AtroZ Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Holder på å brenne ut divx og xvid filer, innimellom får jeg denne feilmeldingen"seek, synch, ATIP or mechanical positioning error" Jeg bruker Roxio Easy Media Creator 7.5 Brenneren er en Nec ND-3540 Hva skyldest dette? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Bruker du lavkvalitetsplater? (f.eks that's Write, samsung, PRo DVD osv) Da er det nok platene. Har du prøvd andre programmer som for eksempel Nero? Og har du sjekket om roxio har noen oppdateringer til Easy crap creator (personlig aldri likt programmet...grunnet mange feil og blåskjermer med tidligere versjoner ihvertfall). Lenke til kommentar
AtroZ Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Fikk veil med nero og.. Jeg bruker verbatim DVD+R Advanced AZO 8x plater Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Kan skyldes IDE driver, spesielt hvis du har nvidia nforce brikkesett på hovedkortet og bruker nvidia sine problematiske IDE drivere. I så fall - prøv å bruke M$ sine som er innebygget i operativsystemet. Lenke til kommentar
AtroZ Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Har nforce brikkesett på HK. Hvor endrer jeg IDE driver? Så vidt jeg kan se bruker DVD-brenneren M$ drivere Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Sjekk enhetsbehandling. Under IDE/ATAPI enheter skal det ligge: -Navn på IDE kontroller (gjerne standard dual channel IDE (dobbelt kanals eller noe sånt på norsk - jeg kjører Engelsk XP) kontroller hvis du bruker M$ sine drivere) -->Primær IDE kanal -->Sekundær IDE kanal Ligger det slik bør du ha rett driver installert, ligger det ikke slik har du nok den problematiske IDE driveren installert. Gå på legg/til fjern programvare, der ligger vel nvidia nforce driver pakken. Velg uninstall, men velg å kun avinstallere IDE driverene. Restart og håp at alt virker. Ved installering av nvdia driverpakken hadde du muligheten til å velge bort IDE driverene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå