magio Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Har dårlig tilgang på myggstikk, men jeg mener det funker å klø konstanbt, for da har man til slutt et sår, som ikke klør. Men da risikerer man vel å få supre arr med på kjøpet. Begge lillesøstrene mine har mange små arr som følge av det. Hadde rundt 40 myggstikk når jeg var på Kreta, og har erfart at det ikke klør så lenge du ikke tar på det. Fikk ett på handa og det klødde bare noe grasalt når jeg først begynte å klø litt på det. Hadde også noen på leggen og det klødde bare når shortsen gnisset på det. BUSTED! Er nødt til å ha godt blod siden de i naborommet fikk ingen stikk, og jeg var den som hadde døren lukket! Endret 31. juli 2005 av magio Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 1. Du holder deg like varm med ull på kroppen selv om ulla blir våt. Stemmer. Jeg har gått en god del på tur i relativt hardt vær (Hardangervidda, spesielt Finse), og kan konstatere at om du har ull på deg, og holder deg i bevegelse, merker du ingen forskjell på om du er våt eller ei. Overraskelsen er da stor da når du kommer tilbake til hytten og merker at sokkene er kliss våte. Stopper man derimot opp i kaldt vær, kjenner man fort at man er våt, men ikke på langt nær så mye som man ville gjort med f.eks bomull (bomull på tur = ). Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Er nødt til å ha godt blod siden de i naborommet fikk ingen stikk, og jeg var den som hadde døren lukket! Kanskje de ikke kom seg ut igjen? Siden døren var lukket. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Kanskje ikke så mye om denne Mythbusterklubben, men... DE VISER MYTHBUSTERS HAISPESIAL PÅ DISCOVERY CHANNEL NÅ! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Edit: Heh, må si mythbusters er lærerrikt, lærte akkurat at fallende kokosnøtter dreper 10 ganger fler mennesker enn det haier gjør. Det stemmer kokosnøtter er den mest vanlig dødsårsaken for amerikanske turister i karibien. Hjertestans ligger på en 2. plass, langt bak kokosnøtter. Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det stemmer kokosnøtter er den mest vanlig dødsårsaken for amerikanske turister i karibien. Hjertestans ligger på en 2. plass, langt bak kokosnøtter. :!: Var selv i Karibien fra desember til april, og kom ikke over mange fallende kokosnøtter. Kanskje amerikanere har kokosnøttmagneter i hodene eller noe sånt.. :/ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 er vel samma sak egentlig, for den vidundervæsken lukter sterkt, alkohol eller no. "Vidundervæsken" er vel isopropanol (propan-2-ol) eller isopropyl om jeg ikke husker helt feil fra min egen "vidundervæske". Er forøvrig store mengder isopropanol i vindusspylervæske/brillerens osv. også, så det er vel der du har lukten fra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 PT: Jeg regner med det er en del mindre smarte mythbustere som skal sjekke om kokosnøtter virkelig faller hvis man sparker i en palme. Så faller kokosnøtta litt feil, treffer stammen og pretter i hodet på vedkommende, eller treffer andre nyskjerrige. Eller bare uheldige badeturister som skal snu ryggen til og pisse litt diskre borte ved palmene osv. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 PT: Jeg regner med det er en del mindre smarte mythbustere som skal sjekke om kokosnøtter virkelig faller hvis man sparker i en palme. Så faller kokosnøtta litt feil, treffer stammen og pretter i hodet på vedkommende, eller treffer andre nyskjerrige. Eller bare uheldige badeturister som skal snu ryggen til og pisse litt diskre borte ved palmene osv. du glemte å si at den knuser i perfekte biter etter den faller i hodet og noen slenger en kommentar: "du har kraft i avsparket" mens de gafler i seg kjøttet/melka. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Sjansen for dette er jo minimal siden det er skuffende få kokospalmer å teste på i Norge. De faller ned fra trærne når de er modne, akkurat som eikenøtter. Så det vel bare en spesiell sesong folk er ekstra utsatt for sånt. Endret 31. juli 2005 av Bitex Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Test 5 - Cola can dissolve a tooth in 24 hours: Two teeth are soaked for 24 hours, one in cola and one in phosphoric acid. The acid tooth is reduced to half it's original size, but the cola tooth just turns an ugly brown colour. Neither completely dissolves. Myth busted. Dette var jo kun i 24 timer, noen med mer tid og melketenner? På barneskolen prøvde vi dette, en fyr mistet tannen sin og vi puttet den i et glass me cola, husker ikke helt hvor lenge den stod, men det var opp mot en uke tror jeg og da var tannen helt borte... Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 En unge kan jo ha røvet den.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hm..*tenke* Kanskje cola i Statene har en annen kullsyreinnhold enn den Norske? En barnetann er mye mindre enn et "voksen" tann og det kan godt tenkes at barnetenner er dårligere utrustet mot syreangrep. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 En unge kan jo ha røvet den.. hmm.. sikkert digg det å stjele tenner som er halvt etset bort. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Må jo ikke ha etset bort, og kan ha blitt røvet for å lure de andre. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Nesten som at jeg må høre med tannlegen om dette når jeg først må der om et par dager for å få en eksperts mening.. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 ikke røvet, vi så hver dag at tannen gikk mer og mer i oppløsning. husker at en dag hvar det akkurat some en hvit røyk rundt den, da hadde den ikke mye levetid igjen gitt.. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Test 5 - Cola can dissolve a tooth in 24 hours: Two teeth are soaked for 24 hours, one in cola and one in phosphoric acid. The acid tooth is reduced to half it's original size, but the cola tooth just turns an ugly brown colour. Neither completely dissolves. Myth busted. Dette var jo kun i 24 timer, noen med mer tid og melketenner? På barneskolen prøvde vi dette, en fyr mistet tannen sin og vi puttet den i et glass me cola, husker ikke helt hvor lenge den stod, men det var opp mot en uke tror jeg og da var tannen helt borte... Myten var 24 timer, ikke *kjapp hoderegning* 120timer 168timer Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) har noen myter nå 1 bli man full av og dynke en bomuldsdott/tanpong med alkohol og putte ned opp i rompa 2 samme bare ha tandpongen/bomuldsdotten under i armhula EDIT: feil feil Endret 1. august 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 har noen myter nå 1 bli man full av og dynke en bomuldsdott/tanpong med alkohol og putte ned opp i rompa 2 samme bare ha tandpongen/bomuldsdotten under i armhula EDIT: feil feil Mener du at du har testa ? om du ikke har det kan jeg godt teste 2ern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå