Gå til innhold

Fra VHS til PC ?


Auli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Så plugger du VHS-spilleren i Video-In på PCen som er ein gul inngang dei fleste maskiner har"

Hehe.. ganske missvisende det der ja.

 

Kravet er at man enten har video-in funksjon på skjermkortet (S-video) eller TV-tuner (enten som AIW på skjermkortet, eller som et eget PCI-kort).

 

I tillegg trengs det programvare for å ta opp, og komprimere ned til f.eks DivX. Og ennå en ting som kreves: plass på harddisken til opptaket og den ferdig komprimerte fila.

 

TV-kort finner du her i prisguiden.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med AKKURAT samme problem, altså få video fra VHS til PC.

Jeg har WinFast TV2000 XP Expert

 

Så tenkte jeg at man skunne bruke scarten på videospiller for å få inn video og dermed kjøpte jeg denne her på clas ohlson:

Videokabel med Scartkontakt hann og RCA hann samt 3,5 mm stereoplugg hann. In/Out-omkobler.

 

Siden tvkortet ikke har sånn vanlig video - inngang (RCA?), men en 1 "MiniDIN9-pin connector", så brukte jeg en liten omformer og kobla til tvkortet.

 

Er ikke dette nok til at jeg skal klare å ta opp filmen på f.eks Windows Moviemaker? Jeg får ikke inn bilde :cry:

 

Noen som vet hva jeg må gjøre, eller om jeg har skiti på leggen og kjøpt en scartkabel som ikke passer?

Lenke til kommentar
Er ikke dette nok til at jeg skal klare å ta opp filmen på f.eks Windows Moviemaker? Jeg får ikke inn bilde :cry:

Kan du ikke bruke programmet du ser på TV med for å ta opp video? Bare velg annen inngang enn antenneinngangen i programmet, og søk deg frem til riktig "kanal", så får ihvertfall jeg tilgang til videomaskinen. Mitt program for å se TV (PCTV Vision) har opptaksmuligheter, og det har sikkert ditt også. Så lagrer du det, og importerer det deretter inn i MovieMaker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...