Gå til innhold

Mythbusting @ HW.no - Bli med og test!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er mange som har misforstått prinsippet med denne tråden da dere foreslår ting som ikke har noe med myter å gjøre...

 

Er det mulig at alle på forumet skriver norsk, i en hel uke?

 

Er det mulig å ha en spillkonsoll på i 2 dager uten at den tar fyr

 

Jeg skal saumfare loftet etter tig jeg kan knuse. stay tuned.    Nå vurderer jeg å gi gamecuben min litt hard testing. må tenke over det.

 

Har noen av disse forslagene noe med myter å gjøre?

Lenke til kommentar
En myte sier at en microbølgeovn kan bli ødelagt av å bli brukt på metall-gjenstander over et lengre tidsrom. Noe å teste?

 

edit; og en annen sier at et glass vann i microen kan forhindre skade.

Har hørt den myten, noen som har en mikro "til overs"?

 

Det med vann har jeg sett på discovery/NGC og det er visst absolutt mulig at vannet kan "eksplodere" når du tar det ut, husker dessverre ikke hvorfor...

Lenke til kommentar
En myte sier at en microbølgeovn kan bli ødelagt av å bli brukt på metall-gjenstander over et lengre tidsrom. Noe å teste?

 

edit; og en annen sier at et glass vann i microen kan forhindre skade.

Har hørt den myten, noen som har en mikro "til overs"?

 

Det med vann har jeg sett på discovery/NGC og det er visst absolutt mulig at vannet kan "eksplodere" når du tar det ut, husker dessverre ikke hvorfor...

Dersom vannet er helt destillert, så kan vannet komme over 100c (husker ikke hva det heter :p ), og kan da "eksplodere". Feks hvis du tar noe oppi vannet.

Lenke til kommentar
Så på Fight Club at man kunne lage diverse eksplosiver ved hjelp av vanlige husholdnings-råvarer. er det sant... husker ikke hvilke varer det var.. Noen med fight club på DvD eller pc'n?

Brad Pitt's character was originally going to recite a workable recipe for home-made explosives. In the interest of public safety, the filmmakers decided to substitute fictional, dud recipes for the real ones.

Nest øverste - http://imdb.com/title/tt0137523/trivia

Lenke til kommentar
det er såpe man kan lage eksplosiver av...

 

det er sant...

 

edit: eller var det såpe???

Nei, det var flere ting som man blanda sammen også...

Stemmer sikkert det, men oppskriften(e) i Fight Club er falske av hensyn til rikets sikkerhet :)

Lenke til kommentar
Det med vann har jeg sett på discovery/NGC og det er visst absolutt mulig at vannet kan "eksplodere" når du tar det ut, husker dessverre ikke hvorfor...

For å fryse/koke trenger vannet en "urenhet" å begynne krystallisasjonen/boblinga rundt. Hvis du har en helt glatt kopp med destillert vann i kan man varme det opp til mye over 100°C, eller fryse det ned til mye under 0°C. ("mye" er udefinert med vilje :p) Nå du så rister på det, kaster noe oppi, e.l. vil det alt vannet koke/fryse i en rask kjedereaksjon fordi man har fått et punkt som starter prosessen, og dermed vil man få morsomme effekter. (Som eksplosiv støtkoking hvis man varmer det opp til >120°C)

Lenke til kommentar
myte sier at en microbølgeovn kan bli ødelagt av å bli brukt på metall-gjenstander over et lengre tidsrom. Noe å teste?

Tror nesten jeg skal se om jeg klarer å oppdrive en, er skeptisk men skal undersøke, myter er til for å knuses.

 

Har det blitt bekreftet at magneter faktisk er farlige for en HD, eller er det enda en myte? (Har en gammel disk liggene.. :whistle: )

Lenke til kommentar
Har det blitt bekreftet at magneter faktisk er farlige for en HD, eller er det enda en myte? (Har en gammel disk liggene.. :whistle: )

Nå må du ikke leke med forumdiskene :wee:

Men seriøst, det kan vel muligens være slik at gamle disker tåler mindre magnetisme enn nyere disker. Ergo blir det feil å teste på en gammel disk. Tror nok du må trø til med noe av litt nyere dato :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...