sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hyyyyyyl!!! Eg har fått meg ein router ved navn : ZyXEL G-2000! http://www.zyxel.no/produkt.php?cat=9∏=78 Problemet er at koblingsgreiene fønker ikke! Eg har ADSL modemet koblet til routeren,og når ADSL modemet er koblet til noe,skal det lyse grønt på LAN lyset elns! Det gjør det ikke! Og på routeren Blinker det bare på ett lys som er forkortet SYS ?! Og på WAN lyset lyser det ikke, noe som det burde gjør hvis det var koblet til modemet. Eg finner heller ikke routeren på min data,ennå eg skriver inn den korrekte IPen til routeren! nei dette ser ikke bar ut HJELP PLIIIZ! vvvventer... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hei Det første som du må gjøre er å kontrollere kablene en gang til. Kjedelig om det er en kabel som ikke virker eller at det er feil type. Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 nope... kablene er intakte...prøv med nye kabler,kryssa kabler osv, men det lyset på routeren som kalles SYS sitter og blinker! Eg vettahoen ka så kan vær feilen eg! På modemet lyser heller ikke lyset som står for at det er connecta lens hjeeeeeeeelp! Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Prøv å slå av strømmen på begge to, la de være uten strøm i 3-5 sek. Slå på igjenn og tast ip nr. til ruteren. Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 FUNKA IKKE..... SYS lyset står fortsatt og blinker,WAN lyset er mørkt og "en nettverkskabel er koblet fra" nei nei nei... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Den siste meldingen får meg til å lure på on du ikke har et kabelproblem. Regner med at du ikke bruker ruteren når du er inne på forumet. Dvs. kabel fra PC til modem er i orden. Så da blir det kabel fra modem til ruter. Ikke krysset kabel men en cat 5, ok? Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 NOPE....har ikke kabel problem gud vett ka så er feilen... eg har byttet alle ledinger og sjekket dem osv. Noen så har peiling på koffor det blinker konstant på SYS?! eller bedre,noen så har peiling koffor det ikke funker Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Neste punkt på liste er å resette ruter, du finner i manualen hvordan dette gjøres. Det er et hull på undersiden av ruteren, der skal distikke inn ei nål. Les i manualen hvordan det skal gjøres. Ikke gi opp Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Da har vi det stoooore problemet!!!! Eg fekk ruteren av ein dude,men han hadde ikke manual/bruksanvisning! men eg skal prøve å resetta an... men samme ip da? takk for svar dataduden Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Ingen problem å laste ned fra linken du har i første post. Har lasta ned en Quick install guide, rart du ikke har lasta den ned for lenge sida. Det er et lite hull ved siden av strømkontakten, der resetter du ruteren. Blinkende SYS lys ( rødt ) betyr at ruteren holder på å resette seg, ref guide. Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 hmmm.... eg får ikke til å resette! ja eg vet det... eg er noob skal den vær på da lizm,og kossen vett eg om den er resetta? data er avansert altså! Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 eg må ha pdf password for å åpne d jo hmmm kalla program kan eg evt. åpne det i? eg har photoshop som default... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Ei lita nål til å stikke inn i et hull, for å trykke inn en "bryter". Du kjenner når du treffer, trykk og hold et sek. eller to. Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 det sjedde ingenting når eg prøvde å resetta... holdt inne lenge og kort,men ingenting funka... kossen lasta du de der greiene ner? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 det sjedde ingenting når eg prøvde å resetta... holdt inne lenge og kort,men ingenting funka... kossen lasta du de der greiene ner? Får du ikke åpnet PDF-filen? last ned en pdef-leser hos Adobe, den er gratis. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Etter å ha resatt ruter Kommer du ikke inn i ruter? Trykk her 192.168.1.1 Link 1 QIG Link 2 User Manual Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 link til pdf reader? skumma gjennomadobe.com men er ikke bråsikker på vilken eg skal laste ned... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Velg den nyeste Adobe men hva skjedde etter resettingen, kom du inn i ruteren? Lenke til kommentar
sniper-kalle Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Eg sa jo det. Eg fikk ikke til å resette Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Kort oppsummering. Ikke WAN lys: ikke kontakt med modem. Ikke LAN lys: ikke kontakt med PC. Blinkende SYS lys: i følge QIG, betyr det at ruter "rebooter", noe den ikke kommer ut av. Tror du må ta ruteren tilbake til den "duden" du fekk den av. Stemmer det med lysene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå