Gå til innhold

Celeron M - støy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har observert det så har Celeron M de samme kjøleegenskapene som Pentium M. Altså Speedstep funksjon der volt og frekvens skrues ned når du ikke trenger mer kraft enn du trenger.

Når det gjelder trådløst netverk så har ikke dette noe med CPU å gjøre og en Celeron M stiller likt som alle andre maskiner med trådløst netverkskort. Har ikke sett en bærbar på lenge som ikke har trådløst netverk heller.

Men går du etter Centrino navnet så får du en rolig CPU, trådløst netverk, chipsett som er designet for strømsparing og eventuet skjermkort med de samme egenskapene som chipsettet.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Brukte Celeron M laptop en måneds tid på et kurs her i vår, tror ikke de er riktig så bra som Pentium M, skulle litt lite til før vifta begynte å dure. Bruker en Pentium M 1.6 av og til, vifta starter jo av og til der også men lufta som kommer ut er ikke riktig så varm. Ut fra mine egne erfaringer vil jeg konkludere med at du får hva du betaler for, Pentium M ser ut til å være bedre, samt en god del bedre på ytelse.

Lenke til kommentar

Og så har prisen på en god Centrino-(dotham)maskin gått kraftig ned, og man får som regel mye mer velger man en slik en fremfor en celeronmaskin. F.eks en 1557-basert Centrino koster rundt 10k, og da får man som regel dvdbrenner, bra skjermkort, masse minne, flott skjerm og en PC som holder helt tyst når den skal. Celeronmaskiner skal som regel være så rimelige og enkle så mulig for å presse ned prisen, og da går det som oftest utover båre skjermkvalitet, skjermkortytelse og ikke minst støynivå.

Lenke til kommentar

Den er til søstera, og da teller hver krone... og til hennes bruk holder egentlig det billigste som er å oppdrive. Blir andre ting som er viktig, f.eks. støynivå. Tror jeg satser på en Celeron M jeg. Den er da tydeligvis nærmere en Pentium M enn en vanlig Pentium mht. støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...