Jan Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Noen som så Mythbusters for en uke siden? De sjekka tannbørster og bakterieutvikling på toalettet..Hva ble resultatet? Coli-bakterier (sånne fra avføring) fantes på samtlige tannbørster, selv referansebørstene som hadde stått urørt på kjøkkenet. Men som bakteriologen sa: Det er helt naturlig og ufarlig i så små mengder. Vt-iversen: Da slipper du vel å kjøpe sportsbil for å dra damer? Eller er det også en myte? Ehm.. Kanskje den er busted allerede: Hvorfor runke i årevis dersom du hadde dratt damer i fleng på grunn av stor penis? Ah, takker. Men ja, skjønner ikke oppstyret med bakterier osv. Man har jo overlevd hittil.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Men ja, skjønner ikke oppstyret med bakterier osv. Man har jo overlevd hittil.. Man har jo overlevd, men hvor bra? Levealderen i gamledager var ikke akkurat særlig høy. Og det er jo liten tvil om at antobiotika og forbedret hygiene har revulosjonert levealderen og overlevelsesraten under medisinske inngrep. AtW Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Vel, bakterier er nødvendige for å opprettholde et naturlig immunforsvar, uten den daglige "tilførselen" av bakterier ville til og med en forkjølelse (potensielt) vært livstruende. Men dette er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Vt-iversen: Da slipper du vel å kjøpe sportsbil for å dra damer? Eller er det også en myte? Ehm.. Kanskje den er busted allerede: Hvorfor runke i årevis dersom du hadde dratt damer i fleng på grunn av stor penis? Vel... kanskje jeg er et så stort rasshøl at de færreste kommer til det punkt at de får se penisen min, og da hjelper det jo lite. Og da sporer vi inn på myten om at "størrelsen ikke teller" Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Vt-iversen: Da slipper du vel å kjøpe sportsbil for å dra damer? Eller er det også en myte? Ehm.. Kanskje den er busted allerede: Hvorfor runke i årevis dersom du hadde dratt damer i fleng på grunn av stor penis? Vel... kanskje jeg er et så stort rasshøl at de færreste kommer til det punkt at de får se penisen min, og da hjelper det jo lite. Og da sporer vi inn på myten om at "størrelsen ikke teller" Den myten har jo blitt bekreftet flere ganger på den utrolige siden Klara-klok, men så er det jo muligheten for at det bare er feelgodd prat for å muntre opp stutttjukke gutter da? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 ny myte: gror et sår raskere eller bedre med et såkalt "groblad" på? groblad (jeg har ikke lest det jeg linker til, så kan hende det står der da...) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg er fast overbevist om at det gjør det. Har ikke bevis, siden jeg ikke brydde meg om det i barndommen/om sommeren, men jeg er ganske overbevist. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 En ny myte i samme sjangeren: Gror sår raskere i varm luft enn i kald luft? Teorien er at i varm luft svetter man mer og holder såret "fuktig" mens i kald luft holder såret seg tørt pga lite svette. Påvirker altså hvor svett man er på groing av sår? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Myte:Insiden av en bananskall kan brukes til å fremstille et rusmiddel som inhaleres med tobakk Jeg har hørt at det rusmidlet er ekstremt farlig, så jeg melder meg ikke frivillig til å teste. Kanskje litt sent, men jeg må likevel si det. Jeg har hørt at alle rusmidler er farlige jeg. Jeg gjør mitt for å motbevise at alkohol er farlig. Kan vi ikke ta loddtrekning, hvor vi trekker hvert vårt rusmiddel. Men som sagt, jeg trekker alkohol! Lykke til! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Men ja, skjønner ikke oppstyret med bakterier osv. Man har jo overlevd hittil.. Man har jo overlevd, men hvor bra? Levealderen i gamledager var ikke akkurat særlig høy. Og det er jo liten tvil om at antobiotika og forbedret hygiene har revulosjonert levealderen og overlevelsesraten under medisinske inngrep. AtW Jeg tenker såklart på de på tannbørsten.. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Jeg har hørt at hvis man velter en sau, slik at den blir liggende på ryggen, vil den ikke klare å snu seg igjen.Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Kanskje litt seint men må bare si dette En sau døde ute hos mormor forleden dag, da den ikke klarte å komme seg opp igjen etter å ha lagt seg på siden. Årsaken var at sauen var full av ull som hadde blitt våt da det regnte denne dagen. Dermed ble ullen for tung til at sauen klarte å reise seg, og den døde. Husker ikkje helt hvorfor den døde men det var visst noke greier som hadde sagt godnatt inni sauen da den hadde ligget der... Edit: Glemte å si at det var egentlig et lam og ikke en voksen sau... Endret 9. oktober 2005 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei. Når det gjelder den mobiltelefon/fly myten så var jeg faktisk med på noe rart for noen år siden. Var med siste flyet fra Oslo til Bodø. Mens flyet tok av ringte det en mobil i kabinen (rett ved der jeg satt, så jeg var vel en av de få som hørte det). Etter ca 20 minutter flyging fikk vi beskjed om at flyet måtte snu, da ett eller annet system var ramlet ut under takeoff. Husker at kapteinen lurte på om det var brukt mobiltelefon ombord. I såfall ble vedkommede bedt om å melde seg. Han ville ikke på noen måte bli straffet, men de var veldig interesert i å vite hvilken type mobil det var. Ingen meldte seg... De hadde da mistanke om en mobil, men det var kansje ei flyvertinne som hadde hørt ringingen og tipset kapteinen. Ikke vet jeg. Uansett noe å tenke på for de som driver å tester denne myten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 høres litt merkelig ut at deler av flyet skal falle av pga telefon-signaler, det er jo masse signaler over alt, f.eks signaler til radio er jo ca like ille som telefon-signaler har telefon, gidder noen sponse meg med fly, så skal jeg teste det... Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 ramlet ut ikke faller av. En vinge kan falle av, mens et et sambandssystem kan ramle ut. Husker som sagt ikke hva det var, men det var ikke noe som ramlet av. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Du får ikke dekting i 10.000 meter oppi himlen da. EDIT: Angående fly, vi har kjørt med en fugl inni motoren, lukta stramt på slutten men EDIT2: Jeg har alltid mobiltelefonen på da, under takeoff osv, jeg lever enda. Glemmer alltid og slå den av, og jeg flyr hver lang ferie opp til nord norge. Endret 22. oktober 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Canute Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Når det gjelder den mobiltelefon/fly myten så var jeg faktisk med på noe rart for noen år siden. Jeg er ganske sikker på at en kan bruke mobiltelefoner i fly i statene, så det virker litt merkelig. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En ny myte: >>Man kan bare brette et papirark syv ganger om man bretter på midten. Mener at det er feil. Har nesten klart å brette et stort ark 8 ganger, bare da ble det litt skjevt. Noen som vil buste denne myten? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har prøvd en gang i tida med A4 men kom ikke til mer enn 6 bretter. Orker ikke prøve igjen, kanskje fordi jeg mistenker hvordan det vil gå Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 A4 og A3 tviler jeg på at vil gå ann. De er for tykke. Men hva med store formater? Om noen har et digert ark, kan de ikke prøve å brette det da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En ny myte:>>Man kan bare brette et papirark syv ganger om man bretter på midten. Mener at det er feil. Har nesten klart å brette et stort ark 8 ganger, bare da ble det litt skjevt. Noen som vil buste denne myten? 5765734[/snapback] Klarte de ikke et monsterstort ark 8 ganger på brainiac? Er arket stort og tynt nok burde det vel gå fint. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå