Auli Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hva trenger jeg ? Noen som har en guide evt. liste over div utstyr (ledninger) og program jeg trenger ? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Er for trøtt nå (fest) men jeg kan finne frem noe i morgen (må huske denne, derfor jeg skriver her nå) Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hvis du har TV-kort er jo saken biff. Der kan du bruke antenneinngangen (eller en av de andre), så får du tatt opp med "TV-en". Lenke til kommentar
underground Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Dette trenger du. Videospiller har du fra før regner jeg med. Gir veldig god kvalitet på video og har egen hardware encoder så du slipper og bruke så mye CPU kraft ved opptak. Du kobler videospilleren direkte i kortet med en vanlig antenneledning. Link til TV kortet hos multicom.no Endret 24. juli 2005 av underground Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hjelper ikkje tråden stort, men la meg (delvis) sitere siste nummer av Komputer For Alle frå VHS-til-DVD-guiden: "Så plugger du VHS-spilleren i Video-In på PCen som er ein gul inngang dei fleste maskiner har" Akkurat ja Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 "Så plugger du VHS-spilleren i Video-In på PCen som er ein gul inngang dei fleste maskiner har" Hehe.. ganske missvisende det der ja. Kravet er at man enten har video-in funksjon på skjermkortet (S-video) eller TV-tuner (enten som AIW på skjermkortet, eller som et eget PCI-kort). I tillegg trengs det programvare for å ta opp, og komprimere ned til f.eks DivX. Og ennå en ting som kreves: plass på harddisken til opptaket og den ferdig komprimerte fila. TV-kort finner du her i prisguiden. Lenke til kommentar
Auli Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Takk for hjelpen, men har dere en link til program jeg kan bruke ? Følger det kanskje med program til TV kortet som er vist over ? Lenke til kommentar
underground Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Takk for hjelpen, men har dere en link til program jeg kan bruke ? Følger det kanskje med program til TV kortet som er vist over ? Ja det følger med bra og enkel programvare til det kortet jeg linket til. Lenke til kommentar
Rupal Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg sitter her med AKKURAT samme problem, altså få video fra VHS til PC. Jeg har WinFast TV2000 XP Expert Så tenkte jeg at man skunne bruke scarten på videospiller for å få inn video og dermed kjøpte jeg denne her på clas ohlson: Videokabel med Scartkontakt hann og RCA hann samt 3,5 mm stereoplugg hann. In/Out-omkobler. Siden tvkortet ikke har sånn vanlig video - inngang (RCA?), men en 1 "MiniDIN9-pin connector", så brukte jeg en liten omformer og kobla til tvkortet. Er ikke dette nok til at jeg skal klare å ta opp filmen på f.eks Windows Moviemaker? Jeg får ikke inn bilde Noen som vet hva jeg må gjøre, eller om jeg har skiti på leggen og kjøpt en scartkabel som ikke passer? Lenke til kommentar
Rupal Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Er det noen andre her med winfast som har fått til med vanlig antenne ledning? Ingen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Du kan også bruke en Terratec Grabster. Her medfølger det scart-adapter, svideokabel og programvare, med andre ord alt du trenger. Hvis jeg ikke tar mye feil er det Ulead Movie Factory 3 som medfølger, og jeg får veldig godt resultat med dette programmet mot mitt Gainward 6600GT GS vivo. Lenke til kommentar
Rupal Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vil helst ikke bruke mer penger på utstyr når jeg først har detta da.. Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Er ikke dette nok til at jeg skal klare å ta opp filmen på f.eks Windows Moviemaker? Jeg får ikke inn bilde Kan du ikke bruke programmet du ser på TV med for å ta opp video? Bare velg annen inngang enn antenneinngangen i programmet, og søk deg frem til riktig "kanal", så får ihvertfall jeg tilgang til videomaskinen. Mitt program for å se TV (PCTV Vision) har opptaksmuligheter, og det har sikkert ditt også. Så lagrer du det, og importerer det deretter inn i MovieMaker Lenke til kommentar
Rupal Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Programmet jeg har er WinFast PVR.. Det er jo selvsagt opptaksmuligheter der, men jeg ser ikke noen steder der jeg kan ta opp fra andre kilder enn antenneledningen.Hm.. Så dette her blir nok vrient ja får prøve litt til kanskje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå