Gå til innhold

Ønsker hendig nettverks-.verktøy

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg skal på LAN i morgen, derfor tenkte jeg som så at det kunne vært greit med et program som du har muligheten til å koble av nedlastere og kanskje nedjustere hastigheten de får kopiere på. En annen hendig ting jeg vil ha i dette programmet er en slags form for auto share\unshare, slik at du bare kan trykke på en knapp for å enten dele eller fjerne deling på de "faste" mappene.

Veldig greit når man skal spille, slik at man slipper at det plutselig begynner å lagge mens du f.eks kommanderer et angrep eller kanskje er på vei til å sette ei kule i hodet på motstanderen.

Noen som vet om et slikt program?

Takker for alle forslag. :)

Endret av Zodux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan i alle dager skal de finne ut at du bruker NetLimiter? Så lenge programmet ikke ligger i noen av de delte mappene dine kan du trygt bruke NetLimiter for å begrense båndbredden dc++ benytter.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

LES denne før dere snakker. Ja dere skal lese avsnittet laget av Blip.

Lest ferdig? Fint!

For det første: Man kan finne ut om folk bruker Netlimiter på DC nettverket, og man kan finne ut hvor stor hastighet som blir begrenset vekk.

For det andre: Hvor i all verden fikk du for deg at Netlimiter var "juks"? Som du leste i linken så trenger linjene våre ca. 5kB/s upload per 200kB/s download ledig til acknowledgements (skrives det sånn?) pakker. Hvorfor er også forklart i linken. Mener du det er galt av folk og limite slik at de selv får en optimal nedlasting? Hvis du har en 1024kb/s download hastighet og en 256kb/s upload hastighet mener jeg at man har rett til å limite 3-4kB/s (for å være sikker på at ACK pakkene kommer fram) for en totalt makset download. Dvs. at man limiter 3-4kB/s av 32kB/s . Er de 3-4kB/s verdt så mye for en annen klient at man skal bli kicket og bannet fra en hub? Vil ikke du selv få lastet med 120kB/s istedenfor 2kB/s? Nei regna ikke med det.

Edit: konklusjonen er at hvis man limiter 1kB/s er det selvfølgelig "juks" men å limite slik at man selv kan få en decent download fart er en selvfølge. Det dumme er at hvis du blir merka med netlimiter blir du kicket og bannet uansett, uavhengig av hvor mye du limita Det er derfor jeg nesten ikke bruker DC. Totalt idiotisk.

Endret av Marti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...