Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan stoppe veksten hos en 16åring?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Da jeg målte meg i dag fikk jeg et lite sjokk da punktet sto på 1.91m.

Jeg er 16år og syns det er litt høyt, vil helst stoppe nå.

Er det noen av dere som vet hvordan man gjør det?

Har hørt at man tar røntgen bilde av et bein i hånden som gjør at legene kan se hvor høy man blir, for så å gi pasienten no medisin som skulle hemme hormonene eller no sånn!?

Noen som vet om det er masse Bivirkninger, gjør jækla vondt etc?

*håper på svar*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

damer liker høye mørke menn vettu :thumbup::p

Tror ikke jeg ville ha begynt med masse medisiner for å slutte å vokse mer... Kan godt være at du er utvokst nå... jeg er ca 1.83-85... og har vært det siden jeg var 16 ;)

Lenke til kommentar

Du kommer nok til å stoppe snart. Uansett, kan være både fordeler og bakdeler med å være høy. Fordel: Komme lett inn på utesteder, bakdel: Stange hodet i dørkammen, osv. :p

Jeg er 1.84 og er 15 år. Regner med jeg blir noenlunde det samme som brødrene mine. Rundt 1.90 kanskje.

Lenke til kommentar
Heisann.

Da jeg målte meg i dag fikk jeg et lite sjokk da punktet sto på 1.91m.

Jeg er 16år og syns det er litt høyt, vil helst stoppe nå.

Er det noen av dere som vet hvordan man gjør det?

Har hørt at man tar røntgen bilde av et bein i hånden som gjør at legene kan se hvor høy man blir, for så å gi pasienten no medisin som skulle hemme hormonene eller no sånn!?

Noen som vet om det er masse Bivirkninger, gjør jækla vondt etc?

*håper på svar*

jeg er 1.85 men er enda ikke fylt 15. synes at jeg egentlig ikke er så høy. vil bli høyere :p

Lenke til kommentar
men tilbake til topic!

Noen som veit hvordan man stopper veksten?

Ta røntgen av hånden din (skjelettet), så kan de antyde om du vokser mer eller ikke. Du kan få piller som hemmer det, men det kan påvirke adferden din. Noen blir hissige som pokker, osv.

Lenke til kommentar

Dette er ikke kødd altså.. men kjenner ei jente som var over to meter høy. Hu kontakta riksen i Oslo og der var det en ortoped/kirurg som oppererer slik at man kutter benet i to, og fjerner en del av benet (ca 5-10 cm el mer..) også må man ha på et sånt apparat i 4-6 mnd på benet for å skru benet sammen og at det skal gro.. hele prosessen tar vel et halvt år.. hvis man er innstilt på det så er det vel verdt det.

Kontakt en ortoped.. det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...