Malvado Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Lenge til en god oppdatering skrue? Regner med at du fant ut av hva som var hovedproblemet? Hvilken pumpe endte du opp med? Lenke til kommentar
olmka Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Hvordan er flowen i systemet ditt, Skrue? Tenker da på hvilken pumpe du bruker osv. Endret 4. august 2005 av olmka Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 I den maskinen jeg bruker for testing sitter det en Maxi-Jet 1200, som skal levere 1100ltr/t i fritt fløde. H-Max er 1,5m. Det er ingen andre vannkjølingsblokker i maskinen. Eksakt flow i det ferdige oppsettet kan jeg dessverre ikke legge frem fakta om, ettersom jeg fortsatt mangler et flowmeter. Testet imidlertid G4-blokka alene, med en MJ700 pumpe. Denne gir ca 670ltr/t, men har en H-max på 1,65m, altså litt bedre mottrykksegenskaper. Har ikke resultatene foran meg nå, men mener å huske at den pumpa presser ca 200ltr/ gjennom G4-blokka. Det kan jeg evnt sjekke senere i kveld. Lenke til kommentar
olmka Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hmm Grunnen til at jeg spurte var at jeg lurer på om G4 funker greit med en Eheim 1048. Lenke til kommentar
mamba Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hmm Grunnen til at jeg spurte var at jeg lurer på om G4 funker greit med en Eheim 1048. Sitter og lurer på det samme her å. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Den bør funke greit med en 1048 ja. Samtidig er det jo en mulighet for at en kraftigere pumpe, dvs en med større løftehøyde / mottrykksegenskaper kan gi enda bedre resultat, men det kan jeg foreløpig ikke si noe om. Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Har også 1048, og har bestillt G4 fra Microplex. Venter i spenning på neste post fra Skrue.....Noen som har linker til kraftigere pumper fra (fortrinnsvis norske) web-shopper? Endret 7. august 2005 av type_o_negative Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Gleder meg til tallene kommer frem! Lenke til kommentar
am3k Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er du ikke feridg med testingen snart da Skrue? Litt irriterende at jeg akkurat har kjøpt meg TDX Fikk litt lyst på denne.... Lenke til kommentar
olmka Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er liten vits i å mase. Resultatene kommer når de kommer, det tar bare litt tid når man skal "kvalitetssikre" tallene... Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Da har min blokk kommet fra Microplex, så nå skal endelig HS`en på x2`en min ende opp som nøkkelring.... Endret 10. august 2005 av type_o_negative Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 steike.. fjerne hs på en x2 ! mye penger du rutter me der. dette blir spennende. kom opp med bilder \ temps og resultater da. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Det er liten vits i å mase. Resultatene kommer når de kommer, det tar bare litt tid når man skal "kvalitetssikre" tallene... Det er helt riktig! Holder på med å sette opp en alternativ maskin for test av blokker, og det tar dessverre litt tid. Venter bl.a på silikonslanger fra GKL. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 hva er prisen på slike silikon slanger? og hvilken dimensjoner for man disse i ? Lenke til kommentar
VbD Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 å fjerne hs'en på cpu ved vannkjølingen, er det noe man må gjøre? eller er det bare noe dere velger? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 å fjerne hs'en på cpu ved vannkjølingen, er det noe man må gjøre? eller er det bare noe dere velger? Man velger det. Man får lavere temperaturer imed at vannblokken har direkte kontakt med kjernen. Lenke til kommentar
olmka Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det kan gi en ytelsesmessig fordel. Hvis jeg ikke husker feil hadde Skrue veldig gode erfaringer med å fjerne den, da han brukte sin TDX klone. Hvorvidt det gir noen fordel å fjerne den før bruk med G4 kan ikke jeg svare på... Den skal være grei å ha ved luftkjøling... Lenke til kommentar
am3k Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er liten vits i å mase. Resultatene kommer når de kommer, det tar bare litt tid når man skal "kvalitetssikre" tallene... Det er helt riktig! Holder på med å sette opp en alternativ maskin for test av blokker, og det tar dessverre litt tid. Venter bl.a på silikonslanger fra GKL. Mase Vise interesse Kan vel ikke akkurat kalle mitt første innlegg i tråden for og mase, men men.... Uansett virker dette som en meget spennende blokk. Da har min blokk kommet fra Microplex, så nå skal endelig HS`en på x2`en min ende opp som nøkkelring.... Noen bilder av fremgangen og blokken montert ville ikke skade. Om du la ved temperaturene før og etter at du monterte G4 hadde ikke det skadet heller. Lenke til kommentar
olmka Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg så ikke at det var ditt første innlegg i denne tråden. Men det er så mange som spør om ikke resultatene kommer snart osv. og hver gang jeg ser at det har kommet nye innlegg i denne tråden tenker jeg: "nå har det endelig kommet noen resultater". Men så viser det seg bare at det er noen som spør om når de kommer... Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Pick your poison.... Venice VS. Toledo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå