Gå til innhold

Q-Tec Strømforsyning... billig og bra?


Anbefalte innlegg

Jeg Ser etter en ny støysvak og rimelig stromforsyning, og etter litt kikking rundt på diw webshoper fant jeg denne..

 

Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Dual Fan... til 324kr

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

 

Dette var da meget rimelig... samtidig som den har temperaturregulert viftekontroll er den jo relativt kraftig i forhold til pris.

 

Hva mener dere, burde jeg gå for en slik strømforsyning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-01 03:46, pegg skrev:

lages ikke den av aashima? jeg har eit 350watts aashima psu å den hørtes ialfall ut som ei gravemaskin før jeg fikk bytta vifter i den.


 

Det er aashima som lager de, men de er laget for å være stillegående, og bruker samme viftesystem som enermax gjør.

Lenke til kommentar

Hva skal du med så mye som 400W ?

 

Min PC bruker bare opptil 120W noen ganger..

Athlon XP1800+@XP2100+, MSIKT3-Ultra, 80GB Seagate HD, 60GB Samsung HD, 2x256MB DDR-ram, 3Dfx Banchee, 48x LiteOn brenner, Toshiba DVD-rom.

 

Jeg har målt forbruket til PC'n og det er faktisk aldri på over 120W. (0,50A og 238v) Siden det er noe tap i strømforsyninga så bruker komponentene inni bare opp mot ca 100W.

Lenke til kommentar

Specifications

400 W PSU

Suitable for ATX systems and P4

2 fans inside for optimal cooling

230V input voltage

Low voltage power switch

Noise level 32,8 dB

Gold colour

Product size (hxwxd): 85x150x140mm

Gross weight: 1,50 kg

 

Så jo egentlig ganske kurant ut den der...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 13:50, Simen1 skrev:

Hva skal du med så mye som 400W ?


Min PC bruker bare opptil 120W noen ganger..

Athlon XP1800+@XP2100+, MSIKT3-Ultra, 80GB Seagate HD, 60GB Samsung HD, 2x256MB DDR-ram, 3Dfx Banchee, 48x LiteOn brenner, Toshiba DVD-rom.


Jeg har målt forbruket til PC'n og det er faktisk aldri på over 120W. (0,50A og 238v) Siden det er noe tap i strømforsyninga så bruker komponentene inni bare opp mot ca 100W.


 

Poenget mitt er at jeg bruker en gammel strømforsyning som fulgte med toweet mitt.. Denne er på 250w. AMD sier selv at de anbefller en 300w strømforsyning til sine cpuer. Dessuten er den gamle stømforsyninga ganske støyete.

 

når jeg kan få en 400w strømforsyning til 300 istedenfor en 300w til 500 burde det jovære et godt kjøp..

 

Det jeg lurer mest på er støynivået.

Lenke til kommentar

Har en 550W foran meg nå, har ikkje hat tid til å starte den opp, kanskje om ei uke eller noe. Nå blir det alt for mye bading og sommerkos.

Men her er ivertfall noen fakta:

AC PEAK MAX PEAKWATT

+ 3,3v 30A 20A

285W

+ 5V 40A 35A

+ 12V 20A 14A 240W

Ellers har den en pen gullfarge meeget stilige vifter penere en enermax. Nesten helt gjennomsiktige.

Det er 6 store strømkontakter og 2 små fordelt på 2 kabler som er 70cm til siste kontakt som er en floppy.

ATX kontakten er 30cm og det er 4 pola og 6 pola kontaktene for P4 og AMD server.

 

Har ikkje testa støy men er det like lite støy som den er kuuul så er det bra. :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

________________________________________________

 

Jeg har målt forbruket til PC'n og det er faktisk aldri på over 120W. (0,50A og 238v) Siden det er noe tap i strømforsyninga så bruker komponentene inni bare opp mot ca 100W.

__________________________________________________

 

Når du måler effektforbruket til ett apparat som bruker vekselstrøm må ta ta med cosinus fi i beregningen (fant ikke tegnet på tastaturet), med mindre det er en resistiv belastning (glødelamper og varmeovner o.l.), noe en datastrømforsyning IKKE er.

Strømforbruket vil dermed være høyere enn det en kan måle seg til ved hjelp av "vanlige" multimeter. For å måle vekselstrømseffekt må en ha spesielle wattmeter beregnet på vekselstrøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...