Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av 125cc Lett MC


OriZo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hvilke sykkel jeg burde velge og kjøpe nå som jeg snart for lappen...

 

Det står mellom Derbi GPR, Aprillia 2005 eller er brukt NSR?

Sett bort fra pris. (siden den er ganske lik mellom de nye og NSR'en kommer det ann på om den er galmanns kjørt)

 

Har tenkt og selge den etter 2 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NSR, sportstourer?? :hmm:

Men som du sier, så er Derbi'en helt rå!!

 

Derbi har jeg kjørt i 2 år forresten, å har ikke hatt et gnagsår bare så det er sagt ;)

 

Skal prøve 125ccm'en snart, å gleder meg, STORT!!

 

 

Edit: En smiley, og, neimen 1100 innlegg jo..

Så ikke at jeg hadde passert 1000 engang jeg :dontgetit:

 

Edit 2: La til noe..

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
NSR, sportstourer?? :hmm:

Men som du sier, så er Derbi'en helt rå!!

 

Derbi har jeg kjørt i 2 år forresten, å har ikke hatt et gnagsår bare så det er sagt ;)

 

Skal prøve 125ccm'en snart, å gleder meg, STORT!!

 

 

Edit: En smiley, og, neimen 1100 innlegg jo..

Så ikke at jeg hadde passert 1000 engang jeg :dontgetit:

 

Edit 2: La til noe..

Jepp, nsr er en sportstourer.

 

Var en gigantisk diskusjon om dette på "mopedportalen.com", men det er vistnok en Sportstourer.. Altså ikke en fullblods racing, du sitter litt mer oppreist eller noe..

Lenke til kommentar

Hmm.

Ja den sykkeln va litt molefonken spør du meg.

 

Å den Tanken og fronten. Ikke at utseende har noe og si men d e jo et stort

pluss og ha en sykkel mange andre har.

 

Var på en forhandler i dag og så på sykler. De Hadde dinna Derbien (GPR125)

og en Honda CBR. Men faen en ting e no sikkert og vist, Den CBR'n er faen me

den minste Lett MC'n e har sett. Klart den er ikke gale utseende messig. Men

den er jo fankern me mindre en en moped.

 

Kan jo ikke være sikkert og være så liten me så stor motor og lavtliggende syn?

Sporer litt vekk men men

 

Testa Sete til den Derbien faktisk. ikke så behagelig som en touring. Men joda

fin fint sete. Ser litt kantette ut. Men sett deg på'n å prøv !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvorfor velge aprilia når du kan velge cagiva (mito)? :!:

det er som lamborgini i bilverden (i følge en kammerat av meg). Han drar fra trimma NSRer og Apriliaer selv om den er orginal. Det har 15 hk som andre letter men ta ut en pling og en plong så har du ca 50 hk og godt over 200 :thumbup:

2 ord: "HA HA"..

 

Altså, det sies mye dumt når det gjelder hk og fart på lett mc, men denne var ILLE!.

 

Du får aldri 50hk på en Cagiva Mito med mindre du bytter til en motor av større dimensjoner, du får heller aldri 200km/t EKTE fart ved og trimme orginal motoren, og at han kjører fra trimma NSR og RS orginalt bare lukter det bullshit av!

 

Bare så det er oppklart:

 

NSR = 30-31 HK fulleffekt

RS = 31-33 HK fulleffekt.

Mito = 33-34 HK fulleffekt.

 

Du får altså ikke 50 hk fulleffekt =)...

 

Nsr har litt mindre enn RS, RS litt mindre enn mito, men det er snakk om små marginer!

Lenke til kommentar

Nå er det ikke jeg som har denna mitoen da, men en kamerat av meg som sitter like bak meg. Han sier at en fyr holt 195 med to på, vistnok bare bytta til gammel eksospotte og dreva den ned. Han mente forøverig 05 modelen fordi den har ok gear kasse og huskvwarna (anre ikke hvordan stave det da vi begge har dysleksi) motor.

Lenke til kommentar
uansett så er det bare bullshitt at en mito går i 200!!! og at den drar andre lett sykler som er trimma når den mitoen er orginal. har hørt mye dumt her inne men dette blir for dumt altså!

Du glemte "50hk", det blir også for dumt!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...