Gå til innhold

Mythbusting @ HW.no - Bli med og test!


Anbefalte innlegg

Elektriske saker er må vare avslådd ved letting/landing i fly: Bullshit, flyet lettet like normalt, selv om jeg hadde walkman og mobil.

 

Radiosendere må være slådd av under hele flyturen: Enda mer tull. Ingen styrter eller noe. Fikk tilogmed inn en fransk radiokanal. Mobilen fikk jeg ingen signaler på i luften.

Godt du risikerer livet til hundrevis av andre mennesker for å motbevise banale myter. Jeg tror nesten de som står bak utstyret i fly vet sånt litt bedre enn deg, gitt.

jeg har og mange ganger sett andre som har pratet i mobiltelefonen under landing og takeoff ,så ikke ut som flyet hadde noen problemer med det

snakket med en pilot i sas var det vel. Han sa at hvis alle i flyet brukte mobil samtidig så kunne det kanskje ha utslag, men at folk brukte telefoner og sånn i lufta hadde ingen betydning. Det er bare en regel som er avlegs som ingen har fikset på.

 

Han hadde sin telefon på når han var ute å flydde så det var greit.

 

Kanskje folk sover bedre når de ikke blir forstyrret av ringetoner, og derfor de ber folk skru av, ikke vet jeg, men noen innvirkning på flyet har de ikke. Ifølge piloten jeg snakket med så hadde visstnok flere selskaper allerede tillat bruk av telefoner og sånn.

Om det hadde vært noen som helst risikofare ved å bruke mobiltelefoner og radioer om bord, hadde det ganske enkelt vært ulovelig og hadd det med seg. Vil protestere på det sterkeste i at jeg satte mange hundre liv i fare ved å ha på diskmannen/mobil ved landing/letting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Det seiast at statisk elektrisitet er nok til å få bensin til å eksplodere.

 

Any volunteers? :)

Brainiac for 1 uke siden. Den ble mer enn nok bekrefta. De sprengte en campingvogn ved hjelp av en dude i nylonklær, en ledning og bensinkanner uten lokk.

 

At Mythbusters ikke fikk det til kommer av at de ikke forsøkte nylon mot nylon som VIL gi statisk elektrisitet.

 

Brainiac klarte det forøvrig på første forsøket med statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å dra av seg en ny fleace-genseri het helt mørkt rom etter at man har vendt seg til mørket? Det er et ganske kult syn når det gnistrer som bare det. Kan bare tenke meg til hva som ville skjedd om det var eksplosjonsfarlig gass i det rommet. (les: noen prosent bensin-damp i lufta)

Lenke til kommentar

Er det noen plass på internet der jeg kan lese om Mythbuster testen og resultate .

Har desverre ikke mulighetene til å se mange av episodene.

Jeg fikk se noen få i sommer.

test

Er det noen som har funnet ut om det er mylig å heve en båt med pingpongballer ?

 

Siden detter er en historie fra Donald så kunne det ver artig om noen kunne finne det ut.

jeg har inggen mulighetter til dette

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Er det noen plass på internet der jeg kan lese om Mythbuster testen og resultate .

Har desverre ikke mulighetene til å se mange av episodene.

Jeg fikk se noen få i sommer.

 

test

Er det noen som har funnet ut om det er mylig å heve en båt med pingpongballer ?

 

Siden detter er en historie fra Donald så kunne det ver artig om noen kunne finne det ut.

jeg har inggen mulighetter til dette

Det er mulig, mythbusters gjorde det.

Lenke til kommentar
*quote øverste innlegg*

Nå skal det faktisk bli lovlig med mobil på fly, tror Siemens og Airbus eller noe skulle samarbeide på den fronten.

Har hørt noe om det å bruke mobiltelefon på fly. Årsken til at det ikke var lov, var fordi mobilene måtte "anstrenge" seg slik for å få kontakt med antenner, at det kunne forstyrre radiosendingene :innocent: Derfor skulle dem bygge en slags antennestasjon som forsterket signalet fra mobiltelefonen og ned til land.

 

Forklarte jeg meg godt nok?

Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke skal ha på elektriske artikler ved take-off er ganske så enkel: For at man skal følge med på sikkerhetsdemonstrasjonen, og høre evt andre beskjeder.

OG vil gjerne se den dotten som har dekning på gsm telefonen sin i mange tusen meters høyde. "døøøøøøøh! drittelefon! Er ikke dekning her oppe jo!" Sier seg sjøl.

Lenke til kommentar

Bruker de ikke tilnærmet lik samme nett? Så om man har på mobilen OG mottar en samtale så forstyrrer/belaster det nettverket som igjen kan resultere i brudd på kommunikasjonsmidlene til pilotene?

 

leste en artikkel hvor det stod at Telenor drev på med ett nettverk til mobiler i fly..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...