Gå til innhold

Hvordan få en skriver i nettverk?


Anbefalte innlegg

Faren minn kjøpte en ny skriver her om dagen. Han hadde ikke tenkt noe over det, men det kunne vært lettest å sette skriveren i nettverk til pcene vi har hjemme.

 

Så hvordan få til det?

 

Tenkte det var egen nettverksport på skriveren jeg, men eneste kabelen man kan koble fra skriveren er standard USB kabel.

 

Adaptere? Noen annen kobling vi må kjøpe?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan dele skriveren for hele nettet.

 

Etter å ha installert printerdriveren på maskin nr 1.

Start-innstillinger- skrivere&faks (klassisk Start-Meny) eller start-skrivere&faks. Eller via kontrollpanel.

Høyre klikk på skriveren, velg så deling.

 

Husk at du må installere driveren i hver maskin som skal bruke denne skriveren

for eks. på maskin nr. 2 eller 3 eller 4 osv.

Endret av Djenga
Lenke til kommentar

Jo, det er mulig dele ut skriveren fra en "hovedbruker". Dette betinger imidlertid at denne pcen er skrudd på for at alle andre pcer kan få skrevet ut på skriveren! Alle jobbene sendes nemlig gjennom denne pcen som er lokalt tilknyttet skriveren, f.eks gjennom USB.

 

Dette er jo egentlig ikke noen nettverksløsning, men man deler ut skriveren på nettverket fra en PC, som er lokalt tilknyttet skriveren. Tenk derfor over om det er praktisk at en av pc'ene alltid er skrudd på, i forhold til om at alle kan få skrevet ut.

Endret av terjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...