tibbs Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Trenger et program som jeg kan bruke til å kommunisere med noen som har Windows Messenger. Må ha et som takler video. Har jo Gaim installert, men det kan vel ikke brukes i sammenheng med video. Finnes noen andre som kan brukes? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Microsoft er ikkje akkurat kjent for å bruke opne standardar, derfor har det tatt laang tid før noko har klart å få til webcam-funksjonen i andre klientar enn MSN messenger. Ta ein kikk på CVS-versjonen av aMSN dersom du absolutt treng webcam-funksjon. CVS-versjonen må kompilerast (" ./configure && make ") inne i amsn-mappa etter at du har pakka den ut. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 gaim-vv skal funke etter hva jeg har hørt. http://gaim-vv.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 gaim-vv skal funke etter hva jeg har hørt. http://gaim-vv.sourceforge.net/ gaim-vv er noe vanskelig å få installert for enkelte. Har amsn kommet med webcam støtte ? Funker UPnP ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 gaim-vv skal funke etter hva jeg har hørt. http://gaim-vv.sourceforge.net/ gaim-vv er noe vanskelig å få installert for enkelte. Har amsn kommet med webcam støtte ? Funker UPnP ? aMSN-greia fungerar bra den. Det er altså CVS-versjonen som har webcam-støtte forløpig. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 gaim-vv skal funke etter hva jeg har hørt. http://gaim-vv.sourceforge.net/ quote: "THERE IS NO MSN SUPPORT IN THE LATEST VERSION!" Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 *kosepå aMSN og hackaren frå Jørpeland (Ola?)* Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 *kosepå aMSN og hackaren frå Jørpeland (Ola?)* Ole André Vadla Ravnås Lenke til kommentar
raakken Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 prøvde amsn cvs, men da sjeg skull egjøre slik objorkum sa, fikk jeg dette: fredrik@ubuntu:~/nedlastinger/msn$ ./configure && make checking for gcc... gcc checking for C compiler default output file name... configure: error: C compiler cannot create executables See `config.log' for more details. får av og til problemer med dette c greiene, hva kan gjøres for å endre/fiske dette de som har fått det til, finner det webcam'et også? eller må dete legges til drivere i tillegg? takk Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 prøvde amsn cvs, men da sjeg skull egjøre slik objorkum sa, fikk jeg dette:fredrik@ubuntu:~/nedlastinger/msn$ ./configure && make checking for gcc... gcc checking for C compiler default output file name... configure: error: C compiler cannot create executables See `config.log' for more details. får av og til problemer med dette c greiene, hva kan gjøres for å endre/fiske dette de som har fått det til, finner det webcam'et også? eller må dete legges til drivere i tillegg? takk Du trenger gcc, og sikkert endel andre development pakker, om du skal kompilere amsn. Sjekk dependenciene til amsn, og installer de med pakkestyreren din. Du trenger webcamdrivere ja, noen kameraer er støttet via drivere pwc. Kommer an på hva slags kamera du har. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 prøvde amsn cvs, men da sjeg skull egjøre slik objorkum sa, fikk jeg dette:fredrik@ubuntu:~/nedlastinger/msn$ ./configure && make checking for gcc... gcc checking for C compiler default output file name... configure: error: C compiler cannot create executables See `config.log' for more details. får av og til problemer med dette c greiene, hva kan gjøres for å endre/fiske dette de som har fått det til, finner det webcam'et også? eller må dete legges til drivere i tillegg? takk Du treng GCC for å kompilere veit du Du hadde lett funne ut det hadde du søkt i forumet. Køyr dette i ein terminal du: sudo apt-get install build-essential Lenke til kommentar
raakken Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) heisann, kunne jeg sikkert, men når man ikke vet hva man leter etter.. prøver å lære... men dette kom opp:fredrik@ubuntu:~$ sudo apt-get install build-essential Password: Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Some packages could not be installed. This may mean that you have requested an impossible situation or if you are using the unstable distribution that some required packages have not yet been created or been moved out of Incoming. Since you only requested a single operation it is extremely likely that the package is simply not installable and a bug report against that package should be filed. The following information may help to resolve the situation: The following packages have unmet dependencies: build-essential: Depends: libc6-dev but it is not going to be installed or libc-dev Depends: g++ (>= 3:3.3) but it is not going to be installed E: Broken packages noe som var litt merkelig... men når jeg sjekket synaptic, visste det seg at jeg hadde tre eller fire(!!!!) versioner av gcc,: gccc, gcc3.3, gcc3,4 og gcc4.0 , dette kan kanskje være noe av problemet? får jo ikke installert en ting fra .tar, der jeg må kompilere, eller hav det heter edit: må bumpe.. ubuntu nekter meg å installere de pakkene.. OG build essentilal... unresolvable dependecies... noen som vet hva dette er og om det er en måte å gå rundt på? Endret 27. juli 2005 av raakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå