marius90 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 hei har tenktr til å kjøpe meg et stereo anlegg, gidder ikke hjemmekino så lurte jeg på om dette er en bra sammenheng? forsterker høyttalere så litt om hva jeg hører på osv: jeg liker å spille ganske høyt, det anlegget jeg har nå, får veggene til å riste, det vil jeg få til nå også, jeg hører på bare heavy musikk, jeg skal også bruke en ganske stor subwoofer, så jeg vet ikke helt om jeg trenger noe sånn som cv høyttalere, kan dette være et bra anlegg for meg? eller kan dere hjelpe meg å skaffe noe som er bedre for meg til samme prisen? legg merke til at jeg har en subwoofer som jeg skal bruke også. takker for svar Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Tror nok forsterkeren blir litt for pinglete for de høyttalerne. Gå opp til NAD C352 ihvertfall. CV må ha kraftig forterker for å spille skikkelig. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 C320BEE er en kraftig forsterker, den leverer nok av strøm. Jeg eier et eksemplar av den selv, og har prøvd den på flere ulike høyttalere. Den drar f.eks Klipsch RF-35 overraskende bra og kan spille relativt høyt før den blir kortpustet. HFK anbefaler selv C320BEE til CLSC-10. Det skader dog ikke med kraftigere forsterker Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 forresten jeg har ombestemt meg, jeg får denne hjemmekino reciveren bilig av onkelen min så jeg kjøper heller den. men jeg er fortsatt på utkikk etter noen billige fronthøyttalere jeg kan bruke, jeg tror nok ikke jeg vil ha cerwin vega likevel jeg hørte de istad og likte ikke lyden, det hørtes ut som om elemtenene var inne i høyttaleren og at lyden ikke kom ut, Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Kjøp deg Dali Concept 6 eller Patos Basic 410 skal spille bra de Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Kjøp deg Dali Concept 6 eller Patos Basic 410 skal spille bra de høyttalerne må ikke koste mer enn 3000kr og det går greit om de er stativ høyttalere også. har tittet litt på disse Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Den forsterkeren vrenger på V-10 da Endret 9. desember 2006 av Lefse Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Forsterkeren du linker til er ikke kraftig nok. Den holder til mindre gulv- og stativhøytalere, men ikke store Cerwin Vega. Hør CV før du kjøper. CV har en ekstremt kjip diskant og hard mellomtone. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Den forsterkeren vrenger på V-10 da 7462591[/snapback] Mulig den klipper litt, men jeg tror ikke det er mye forvrenging. Til Cv så synes jeg Pa forsterkere er mer på sin plass. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jo, det er tydelig forvrengning faktisk, tror den forsterkeren der faktisk er en smule oppskrytt, drev ikke de høyttalerne så bra som jeg trodde den kom til å gjøre. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Du bekrefter mine mistanker, har aldri hørt dette oppsettet, men kan bekrefte at det er en bra forsterker. Uforskammet bra til den prisen, i forhold til hva du ender opp med andre steder. Mitt ankepunkt er uansett at den ikke må matches med CV, lettdrevne, men de trekker mye strøm. Hvis du liker å spille høyt, uten noen som helst lydkvalitet, så kjør på. Ett par stativhøytalere fra for eksempel gale er et utmerket valg. Var visst noen som nevnte dette tidligere i tråden. Edit: Hvis veggene dine rister, produserer de en egenresonans, som ødelegger opplevelsen av musikken helt eller delvis. Om du ikke skrev dette som et billedlig eksempel så bør du få gjort noe med det. Er det forresten en passiv eller aktiv sub du har? (Har den egen forsterker?) Endret 19. desember 2006 av Spetsnaz Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 på tide at folk skjønner at denon driver med like mye skrytewatt som mange andre produsenter.. Nå vet jeg ikke hvor kraftig 2105 egentlig er, men hvis den er sammenlignbar med pioneer 916 så burde et par qln artech 6 funke fint. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 på tide at folk skjønner at denon driver med like mye skrytewatt som mange andre produsenter.. Nå vet jeg ikke hvor kraftig 2105 egentlig er, men hvis den er sammenlignbar med pioneer 916 så burde et par qln artech 6 funke fint. 7545922[/snapback] Har noen nevnt denon? Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har noen nevnt denon? 7609805[/snapback] ja. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har noen nevnt denon? 7609805[/snapback] ja. 7610553[/snapback] I denne tråden? Dreier ikke dette seg om erfaringer med nad og cv da? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Folk sier det er en bra match. Jeg personlig liker ikke CV av de grunnene som TheGnome nevner over! Også er de jo ganske stygge! Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 I denne tråden? Dreier ikke dette seg om erfaringer med nad og cv da? 7611424[/snapback] Joda hvis du kun leser topic så kan det strengt tatt se slik ut. Men leser du litt videre så ser du dette: forresten jeg har ombestemt meg, jeg får denne hjemmekino reciveren bilig av onkelen min så jeg kjøper heller den. ... 4552588[/snapback] Fiffig ikke sant? Lenke til kommentar
Radi Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 CV er fjortis! Det koster altfor mye, og man får lite for pengene. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Bullshit! Det kommer helt an på hva man prioriterer. Du finner ikke høytalere til samme pris som leverer så mye trøkk og bass som CV! Lenke til kommentar
pioneer_ Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 CV er fjortis! Det koster altfor mye, og man får lite for pengene. 7640184[/snapback] Du mener det du ja? Sitter med CV LS-15. Ga en fin pris for dem, men jeg fikk enda mer lyd igjen for den prisen. Og nei, fjortisser kan ikke stereo, og CV er stereo. (Har ikke all verden til innsikt i HiFi verden, men alikevel) Jeg er 15, men det er godt å tenke på at utrykket "fjortis" brukes etter oppførsel o.l. Ikke alderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå