Gå til innhold

Roxio Easy Media Creator eller Nec ND-3540 problem

Anbefalte innlegg

Holder på å brenne ut divx og xvid filer, innimellom får jeg denne feilmeldingen"seek, synch, ATIP or mechanical positioning error"

Jeg bruker Roxio Easy Media Creator 7.5

Brenneren er en Nec ND-3540

Hva skyldest dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du lavkvalitetsplater? (f.eks that's Write, samsung, PRo DVD osv) Da er det nok platene.

Har du prøvd andre programmer som for eksempel Nero? Og har du sjekket om roxio har noen oppdateringer til Easy crap creator (personlig aldri likt programmet...grunnet mange feil og blåskjermer med tidligere versjoner ihvertfall).

Lenke til kommentar

Sjekk enhetsbehandling.

Under IDE/ATAPI enheter skal det ligge:

-Navn på IDE kontroller (gjerne standard dual channel IDE (dobbelt kanals eller noe sånt på norsk - jeg kjører Engelsk XP) kontroller hvis du bruker M$ sine drivere)

-->Primær IDE kanal

-->Sekundær IDE kanal

Ligger det slik bør du ha rett driver installert, ligger det ikke slik har du nok den problematiske IDE driveren installert.

Gå på legg/til fjern programvare, der ligger vel nvidia nforce driver pakken. Velg uninstall, men velg å kun avinstallere IDE driverene. Restart og håp at alt virker.

Ved installering av nvdia driverpakken hadde du muligheten til å velge bort IDE driverene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...