Gå til innhold

NEC 3540A DVD-brenner -kan ikke lese

Anbefalte innlegg

Installerte en ny NEC 3540A IDE OEM DVD-brenner. Dessverre gikk ikke alt som planlagt. Kjøper vanligvi bulk-versjonen, men kjøpte OEM denne gangen. Har det noe å si hardwaremessig? Uansett når jeg setter inn en brennt DVD (som virker på andre DVD-lesere), så får jeg vedlagte feilmelding. Noen som har noen tips?

komplett7ia.gif]Feilmelding[/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, ja Komplett ville ikke gi meg noen teori. De bare henviste til Angrefristen med en gang. Ingen som kan svare på om det er noen forskjell i hardwaren mellom OEM og bulkversjoner?

Det merklige er at den klarer å brenne, men altså ikke lese en DVD-R som noen andre har brennt.

Lenke til kommentar

Bulk og OEM er det samme hardwaremessig, for enkelte merker (f.eks BenQ) kan firmware og/eller frontdeksel være ulik.

For meg ser det rett og slett ut som om de platene du bruker er av rævva kvalitet slik at de er uleselige med en gang de er brent.

Bad block = plate uleselig = skyldest oftest plater av drittkvalitet, for eksempel, Intenso, samsung og That's Write og andre alvkvalitetsplater produsert av for eksempel UME disc, AML, infosmart, optodisc osv.

Jeg ville prøvd andre plater først, for eksempel verbatim.

Lenke til kommentar
Bulk og OEM er det samme hardwaremessig, for enkelte merker (f.eks BenQ) kan firmware og/eller frontdeksel være ulik.

For meg ser det rett og slett ut som om de platene du bruker er av rævva kvalitet slik at de er uleselige med en gang de er brent.

Bad block = plate uleselig = skyldest oftest plater av drittkvalitet, for eksempel, Intenso, samsung og That's Write og andre alvkvalitetsplater produsert av for eksempel UME disc, AML, infosmart, optodisc osv.

Jeg ville prøvd andre plater først, for eksempel verbatim.

Jeg er helt enig med deg, men jeg har noen forskjellige DVD-brennere selv, og alle sammen er svært tolerante når det gjelder å lese plater, og det passer ikke inn i mønsteret her, så jeg ser ikke bort i fra at adale har fått et mandagsprodukt som har problemer med laseren, siden (slik jeg forstår det) andre spillere leser de samme platene. Men, kvalitetsplater er alltid viktig for et godt resultat. De verste jeg har vært borti var PcLine. Tatt rett fra brenner, inn i min bærbare, så klarte den ikke en medieavspiller å lese data raskt nok til å kunne spille wavefiler rett fra DVD-plata :(

Lenke til kommentar

Platen som ikke kunne leses er en That's Write plate, men den er brennt med en annen NEC-brenner. Som sagt kunne platen leses av en Dell DVD-ROM, men ikke den nye NECen min.

Jeg har benyttet angrefristen og bestilt en ny NEC 3540 fra Databutikken. Denne gangen i Bulkversjon. Det skal bli spennende å se om den vil lese platen.

Jeg har dessuten aldr hatt problemer med That's Write plater før. Da brukte jeg også en NEC-brenner. Jeg skal oppdatere når jeg har fått spilleren til uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...