Gå til innhold

Politiets håndtering av stjåle mobiler

Anbefalte innlegg

jeg har åpnet tidligere telefoner på både mobilfikseren, gsmteknikk og teleservice, og teleservice var det eneste stedet som krevde at jeg hadde bevis på at jeg hadde kjøpt telefonen... men sist jeg åpnet var min Nokia 6230, og det er jo godt over et år siden, så jeg vet ikke om det har blitt bedre sikkerhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ringer : 55 98 22 00 så kan du sperre den. Etter hun har sagt at de har åpent fra mandag til fredag sier hun "trenger du å sperre din telefon, tast 1".

jepp, stemmer det. men etterpå sier hun "legg igjen beskjed etter pipetonen" det finnes ikke folk hos combitel i helgene :cry:

håper ikke dette blir noen stor sak, for jeg kommer ikke til å betale den regninga uten kamp :mad:

rart ikke netcom kunne sperre den...

Morten

Lenke til kommentar
Ett meget godt poeng. Kan jo høre med unlock.no's Fredrik, se hvilke rutiner de har når det gjelder dette.

UnlockShop krever kvittering eller annet bevis på at du eier telefonen dersom du skal fjerne sikkerhetskoden eller telefonlåsen.

Bransjen vi driver i blir av mange ansett som litt "skitten", noe det ikke er grunn til. Jeg vil gjerne presisere at de litt større aktørene i denne bransjen overhode ikke har interesse av å fikse stjålne mobiltelefoner (verken bytting av serienummer eller nullstilling av telefonlås hvor det er opplagt at telefonen er stjålet). Den slags ulovlig(?) virksomhet er det som regel useriøse/små-aktører som bedriver.

De burde i det minste hatt tilgang på Politiets register over stjåle mobilserienummer. Det hadde kanskje hjulpet litt.

Tror neppe operatørene er interessert i dette dessverre.

Det er utrolig dårlig av operatører og politi i Norge å samarbeide så dårlig. Her må de lære av f.eks. UK, som faktisk tar stjeling av mobiler på alvor. Heldigvis er det ikke like lenger like populært å lage utstyr som muligjør endring av serienummer på mobiltelefoner :) At nyere SE-telefoner (K700-->) fremdeles ikke er mulig å bytte serienummer på er nok et resultat av dette. Men det hjelper jo lite siden de fleste(?) telefoner i Norge aldri blir sperret.

Endret av UnlockShop.no
Lenke til kommentar

Snakka med combitel i dag, de sier de skal dekke alle samtaler etter første talebeskjeden min om at mobilen var stjålet. =)

Noe sier meg at dette ble ei dyr helg for combitel, mobilen min var opptatt de fleste gangene jeg prøvde å ringe til den...

Morten

ps. har fått oppgjør fra reiseforsikringa i dag...1700,- for mobilen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...