stian-hg Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Siden jeg er rimelig grønn på dette trenger jeg noen råd og anbefalinger før jeg kjøper en bærbar PC for lillesøster på 20 år. Kriterier for kjøp: - Maks 10000 kr. inkludert porto. 500 kr. fra eller til spiller ingen rolle. - Bruksområder vil være generelle kontoroppgaver i Office, surfing, chatting, film og musikk. Med andre ord ingen spilling og heller ikke noen andre krevende oppgaver. - Størrelsen og støynivået bør naturligvis være minst mulig, men skjermen bær være på minst 15". - DVD-brenner er et must, helst en som støtter begge formater. - WLAN støtte er vel nesten standard nå, men det vil hun uansett ha. - FireWire og USB er vel også standard, mens Blåtann er en fordel, men ikke et krav. - Sist, men ikke minst, er hun opptatt av at PCen skal se bra ut, så et sprekt design er absolutt ikke å forakte. Jeg er som sagt grønn på dette, men hvis maksprisen kan reduseres med tanke på de enkle oppgavene PCen skal brukes til er det en stor fordel. EDIT: Må være Windows-basert, ikke Apple med andre ord. Endret 24. juli 2005 av stian-hg Lenke til kommentar
subsequent2 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 kansje apple ibook hadde vært noe? HER Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 kansje apple ibook hadde vært noe?HER Hun vil ha en Windows-basert PC. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Kanskje en Tundra 1558 hadde vært tingen. Spilling på en sånn vil være uaktuelt. MEGET bra batteritid. God ytelse, og DDR 2. Men designen kan kanskje være litt kjedelig, men smaken er ikke lik hos alle. Jeg synes den ser helt grei ut, jeg. -La til et bilde, søkte en stund rundt. AOpen hadde bilde av alle sine 155X-klasser, men ikke et stort av 1558. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Kanskje en Tundra 1558 hadde vært tingen. Spilling på en sånn vil være uaktuelt. MEGET bra batteritid. God ytelse, og DDR 2. Men designen kan kanskje være litt kjedelig, men smaken er ikke lik hos alle. Jeg synes den ser helt grei ut, jeg. -La til et bilde, søkte en stund rundt. AOpen hadde bilde av alle sine 155X-klasser, men ikke et stort av 1558. Takk for svar! Ser meget interessant ut den! Hun venter på lønning om to uker før hun handler så jeg tar gjerne i mot flere tips i mellomtiden Lenke til kommentar
sparks Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Tundra 1557K http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683&mlevel=090400 Får du mer lagringsplass. Og bedre skjermkort selvom trådstarter ikke sier at dette er noe som er viktig. 1558 har jo bedre minne (DDR2), og bedre pris. Du får selv veie opp og se hva som passer Tror hu blir fornøyd med begge uansett. Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Definitivt Tundra... Billig og bra... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Definitivt Tundra... Billig og bra... Har du prøvd den da? Lenke til kommentar
godal Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 dropp dvd-brenneren og kjøp denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308639&cks=WYO Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Definitivt Tundra... Billig og bra... Har du prøvd den da? Prøver du å ødelegge min troverdighet?? Jeg har hørt fra flere av mine venner og bekjente at Tundra er svært bra... Hvis man ser på spesifikasjonene (1557K) har jeg personlig testet en laptop med nøyaktig like spesifikasjoner og jeg kan med glede si at den er mer enn godkjent... Det eneste jeg ikke kan gå god for er kvaliteten på selve chassiet, men i følge mine kilder er visstnok dette veldig bra... Dessuten finnes det utallige tester av Tundraen som gir den gode terningkast... Endret 25. juli 2005 av *nitram* Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har du testet den? Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Har du testet den? Hva er problemet ditt egentlig?? Jeg trenger ikke å teste den da jeg utifra personlige erfaringer har hatt svært gode erfaringer med akkurat samme maskin bare i et annet skall... Ellers har jeg støttet meg på andres erfaringer for å komme med de utsagn jeg har kommet med... Man kan lese seg til mye heter det. Vennligst les en test om slike datamaskiner slik at du kan komme med konstruktive kommentarer før du kommer å ødelegger en tråd som denne. Jeg prøver å komme med konstruktive kommentarer til det topic starter spør om, og min og mange andres erfaringer er at Tundra er billig og bra. Endret 25. juli 2005 av *nitram* Lenke til kommentar
Heart Break Kid Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har du testet den? Hva er problemet ditt egentlig?? Jeg trenger ikke å teste den da jeg utifra personlige erfaringer har hatt svært gode erfaringer med akkurat samme maskin bare i et annet skall... Ellers har jeg støttet meg på andres erfaringer for å komme med de utsagn jeg har kommet med... Man kan lese seg til mye heter det. Vennligst les en test om slike datamaskiner slik at du kan komme med konstruktive kommentarer før du kommer å ødelegger en tråd som denne. Jeg prøver å komme med konstruktive kommentarer til det topic starter spør om, og min og mange andres erfaringer er at Tundra er billig og bra. Ut ifra hva jeg ser Mr. Larsen, så er det IKKE du som skal ha en ny PC...er det noen som skal spørre slike spørsmål, så er det Topic starteren... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har du testet den? Jeg har 1557 og det er en nydelig maskin, og jeg mener det helt klart er det beste tilbudet til 10 lapper. nitram!! Alt du skriver stemmer med maskinen så du er nok godt informert.. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Livlig det ble her plutselig 1557K'en ser jo meget bra ut! Skjermkortet er litt overkill til hennes bruk, men når jeg tenker meg om så er kanskje dette en PC jeg også kommer til å låne med meg av og til så kanskje det ikke er så dumt med et rimelig bra skjermkort. Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Livlig det ble her plutselig 1557K'en ser jo meget bra ut! Skjermkortet er litt overkill til hennes bruk, men når jeg tenker meg om så er kanskje dette en PC jeg også kommer til å låne med meg av og til så kanskje det ikke er så dumt med et rimelig bra skjermkort. "Først meg selv og så meg selv..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå