Blåbær Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Sliter med en 3 år gammel dell bærbar data. Levetiden har blitt dårligere og dårligere idet siste. Og nå er det fullstendig utelukket at jeg kan ta med meg den og jobbe ett annet sted der jeg ikke har tilgang til strømnett. Er noe jeg kan gjøre for å fixe litt på batteriet slik at jeg kanskje kan ta med meg datan ut f.eks? Lenke til kommentar
pystad Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 hmmz. siden du ikke sier noe om hvilken modell det er, så er det litt vanskelig å si, men mitt tips er at du kjøper et nytt batteri. Så finnes det sider på internett om hvordan du utnytter batteriet ditt maksimalt. Lader det helt fullt for så å lade det helt ut igjen.. Hvis pcen er 3 år gammel, er det kanskje snart på tide med en ny? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 hmm vil se om det er noen andre alternativer enn å kjøpe nytt. Og jeg har ikke all verden med penger til å bare kjøpe meg en ny data når det passer meg Lenke til kommentar
sparks Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Sett ned cpu-volt litt etter litt, sjekk stabilitet med Prime 95. Finn guider på nettet om det. Det kan gi deg mellom 15-60 min mer batteritid Lenke til kommentar
It's me Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Må si meg enig med de andre. Batteriet er trolig utslitt. Løsningen er nok å kjøpe nytt. Du kan jo alltids prøve å lade det helt ut og lade det fullt opp igjen flere ganger, men tviler på at det vil hjelpe noe særlig. Hvor dårlig er batterikapasiteten? En måte å få pcen til å bruke mindre strøm er å sette lysstyrken ned, sette skjermkort til minimum ytelse, cpu til minimum ytelse. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 er ikke cpu eller databruk jeg vil forbedre men batteri generelt. Hører folk sier kjøp ny batteri og kanskje jeg må gjøre det men bare venter litt itilfelle det fins andre alternativer. Maskinen vi snakker om er Dell latitude c600 Lenke til kommentar
pystad Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) rakib skrev 24/07/2005 : 20:15 Og jeg har ikke all verden med penger til å bare kjøpe meg en ny data når det passer meg Mente ikke at du skulle det, var bare en digresjon Endret 24. juli 2005 av pystad Lenke til kommentar
pystad Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 er ikke cpu eller databruk jeg vil forbedre men batteri generelt. Hører folk sier kjøp ny batteri og kanskje jeg må gjøre det men bare venter litt itilfelle det fins andre alternativer. Maskinen vi snakker om er Dell latitude c600 Dette er en gammel pc. Da den kom, ble batterilevetiden som var 3,5 timer ansett som meget bra. Batteriene som selges er mye bedre enn før. (det sier seg jo selv) Og de holder seg bedre enn gamle batterier.. Er nok redd det eneste alternative er å kjøpe nytt. Selv om det er drit at det er dyrt. Husk at oppladbare batterier varer ikke evig heller.... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Er en grunn til at batterier bare har garanti på rundt et år. De fleste laptopbatterier blir betraktelig dårligere etter ca. 1,5 til 2 år. Dette gjelder også ganske uavhengig av bruk. Er nok dessverre ikke andre alternativer enn å kjøpe nytt Endret 24. juli 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det finnes et par måter å kjøpe nytt batteri på. Standardmåten er å kjøpe et orginalbatteri fra f.eks Dell.no, altitec.no atbatt.com, eller herfra En annen måte å kjøpe batteri på er å handle inn selve battericellene, åpne det gamle batteriet ditt og erstatte de gamle cellene. Dette bruker å bli en god del billigere, men krever også litt fingernemhet, kunnskap og redskaper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå