Gå til innhold

Hvordan stoppe veksten hos en 16åring?


Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke du skal gjøre noe med veksten din. Du slutter sikkert å vokse i 16/17 års alderen, og du kommer sikkert ikke til å bli så mye høyere.

 

Jeg er ca 1.95 og 17 år, jeg mener jeg har sluttet å vokse, og de fleste vokser vel ikke så mye etter den alderen.

 

Men jeg kunne godt hatt noen cm til, siden jeg er så høy så hadde det jo vert bedre om jeg var høyest :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en tvillingbror (eneggede).

 

I begynnelsen av ungdomsskolen ( rundt 12 års alderen) begynte jeg å trene opptil 12 timer i uken med svømming. Broderen var ikke like ivrig og gidde seg etterhvert med svømming, da dro han fra meg på høyden og landet nesten 5 cm høyere opp =/

 

Overdrevet trening i ung alder hemmer altså veksten :p

Lenke til kommentar
men tilbake til topic!

 

Noen som veit hvordan man stopper veksten?

Det trenger du ikke. Tror de pillene er ment for ekstremt høye folk, da snakker vi kanskje 210cm.

 

Jan-Erik: lol. du er høy! Jeg er 175cm =P

du vet pus..Dverger spiller golf. Høye folk er ålreite.

 

Og ja, jeg lover å bære deg neste sommer.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
Snakket med legen min om dette, ettersom jeg ønsker å bli høyere (spiller hockey, og mener 190 er for lavt) sa hun noe om insprøytning av hemoroider (veksthormoner) hvor du kan bli lang, eller ta noe motsatt for å stoppe veksten. Det er faktisk mulig. Lite med bieefekter var det også.

Hemoroider er sånne greier man får i rompa. :hm:

Lenke til kommentar
Snakket med legen min om dette, ettersom jeg ønsker å bli høyere (spiller hockey, og mener 190 er for lavt) sa hun noe om insprøytning av hemoroider (veksthormoner) hvor du kan bli lang, eller ta noe motsatt for å stoppe veksten. Det er faktisk mulig. Lite med bieefekter var det også.

Hemoroider er sånne greier man får i rompa. :hm:

sprøyt det inn! :wee:

 

er 180 og 16, er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Snakket med legen min om dette, ettersom jeg ønsker å bli høyere (spiller hockey, og mener 190 er for lavt) sa hun noe om insprøytning av hemoroider (veksthormoner) hvor du kan bli lang, eller ta noe motsatt for å stoppe veksten. Det er faktisk mulig. Lite med bieefekter var det også.

Hemoroider er sånne greier man får i rompa. :hm:

HAHA, fy faen som jeg lo akkurat nå! :!:

 

Men tilbake igjen til saken - jeg 18 år gammel, og er ikke høyere enn 167 cm.

 

Og jeg trenger egentlig ikke mer heller.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var 185cm i 5 klasse. Har alltid vært den høyeste på skolene jeg har gått på (til og med videregående). Er idag, takk og lov, "kun" 193cm.

 

Tok for mange år siden, da utsiktene for meg så ut til å bli skyhøye, røntgen av hånda. Legene forutsa at jeg kom til å bli 2.21cm. Dette rettet de så til å være 2.19cm (å, veldig mye bedre! :ermm: ). Etter en stund ble det 2.17. Til slutt var de ærlige og sa de ikke hadde peiling, Jeg stanset altså, heldigvis, på 193cm, som igrunn er en veldig fin høyde.

 

En bør ikke bagatallisere høyden til folk, det er et veldig sensitivt tema for mange. Jeg var heldig og ble veldig lite mobbet for høyden min, men det hendte jo. Husker da noen på motstanderenes sitt lag i fotball gikk bort til treneren vår (som tilfeldigvis var far min) og spurte hvor gammel jeg var. Han svarte 18 på pur faen. De sa jo dette til sin trener som igjen laget oppstyr. Da reiste far min seg. Deres trener forstod raskt hvem sin sønn jeg var ;)

 

Er heldig at jeg slapp å bruke veksthemmende medisiner. Det er faktisk et ganske alvorlig problem når en er så høy at en sliter med å finne klær, og gjerne må få spesiallagt klær/sko for å i det hele tatt se tilnærmer normal ut. Håper du stanser snart trådstarter. Hvis ikke har du min fulle støtte og sympati! Men prøv å se deg selv utenifra. Det finnes tross alt verre ting enn å være høy! En kan ikke annet enn å se opp til deg :)

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...