Gå til innhold

Klarer hovedkortet skjermkortet?

Salty-B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke kjøpt enda, jeg vet ikke om kortet mitt støtter agpx8 eller noe jeg:S har ikke kjøpt noe skjermkort enda, å sitter å lurer på om jeg skal ta pengene fatt å kjøpe ett kraftig 6800 ultra kort med 256 mb ram

Lenke til kommentar

Hovedkortet er bra fortsatt. Holder en god stund ennå.

Dagens CPU'er er ikke så mye raskere ennå enn din 2,8GHz/800. Dvs. det koster mer enn det smaker å oppgradere både hovedkort, CPU og ram for å øke klokkefrekvensen med f.eks 28% (opp til P4 3,6GHz). Vent til dobbeltkjerner blir raskere og billigere før du oppgraderer CPU, hovedkort og ram til DDR2.

Du vil nok merke enorm ytelseøkning i spill ved å oppgradere fra geforce FX 5600 til geforce 6800 Ultra. Selv et mer fornuftig priset kort som f.eks geforce 6600GT, Radeon X800XL eller geforce 6800GT vil gi enorm økning i spillytelse. Disse skjermkortene vil jeg tro er mer enn bra nok til å gjøre deg fornøyd det neste 1-1,5 året. (Til neste gang du skal oppgradere alt) Disse mer fornuftig prisede skjermkortene er også mindre effektkrevende slik at du kan klare deg med en litt svak strømforsyning.

Siden du har 2x512MiB Twinmos fra før og hovedkortet ditt har plass til 4 minnemoduler så går det fint an å kjøpe 2 stk 512MiB-moduler til. F.eks disse.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...