Jove Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Kamera: HP R707. Jeg overførte isted endel bilder til pc'n gjennom en standard USB-kabel, og brukte ikke noe hp-programvare for å overføre. Bare dro bildene over. Så godt som alle bildene ble det feil på. På miniatyr-bildene ser det fint ut, så det var bare tilfeldig at jeg sjekket bildene. Her er et av bildene. Noen har helt syke farger, andre har bare noen streker her og der. Hva kan slikt komme av? Overførte via en kortleser etterpå, da ble bildene helt fine. Prøvde igjen med usb-kabel, å denne gangen gikk det bra. Mvh Jan Ove Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Bildene ble slik pga data gikk tapt i overførselen (dårlig kabel eller kontakt et sted). Hvis alt gikk greit med kortleser har du ikke noe problem, for det er den du bør bruke uansett hele tiden. Ikke tap kamera for batteri når du har en slik. AKIRA Lenke til kommentar
Jove Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Ok, takker, det var noe slikt jeg tenkte. Har ikke hatt problem med det før, og det har gått bra etterpå også. Kan datamaskinen ha "slitt" akkurat menst jeg overførte? Bruker helst kortleser ja, går kjappere osv. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er også et typisk resultat ved defekte minnekort. Det er ikke uvanlig at miniatyrbildene ser fine ut i kameraet selv om bildene er ødelagte. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Det er også et typisk resultat ved defekte minnekort. Det er ikke uvanlig at miniatyrbildene ser fine ut i kameraet selv om bildene er ødelagte. Ja, tenkte den tanken også, men siden bildene blir fine når jeg overfører med kortleser, så kan det vel ikke være kortet? Eller? Kanskje det er en forskjell på JVC-kabel og Hp-kabel? Den ser helt lik ut, utenom fargen.. (Grå/sort) mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå