Nénmacil Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hei, Jeg kom nylig over et problem med styling av input felt til en XHTML-form jeg lager. Problemet er rett og slett at nettleseren Opera ikke klarer å sette høyden på input boksene over 15px. Jeg har testet samme koden i både IE6 og Mozilla Firefox v1.04, men støter ikke på problemet. Har noen andre vært borti det samme problemet, eventuelt også har en løsning? Her er for øvrig siden. Her er CSS-stilarket. Som dere kan se, vil ikke Opera sette høyden på de tre input boksene til det jeg ønsker. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Funker fint her, Opera 8.01. Har du "enable styling of forms" på? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Jepp, den er aktivert. Er du sikker på at høyden på de tre øverste input feltene er lik som i f.eks. IE6 eller Firefox? Har du sjekket med en annen nettleser? Jeg klarer i hvertfall å se forskjell. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det du truleg ser er at Opera legg border inne i boksen, medan andre legg border på utsida. Om du set height: 18px og border 1px vil input-boksen bli 18px høg i Opera, men 20px i enkelte andre lesarar. Det Opera gjer er etter mi meining mest korrekt, men som det står i http://www.w3.org/TR/CSS21/box.html , seksjon 8.5: "Note. Notably for HTML, user agents may render borders for certain user interface elements (e.g., buttons, menus, etc.) differently than for "ordinary" elements." Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Med andre ord, er det ingen vei uten om det jeg allerede har gjort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå