thelittlewitch Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hei Hvordan router jeg eth0 og eth1 slik at det virker som en bridge i linux Red Hat 7.3?? Hvorfår bruker du ikke bare bridge greien fra linux kjerna ? Fordi den støtter ikke wavelan wireless netrverkskort SE HER: JEG KAN IKKE BRUKE BRIDGEN SOM ER I KERNEL'EN FORDI DEN FUNKER IKKE MED WIRELESS. Fordi kortet godtar bare sin egen mac addresse. Så når den blir røret inn i en bridge må den jobbe sammen med det andre nettverkskorte, som har en annen mac addresse å da nekter wireless korte å "jobbe". Så det jeg egentlig lurer på er et alternativ til bridge. Eller hvordan man kan få et wireless kort til å funke i bridge <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: thelittlewitch på 2002-08-01 21:14 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: thelittlewitch på 2002-08-01 21:16 ] Lenke til kommentar
thelittlewitch Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 03:37, Dj_Offset skrev:Hva vil du oppnå, da? Jeg vil oppå en ethernet bridge effekt ved å bruke routing Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hm.. hvorfor bruke routing? Hvorfor heller ikke bruke bridging støtten som allerede ER i kernelen? (Og med en liten patch, om jeg ikke husker feil, kan du firewalle det du måtte ønske i tillegg. Og vips.. du har en usynlig firewall). Gå på http://ldp.linux.no og finn bridge+firewall howto. Tror infoen er litt gammel i howto'en, men du vil finne tutorials rundtomkring på nettet hvis du søker. -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå