Jonhoo Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 En kompis av meg har bygget en ny maskin, som vi har fått helt opp og stå, bortsett fra en ting. Hvis maskinen er av, så må man cleare CMOS for å skru den på igjen. Hvis ikke så starter den, skjermbilde kommer opp 1 sekund og så bare frsvinner det. Maskinen stopper og det står no signal på skjermen, mens viftene fortsetter å gå. Av med strømmen, cleare CMOS, starte. Og så virker den helt som vanlig. Reboots gjennom Windows fungerer uten å cleare. Specs: Abit AN8 AMD 64 3500+ Sapphire X800 Twinmos Dual 1GB Noen som vet hva som kan gjøres. Selv hvis man ikke stiller noe som helst i BIOS etter clearing av CMOS så stopper den etter å ha blitt skrudd av og på igjen. Håper på svar Jon Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 bare fisker litt her men, kunne nesten høres ut som no problem med bateriet. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hvordan da? PS: Jeg har flasha BIOS til nyeste versjon for å prøve å fikse problemet, men til ingen nytte. BTW: Hvor lang tid tar det før advarsler blir borte? Endret 24. juli 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Trenger hjelp til dette folkens... Har prøvd i to dager å fikse det, men får det ikke til... Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 er minnet (ram) din støttet for den/det hk cpu . hadde selv problemer med twinmos og amd 64 (asus hk) eneste jeg kan komme på i farta her Lenke til kommentar
beaver Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 ja jeg er den vennen!!!! kan noen hjelpe meg? HAr ikke peiling så det hadde vært fint om noen viste noe! Lenke til kommentar
beaver Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 er det noen som vet noe?? hadde vært kult med noen innlegg Lenke til kommentar
beaver Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Nå klarer jeg heller ikke å restarte pcen uten å clear cmos, damn it!!!! Lenke til kommentar
drengen Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Nå klarer jeg heller ikke å restarte pcen uten å clear cmos, damn it!!!! er nesten sikker på at det er batteriet på hovedkortet. bytte det så ....... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Du må lagre/save en gyldig cmos setup . Hvis ikke får du feil melding hver start "cmos checsum error press F1 to continue ..... " etc. Aldri fortsett boot etter feil melding . Gå inn i bios , load default + save og exit . Hvis cmos er "borte" etter at PSU er skrudd av etter dette er det et cmos batteri problem eller kretsen for dette . cmos får holdestrøm hvis OS er "shut down" og hoverkortet har standby strøm. Kun når PSU slås av at batteriet benyttes for å holde cmos data . Endret 5. august 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Som sagt har vi provd aa starte maskinen paa nytt etter en vanlig fullfort oppstart, uten aa endre noe i BIOS, men til ingen nytte. Maskinen fryser alikevel. Har du provd aa bytte batteri Iver? Rart at det skulle vaere det ettersom HK er helt nytt... Lenke til kommentar
beaver Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 ja nå har jeg prøvd å skifte bateri 2 ganger, det funket den første gangen å starte opp marskinen uten å clear, men etter på så gikk det ikke lenger. Så prøvde jeg å skifte bateri igjen men det hjalp ikke! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Noen andre forslag til løsninger? Desperat kompis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå