvilken pumpe bruker du ?

Kan vi få en smakebit på hvor bra den er ?

AC41002.gif

Eheim 1048

Har ikke fått testet noe,men kan nevne at jeg hadde en idletemp før skifte av blokk på 21 grader med denne blokken her.

ac21505.jpg

Og det er en meget bra blokk.

Idletemp sank imidlertid til 19 grader med Stormblokka.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Høres fint ut det Snekker'n.

Hva har du av andre blokker og motstand i ditt system? (andre blokker/radiator). Du har vel relativt lange slanger til radiator også kanskje du, eller har du radiatoren rett under der pc'n er... Og ikke minst hva har du ca av temperatur på vannet?

Og litt loadtemps kommer vel når du har fått brukt den litt mer vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar

Kanskje litt ot, men hvordan får du så lav idle-temp snekker`n ?

Med 19 grader idle, kan det ikke være så varmt innpå det rommet du sitter :hmm: .

Edit: det er vel kanskje ikke så rart at jeg er imponert når jeg selv sitter med Bigwater-blokken :hrm:

OnTopic:

Tror dere vi får se en gpu\vpu utgave av denne blokken ?

Det hadde vært digg :dribble:

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Skrue: kunne du ta eksakte mål av bunnplaten?

Sitter å leker litt med tanken på å modde storm blokken til en peltier blokk, ( ser pengene flyr ut av vinduet :p ) men er jo ikke noe vits å kjøpe inn det jeg trenger vis det er dødfødt fra start.

noen synspungter?

NeVa

Endret av NeVa
Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 04/09/2005 : 15:56

Selve kontaktflaten måler eksakt 44,5x44,5mm.

Da bør det gå greit å bruke et tech på max 45x45mm. Mener bestemt at blokka vil egne seg ypperlig for en slik kombinasjon, ettersom det aktive kjøleområdet i blokka er ganske stort.

Et lite spørsmål, ikke en påstand siden jeg har ca 0 erfaring med peltier; er det "noe vits" med en så bra vannblokk sammen med peltier?

Altså får man igjen hver grad for grad man får vekk fra peltier'en på den andre siden.

Hmm, var litt klumsete formulert kanskje, men håper dere skjønner hva jeg spør om :dontgetit:

Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 04/09/2005 : 15:56

Selve kontaktflaten måler eksakt 44,5x44,5mm.

Da bør det gå greit å bruke et tech på max 45x45mm. Mener bestemt at blokka vil egne seg ypperlig for en slik kombinasjon, ettersom det aktive kjøleområdet i blokka er ganske stort.

Et lite spørsmål, ikke en påstand siden jeg har ca 0 erfaring med peltier; er det "noe vits" med en så bra vannblokk sammen med peltier?

Altså får man igjen hver grad for grad man får vekk fra peltier'en på den andre siden.

Hmm, var litt klumsete formulert kanskje, men håper dere skjønner hva jeg spør om :dontgetit:

I teorien ja. jo mer varme man får transportert bort fra den varme siden jo kaldere blir den kalde siden.

eks: den varme siden på peltier elementet har en temp på 30 grader C.

elementet har en delta T på 60 grader.

da blir det 30-60= -30.

uten load kan du da få -30 grader.

får du ned temp'en til 25 grader på den varme siden så.. ja du klarer vel regnestykket selv =)

NB. fiktive tall og deltaT er stortsett mye lavere enn oppgitt når alt kommer til alt

veit ikke åssen dette vil bli i praksis men har surra lenge med lignende tanker i hode som dette XS.com

klønete forklart, men håper det ble litt klarere =)

Endret av NeVa
Lenke til kommentar

Synes det var en veldig grei forklaring! I prinsippet er det jo nettopp slik det virker, så jeg har ikke så mye å tilføye til det.

NeVa: Som ManagHead nevner, kan man selvsagt bruke coldplates om elementet er 50x50. Jeg burde vel egentlig ha nevnt det i farten.

Det hele blir litt mer omstendelig mtp fastspenning, men det er selvsagt fullt mulig.

Linken til ExtremeSystems sladrer jo greit om at det meste er mulig bare man vil. Det var forresten et meget elegant og smart arrangement, som tydeligvis ga resultater!

Den eneste ulempen er at slike løsninger blir relativt tunge, "but who cares"! :D

Lenke til kommentar

Linken til ExtremeSystems sladrer jo greit om at det meste er mulig bare man vil. Det var forresten et meget elegant og smart arrangement, som tydeligvis ga resultater!

Den eneste ulempen er at slike løsninger blir relativt tunge, "but who cares"! :D

ja det er klart det er en mulighet.

har en god del tegninger og planer på pc'en her nå så kommer nok en worklog fra meg etterhvert. =)

stikkordene blir vel stort tungt og klumpete :p

er vel egentlig bare 1 ting som mangler nå å det er penger :ermm: men kaldt skal det bli.

NeVa

:edit: sorry for OT.

gleder meg til resultatene dine skrue =)

Endret av NeVa
Lenke til kommentar
Fikk blokken i dag,skal montere den i løpet av dagen  :D

Hvilken pumpe bruker du ?

Kan vi få en smakebit på hvor bra den er ?

Eheim 1048

Har ikke fått testet noe,men kan nevne at jeg hadde en idletemp før skifte av blokk på 21 grader med denne blokken her.

Og det er en meget bra blokk.

Idletemp sank imidlertid til 19 grader med Stormblokka.

Har du en 100% load før og etter skifte til den nye blokka?

:cool:

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...