Gå til innhold

Mythbusting @ HW.no - Bli med og test!


Anbefalte innlegg

Har det blitt bekreftet at magneter faktisk er farlige for en HD, eller er det enda en myte? (Har en gammel disk liggene.. :whistle: )

Akkurat det der leste jeg en lengre artikkel om. Den konkluderte med at magneter allà de man finner i høytalere og skjermer, ikke var skadelige for harddisker. Vet at NRK har en "super-duper-magnet-slette-tingtang". De legger ganske enkelt tapene på en maskin, trykker på en pedal og innholdet på kassetene er slettet.

 

Til poenget: Magneter som harddisker naturlig kan utsettet for, er ikke skadelig. Supermagneten til NRK derimot.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 2 forslag, men er ikke sikker på om det er myter eller rene fakta;

 

1. Du holder deg like varm med ull på kroppen selv om ulla blir våt.

 

2. Den andre har jeg selvsagt glemt men jeg kommer nok på den igjen om et par strakser...

 

Edit: Glemte et ord...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
har også en annen "myte" som handler om cd`r og cd-rom...

 

en type som skulle ta ut en cd hørte en fæl lyd fra cd-rommen, skuffen kom ut, og cd`n ble skutt ut av skuffen, den gikk rundt i høy fart, så det som trolig har hendt er at cd-rommen ikke stoppet cd`n før den sendte den ut

det har jeg vært vitne til selv.. en kompis av meg hadde en cdrom som var sånn.. han lånte en cd av meg, og da vi tok den ut av maskinen hans fløy den gjennom rommet og traff veggen i andre siden av rommet. Jeg husker ikke om den cden virket, men jeg vet at det har blitt ødelagt flere cder med den cdromen..

Jeg har en cd-spiller som er slik. Om jeg setter inn en tom cd så hører jeg at cd`en går fortere og fortere rundt. Og når jeg åpner den da flyr den ikke i vei, men den hopper ut av skuffa og ramler på gulvet. Men så har ikke jeg tørt og la den gå så veldig fort heller da. :p

Lenke til kommentar
myte: funker cd-rensere? :)

tenker på sånne man har et stk vidundervæske som man tar på cden og snurrer rundt et hjul (vanskelig å forklare ;) ) og så virker den.

eller sånn ting som skulle fixe riper i cden...

 

funker de egentlig?

De fungerer delvis, hvis mn først fjerner fett o.l med zalo, så er det lite forbedringspotensiale OM du har en god leser, på dårlige lesre så kan slike cd-rensere hjelpe endel, på en god leser kan de hjelpe bittelitt (har en slik renser selv, ripper endel cder). Så om de fungerer? Jeg vi si tja.

 

Men angående dette, plastlaget på cd er tjukt, konge om noen med en dremel kunne prøve å ta en skikkelig ripete cd, ta noe fint pusse-opplegg og slipe skikkelig ned på plasten. eg innbiller meg at nesten alle riper vil bli fikset av noe sånt, men orker ikke å kjøpe utsyr for å prøve. Det plastlager er tjukt, mye yjukkere enn nesten alle riper.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har et forslag!

 

Har dere noen gang hørt om de supre folkene som drikker seg kanon på 2-3 helflasker med 40 % sprit, 1 -2 kasser øl litt cider og litt annet. Begynner å irritere meg ganske over dette nå for når jeg drikker en kasse øl eller 1 helflaske sprit så blir jeg KANON og klarer såvidt å gå. Men jeg tror at om en vanlig person (70-90kg) drikker en slik mengde med alkohol som det står beskrevet overfor på en dag så vil han bli pumpet eller eventuelt dø. Noen som kan bevise eller motbevise dette?

Lenke til kommentar
"Ja, da bøtter jeg nedpå en trolig dødelig mengde sprit, så får vi se."

 

Tror ikke så mange gidder å teste. :p

Nei det ante meg men om noen kunne bevise at de kunne drikke så mye så :p

Har forøvrig også hørt om en som drakk klorin og cola. Men han er i 130 kg klassen da. :hmm:

Lenke til kommentar

Var en finne og en russer som drakk om kamp i nordnorge for en stund siden, om jeg ikke tar feil. Finnen drakk en liter 60% vodka på en halvtime, og hadde 7 i promille eller noe i den duren. Overlevde uten nevneverdige varige mén tror jeg også.

 

(Garantert noe som er feil, er bare slik jeg husker det)

Lenke til kommentar
Var en finne og en russer som drakk om kamp i nordnorge for en stund siden, om jeg ikke tar feil. Finnen drakk en liter 60% vodka på en halvtime, og hadde 7 i promille eller noe i den duren. Overlevde uten nevneverdige varige mén tror jeg også.

 

(Garantert noe som er feil, er bare slik jeg husker det)

Hihi hørest egentlig logisk ut så jeg tror den myten er bustet egentlig :D

Lenke til kommentar
myte: funker cd-rensere? :)

Hmm.. Enn det tannpasta-trikset? Funker det? Eller det med å lakkere en ripete plate med klarlakk?

 

Dette burde være myter som er lette å sjekke, billige og interessante. Kanskje en jobb for OCfreak eller gammalost?

Jeg har med suksess renset plater med Aquafresh. Har ikke prøvd på musikk-plater, men det kan jeg jo prøve på.

 

Litt vann, tannkrem på platen, og gni i sirkler med "datasporene" har jeg gjort her.

Lenke til kommentar
myte: funker cd-rensere? :)

Hmm.. Enn det tannpasta-trikset? Funker det? Eller det med å lakkere en ripete plate med klarlakk?

 

Dette burde være myter som er lette å sjekke, billige og interessante. Kanskje en jobb for OCfreak eller gammalost?

Jeg har med suksess renset plater med Aquafresh. Har ikke prøvd på musikk-plater, men det kan jeg jo prøve på.

 

Litt vann, tannkrem på platen, og gni i sirkler med "datasporene" har jeg gjort her.

Igjen vil jeg si dette er i samme liga som de andre triksene jeg har prøvd, det gir en liten forbedring om spilleren ikke er blant de beste til å lese. Zalo er egentlig det beste jeg har prøvd av "husholdningstriks", da får man unna fettet og alt det der.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har dårlig tilgang på myggstikk, men jeg mener det funker å klø konstanbt, for da har man til slutt et sår, som ikke klør.

Men da risikerer man vel å få supre arr med på kjøpet. Begge lillesøstrene mine har mange små arr som følge av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...