Gå til innhold

PC eller Mac?

Anbefalte innlegg

Heisann

Dere har nå muligheten til å bestemme min fremtidige laptop-sjebne.

Om et par dager vil jeg bestemme meg for om jeg skal kjøpe en pc (muligens Acer 3000 14,1") eller Powerbook G4 12". Jeg har alltid kjøpt pc tidligere, men har nå utrolig lyst til å prøve mac.

Det eneste problemet slik jeg ser det, er at pc er mer kompatibelt.

Det jeg trenger laptopen til er studier + litt fritidsaktivitet som fimer, musikk, surfing og litt spilling. Det er viktig at den er liten, lett og har bra batteri.

Dersom ingen kan gi meg noen gode argumenter for å kjøpe pc, blir jeg en heldig eier av en ny mac.

Håper noen kan bidra med noen nyttige tips, så jeg blir fornøyd med valget mitt

Endret av pystad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet i denne situasjonen er at om du ikke liker macen, så har du kastet vekk 10000 kroner.

Nå sies det jo at mac skal begynne å leveres på Intel baserte plattformer. Det betyr vel da i utgangspunktet at vi pc brukere også etterhvert får testet mac på lik linje med at vi kan teste/kjøre linux om vi ønsker.

Når det er sagt så kan jeg anbefale deg acer travelmate 3002wtmi. 12,1" skjerm widescreen skjerm, leveres med 2 batteri og har det aller meste du skulle få bruk for.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Kompatibelt med hva? På spillfronten stemmer det for så vidt, men så godt som alt annet støttes minst like godt (stort sett bedre) av Mac. 

Tenkte på spill ja. Men har også hørt at det kan oppstå problemer hvis man skal koble opp seg til et nettverk med pcer.

Men det er ikke de få og relativt uvestentlige problemene med mac'en jeg tenker mest på. Har hørt så mye bra om PB nå at jeg, med respekt får alle dere som favoriserer pc, lurer på om det er noen pcer i samme prisklasse som kan matche PB. Med student-rabatt, kan jeg få den får 12 000 kr. Den eneste pcen jeg ser kan "utfordre" pb, er acer travelmate 3000 og kanskje 3002 (litt i dyreste laget)

Endret av pystad
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe som helst problem med å koble noen av mine Macer på nettverk -- tvert imot, det har vært mye mer mas med diverse Windows-maskiner, Macene bare virker.

Før jeg kjøpte min PB (også 12" for øvrig), sjekket jeg rundt på markedet etter alternativer, stort sett resulterte det i en IBM-maskin, som hverken kunne måle seg pris- ytelses- eller designmessig.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Mac på det varmeste... Jeg har aldri hatt mindre problemer med nettverk siden etter jeg begynte å bruke Macen min... Det virker som om Mac har bedre støtte for Windows nettverk enn Windows selv noen ganger... Jeg støtter også forslaget om å teste litt ut på en Mac før du kjøper... Stikk innom f.eks. Eplehuset i Oslo... Jeg ville vanligvis anbefale en iBook grunnet at disse er billigere enn PowerBookene, men siden du skal drive med litt spilling så vil jeg anbefale at du allikevel kjøper deg en PowerBook...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...