MrScania Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg har et videokamera av typen JVC GR-FXM38 med VHSC kassetter. Er det noen som helst mulighet og få overført filmene over til pc fra dette kameraet ?. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Enten kan du bruke et mini-DV kamera med analog inn som analog-digital konverter. Med noen mini-DV kamera må du første kjøre det over på mini-DV kassett før du overfører til data via firewire. Andre fungerer som en mellomstasjon slik at du kan overføre direkte til datamaskin gjennom kameraet. Har du ikke mini-DV kamera med analog inn, finnes det analog-digital konverterbokser. Disse har analoge innganger og burde passe utgangen på ditt kamera om du har passende kabler. Her er et forslag : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304857&cks=PRL Lenke til kommentar
MrScania Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Takk for rask respons Afseth. Da blir det nok til at jeg investerer i denne dingsen på komplett. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Hiver meg på denne tråden, da jeg lurer på litt av det samme: Går det greit å overføre film fra VHSC(fra kamera) til pc ved å gå via et tv-kort som har Audio-In og Video-In? I tilfelle, hvilket format vil det lønne seg å digitalisere? Kameraet er et Panasonic NV-VZ15EG med audio/video-ut. Mvh Jan Ove Endret 26. august 2005 av Jove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå