Gå til innhold

Spillverket.no: Krav til spill dere anmelder


Anbefalte innlegg

Hadde det vært mulig å opplyse om tekniske kravene på de spillene dere anmelder. Fint om det stod i begynnelsen av anmeldelsen eller i en boks ved siden av.

 

Det er ikke alltid like lett å finne opplysninger om hvor bra data man må ha for å bruke spillene dere anmelder. Litt kjedelig å lese en anmeldelse for senere å finne ut at kravene er for høye for skjermkortet/ram/cpu osv. man har.

 

mvh

BrainMan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i det du sier. Jeg synes forfatterne burde opplyse om de tekniske spesifikasjonene på maskinene de testet spille på. Da ville oss lesere bedre vite hvor bra hardware vi burde ha for å kjøre spillet med en del detaljer. Nå finnes det dog en rekke sider med hardware-krav man kan besøke. Disse er av og til litt missvisende og det kunne derfor vært en ide om forfatteren delte sine meninger om hvor mye spillet krevde.

Lenke til kommentar

Systemkrav er absolutt noe vi kunne tenke oss å implementere som en del av hver anmeldelse etterhvert, evnt. som en del av produktsiden slik at man fra anmeldelsen kan klikke seg til systemkravet for hvert PC-spill. Men akkurat når det vil skje vet vi ikke helt enda, fordi det er en del andre ting vi også jobber med om dagen. Men det står på todo-lista. Foreløpig vil jeg anbefale alle å sjekke systemkrav for hvert enkelt spill på det offisielle nettstedet før dere går til innkjøp av noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Systemkrav er absolutt noe vi kunne tenke oss å implementere som en del av hver anmeldelse etterhvert, evnt. som en del av produktsiden slik at man fra anmeldelsen kan klikke seg til systemkravet for hvert PC-spill. Men akkurat når det vil skje vet vi ikke helt enda, fordi det er en del andre ting vi også jobber med om dagen. Men det står på todo-lista. Foreløpig vil jeg anbefale alle å sjekke systemkrav for hvert enkelt spill på det offisielle nettstedet før dere går til innkjøp av noe.

Hvis jeg kjøper det i butikken, sjekker jeg systemkravene på baksiden først. Bestiller jeg på nettet, er det 90% sjanse for at det står der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...