maxmhz Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hvordan lager eg til et bakgrunnsbilde, så visst man blar ned på sida, så står bakgrunnsbildet i ro? Eksempel: http://www.vse.org Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 <body background="fixed"> Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 det er forøvrig ganske kult å bruke gjennomsiktige tables på fixed bakgrunn.. <table> <td width="500" bgcolor="#868E73" style="width:500; filter:alpha(opacity=50)"><br><br> </table> hiv denne inn i en html-fil, du :smile: Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det der funker vel bare i Windows 2000 eller XP, vel? Har vore borti .Net's .Opacity/Transparency greier, og det virker ikkje på eldre versjonar av Windows. Er dette ein funksjon som vert rendra i browseren, eller av Windows? mvh., Vegard Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Kilogram: Det har vel ikkje nokke med oprativsystemet vel at man kan kjøre slike fancy effekter på ei side, det har vel meir med browseren å gjøre... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Quote: psilocybe skrev (2002-08-01 03:25): Forklar litt bedre her... background skal jo inneholde path til bildet det... Forklar litt bedre plz... Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Du får prøve å slenge inn en bilde da veit dø :smile: <body background="fixed"> Inne denne taggen kan du da legge til et bilde ved å skrive <body background="mittbilde.jpg" background="fixed"> (tror forresten du kan bruke andre tag'er til å sette inn bilder også... Prøv f.eks. med src="bilde.jpg".) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Alpha opacity kom med Windows 2000, og eg tviler litt på at dette funkar på andre browsarar enn IE under Windows 2000/XP, men dette er berre etter det eg har erfart. Eg lurer på om nokon kan vise til kvar dette er del av ein HTML-standard, sjølv om alt dette er litt off-topic? :smile: mvh., Vegard Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Tror ikke dette har kommet inn under noe HTML-standard. Det har heller kommet snikende inn sammens med IE... Tror det fungerer ifra IE 5.5 eller noe Men effekten er jo faktisk ganske kul da så det er på tide andre følger etter :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Bruk heller CSS, f.eks.; Code: body{ background-image: url(bilde.jpg); background-attachment: fixed;} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå