Gå til innhold

Driiit-treig overføring med USB-kabel til K300i

Anbefalte innlegg

Bruker en USB-kabel kjøpt hos Clas Ohlson for overføring av data mellom PC og min K300i.

Overføringen går drita treigt, og det tar et par minutter pr bilde når jeg skal overføre kamerabilder på 50-100kb til PCen. Dette holder jo ikke en meter. I maskinvareoppsettet under Enhetsbehandling og POrter (COM og LPT) står det "USB to serial bridge" for den aktuelle kabelen. Det betyr kanskje at det egentlig er en seriell kabel som benytter USB-port?

Har prøvd å stille inn overføringshastigheten, men uten særlig effekt. Vil det lønne seg å investere i en original Sonyericsson USB-kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker en USB-kabel kjøpt hos Clas Ohlson for overføring av data mellom PC og min K300i.

Overføringen går drita treigt, og det tar et par minutter pr bilde når jeg skal overføre kamerabilder på 50-100kb til PCen. Dette holder jo ikke en meter. I maskinvareoppsettet under Enhetsbehandling og POrter (COM og LPT) står det "USB to serial bridge" for den aktuelle kabelen. Det betyr kanskje at det egentlig er en seriell kabel som benytter USB-port?

Har prøvd å stille inn overføringshastigheten, men uten særlig effekt. Vil det lønne seg å investere i en original Sonyericsson USB-kabel?

Har du en K300i er den kul, vurderer å kjøpe en sånn til søsteren min? Liker du den?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja til helv***, nå har jeg kjøpt Nokia 6680, og overføringshastighet er IKKE noe problem lengre. Som på min tidligere 6230i går overføring med BT unna som et olja lyn, og det vil nok ikke gå treigere med den medfølgende USB-kabelen.

Leste forresten i Din Sides test av SE W800i ( http://www.dinside.no/php/art.php?id=261178 ) at overføringshastighet var en av (de få) svakhetene med telefonen.

Dersom man lager telefoner som er beregnet for MP3, og som har muligheter for minneplass deretter, holder det ikke at brukerne skal sitte og klø seg i rævva aldri så lenge mens filene overføres. Det gjelder spesielt de telefonene som ikke har minnekortplass. Med minnekort kan man tross alt bruke kortleser for de fleste formatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...