Gå til innhold

erfaringer med nad og cv?!

Anbefalte innlegg

hei har tenktr til å kjøpe meg et stereo anlegg, gidder ikke hjemmekino

så lurte jeg på om dette er en bra sammenheng?

forsterker

høyttalere

så litt om hva jeg hører på osv: jeg liker å spille ganske høyt, det anlegget jeg har nå, får veggene til å riste, det vil jeg få til nå også, jeg hører på bare heavy musikk, jeg skal også bruke en ganske stor subwoofer, så jeg vet ikke helt om jeg trenger noe sånn som cv høyttalere, kan dette være et bra anlegg for meg?

eller kan dere hjelpe meg å skaffe noe som er bedre for meg til samme prisen?

legg merke til at jeg har en subwoofer som jeg skal bruke også.

takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C320BEE er en kraftig forsterker, den leverer nok av strøm. Jeg eier et eksemplar av den selv, og har prøvd den på flere ulike høyttalere. Den drar f.eks Klipsch RF-35 overraskende bra og kan spille relativt høyt før den blir kortpustet. HFK anbefaler selv C320BEE til CLSC-10.

Det skader dog ikke med kraftigere forsterker ;)

Lenke til kommentar

forresten jeg har ombestemt meg, jeg får denne hjemmekino reciveren bilig av onkelen min så jeg kjøper heller den. ;)

men jeg er fortsatt på utkikk etter noen billige fronthøyttalere jeg kan bruke, jeg tror nok ikke jeg vil ha cerwin vega likevel jeg hørte de istad og likte ikke lyden, det hørtes ut som om elemtenene var inne i høyttaleren og at lyden ikke kom ut,

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest member-101642

Forsterkeren du linker til er ikke kraftig nok. Den holder til mindre gulv- og stativhøytalere, men ikke store Cerwin Vega. Hør CV før du kjøper. CV har en ekstremt kjip diskant og hard mellomtone.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du bekrefter mine mistanker, har aldri hørt dette oppsettet, men kan bekrefte at det er en bra forsterker. Uforskammet bra til den prisen, i forhold til hva du ender opp med andre steder.

Mitt ankepunkt er uansett at den ikke må matches med CV, lettdrevne, men de trekker mye strøm.

Hvis du liker å spille høyt, uten noen som helst lydkvalitet, så kjør på.

Ett par stativhøytalere fra for eksempel gale er et utmerket valg. Var visst noen som nevnte dette tidligere i tråden.

Edit: Hvis veggene dine rister, produserer de en egenresonans, som ødelegger opplevelsen av musikken helt eller delvis. Om du ikke skrev dette som et billedlig eksempel så bør du få gjort noe med det.

Er det forresten en passiv eller aktiv sub du har? (Har den egen forsterker?)

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I denne tråden?

Dreier ikke dette seg om erfaringer med nad og cv da?

7611424[/snapback]

Joda hvis du kun leser topic så kan det strengt tatt se slik ut. Men leser du litt videre så ser du dette:

forresten jeg har ombestemt meg, jeg får denne hjemmekino reciveren bilig av onkelen min så jeg kjøper heller den. ;) ...

4552588[/snapback]

Fiffig ikke sant?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Bullshit! Det kommer helt an på hva man prioriterer. Du finner ikke høytalere til samme pris som leverer så mye trøkk og bass som CV!

Lenke til kommentar
CV er fjortis! Det koster altfor mye, og man får lite for pengene.

7640184[/snapback]

Du mener det du ja? Sitter med CV LS-15. Ga en fin pris for dem, men jeg fikk enda mer lyd igjen for den prisen. Og nei, fjortisser kan ikke stereo, og CV er stereo. (Har ikke all verden til innsikt i HiFi verden, men alikevel) Jeg er 15, men det er godt å tenke på at utrykket "fjortis" brukes etter oppførsel o.l. Ikke alderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...