nahojdat Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Vil s-ata dvd brennere funke på alle HK som har s-ata? Har kjøpt inn et EPoX EP-9NDA3+ HK LINK Vil jeg kunne bruke Plextor DVD recorder PX-716SA SATA LINK på det? Vil ha så lite kabelstyr i maskinen som mulig, pluss det skal være en kongebrenner da Endret 24. juli 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 så lenge hovedkort har nødvendige tilkoblinger for brenneren. i dette tilfelle s-ata, så ja Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Hva med innstallering av OS, vil jeg få problemer der, sånn at jeg må bruke en IDE til det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 ikke helt sikker, da bios klarer å starte opp fra s-ata disk uavhengig av driver bør faktisk dette gå. men de gangene eg har installert på s-ata disk, har eg måttet bruke en s-ata driver diskett som lastes inn etter at installasjonen er begynt. så lenge biosen kan boote via s-ata skal det gå greit. (uoppklarende innlegg ) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hmm, regner med det skal gå da, biosen gjenkjenner jo som regel s-ata (ihvertfall på nyere HK) Og så får jeg hive inn s-ata driverne under installasjon så xp fikser det, må jo dette uansett pga s-ata harddiskene.... Endret 24. juli 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 ja, driverene er der som du sier for at installasjonen skal få tilgang til disken. biosen leser og gjennkjenner disken uansett. tror dette skal gå bra, bare synd vi ikke er helt kvitt floppydisken enda Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Ja enig der, usb minne skulle blitt gjenkjent, eller å bytte plate for driverne, eller seff at xp kunne hatt s-ata driverne innebygd!!! :!: Driver og kobler til floppy hver gang det skal innstalleres bare for å fjerne den igjen, får jo aldri brukt den uten om OS, bios oppgradering, og skifte UDMA på samsung IDE HDD til UDMA6 istedet for UDMA5 (av en eller annen grunn blir de alltid innstallert som udma5)... Endret 24. juli 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
schwami Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det er jo mulig å lage sin egen windows-cd der man legger inn s-ata drivere og annet snacks man trenger: legg til sata drivere sjekk ut andre ting på same stedet for å lage en god bootcd Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg sier tja... Har sett mye problemer med S-ATA optiske enheter, og at nvidia baserte hovedkort trøbler med optiske enheter generelt gjør det vel ikke bedre. Hovedkort med Intel eller silicon Image S-ATA bør dog virke relativt uproblematisk med optiske enheter (CD/DVD). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) sjekk bruker-reviews for brenneren på komplett da en sier: "har brent snart 200 dvd plater uten en feil. det eneste som man må passe på er at hovedkortet ditt støtter sata brenner, mitt A8N delux sli støttet ikke dette. så jeg måtte kjøpe en kontroller ellers har det vært et perfekt valg" Når ett nForce4 kort ikke støtter den, skal ett nForce3 gjøre det? så hvidt det er meg kjent, så er det bare enkelte Intel Brikkesett kort som støtter SATA optiske drev... Endret 24. juli 2005 av MrLee Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg kjører min Benq DW-1620 på S-ATA (Silicon Image SiL3112). Funker som en drøm, har hatt mindre trøbbel med bufring nå enn tidligere Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jepp intel + silicon image skal støtte det. Men er du heldig kan det hede du får det til å virke med andre også... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Får alltid brukt en IDE til å legge inn med uansett da, alltid noen liggende rundt omkring :!: Får nesten sjekke biosen etter kortet er kommet så sier jeg ifra om det går eller ikke.. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Selv hadde jeg et nForce3 Ultra hovedkort. og det trengte ikke drivere for å bruke S-ATA enheter (Les: Harddisk) men funket i alle fall som en drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå