acon Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hallais Er på jakt etter et godt kamera. Vil gjerne ha et kamera som passer bra til å ha i lommen. Skal hovedsakelig brukes til famile og tur/ferie bilder. Budsjett ligger på ca 2500 til 3000,- for kameraet. Har sett på sony's P150 og P200, nikon 5900, Canon Ixus 50 og Ricoh R2. Bildekvalitet, batterilevetid og størrelse. Liker mulighet for å eksprimentere med manuelle innstilliger. Håper på bedre respons denne gangem, da jeg skal bestille iløpet av morgendagen (tirsdag) EDIT: Omformulerte pga mangel på respons Endret 25. juli 2005 av acon Lenke til kommentar
acon Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Noen som har noen innspill? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hei En liten respons kan eg gi deg, har nettopp kjøpt et av de du har sett på Sony P200. Etter søk i prisguiden + en 512 Mb brikke enda eg på 3300 ca. For dette kameraet anser jeg det for en god pris. Hvorfor velge dette kameraet. Starter rimelig kjapt. Kort nok responstid. Dvs. tid det tar fra du trykker på knappen til faktisk bildet blir tatt. ( Har i tillegg et Olympus Mju 400, dette er altfor tregt.) I familie situasjon er responstid avgjørende, et tidel for seint og øyeblikket er borte. Er en tilhenger av gode objektiv or har tro på Carl Zeiss, bildene har god skarphet og fine farger. 7,2 megapiksel trenger du egentlig ikke, det gir deg litt mere spillerom i fotoshop, men kjekt å ha. Størrelse? Ikke enkelt å gi svar på. Det som passer en er for stort/lite for en annen, Jeg liker forskjellen mellom P 150 og P 200, større skjerm. Sony P 200, terningkast, en god femmer. ps. meget kortfattet. les test p 200 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Coolpix 5900, Ixus 50 og Ricoh Caplio R2 er det snakket MYE om her på forumet. Søk etter disse, så finner du mye mere lesestoff. Er en tilhenger av gode objektiv or har tro på Carl Zeiss Det gjelder for øvrig også Panasonics Leica optikk. Det er ikke Carl Zeiss/Leica som har produsert optikken. Det er bare navnet og enkelte produksjonsmetoder som er lisensiert fra disse selskapene. Det betyr ikke at optikken er dårlig, tvert i mot, men det er faktisk ikke Leica og Carl Zeiss som har laget optikken. SÅ bra er den ikke. Canon og Nikon har for eksempel minst like bra optikk. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 hvordan kan man vite når Carl Zeiss har laget optikken? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) hvordan kan man vite når Carl Zeiss har laget optikken? Carl Zeiss har ikke laget optikken til noen lommekamera, bortsett fra Yashica sine filmbaserte kamera (Yashica er laget av Contax, som også eier Carl Zeiss). Ellers lager vel Carl Zeiss optikk til større kamera fra f.eks Contax (vi snakker her om objektiver som koster mer enn vi kan drømme om å bruke på et objektiv), men i det billigere lommekamerasegmentet, er det lisensiert optikk det er snakk om. Endret 26. juli 2005 av Afseth Lenke til kommentar
acon Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Gikk for Nikon Coolpix 5900 Kongekamera... bildene ble utolig skarpe og fine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå