the_fire Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Elektriske saker er må vare avslådd ved letting/landing i fly: Bullshit, flyet lettet like normalt, selv om jeg hadde walkman og mobil. Radiosendere må være slådd av under hele flyturen: Enda mer tull. Ingen styrter eller noe. Fikk tilogmed inn en fransk radiokanal. Mobilen fikk jeg ingen signaler på i luften. Godt du risikerer livet til hundrevis av andre mennesker for å motbevise banale myter. Jeg tror nesten de som står bak utstyret i fly vet sånt litt bedre enn deg, gitt. jeg har og mange ganger sett andre som har pratet i mobiltelefonen under landing og takeoff ,så ikke ut som flyet hadde noen problemer med det snakket med en pilot i sas var det vel. Han sa at hvis alle i flyet brukte mobil samtidig så kunne det kanskje ha utslag, men at folk brukte telefoner og sånn i lufta hadde ingen betydning. Det er bare en regel som er avlegs som ingen har fikset på. Han hadde sin telefon på når han var ute å flydde så det var greit. Kanskje folk sover bedre når de ikke blir forstyrret av ringetoner, og derfor de ber folk skru av, ikke vet jeg, men noen innvirkning på flyet har de ikke. Ifølge piloten jeg snakket med så hadde visstnok flere selskaper allerede tillat bruk av telefoner og sånn. Om det hadde vært noen som helst risikofare ved å bruke mobiltelefoner og radioer om bord, hadde det ganske enkelt vært ulovelig og hadd det med seg. Vil protestere på det sterkeste i at jeg satte mange hundre liv i fare ved å ha på diskmannen/mobil ved landing/letting. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Vil bare informere om at de viser en genial episode av mythbusters på discovery nå. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Off topic: gleder meg til søndag, to timers haispesial på mythbusters. On-topic: kommer ikke på noen myter i farten, men skal prøve å komme på noen senere. Jeg tok den opp med tv-lortet mitt Arti det med trykkluftflasken Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Jeg tok den opp med tv-lortet mitt Arti det med trykkluftflasken Hvor fant du dette tv-lortet? Under tv'n? Og hvordan klarte du å plukke opp noe med det? ...sorry... måtte bare... Endret 16. september 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg tok den opp med tv-lortet mitt Arti det med trykkluftflasken Hvor fant du dette tv-lortet? Under tv'n? Og hvordan klarte du å plukke opp noe med det? ...sorry... måtte bare... :D:D Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det seiast at statisk elektrisitet er nok til å få bensin til å eksplodere. Any volunteers? Brainiac for 1 uke siden. Den ble mer enn nok bekrefta. De sprengte en campingvogn ved hjelp av en dude i nylonklær, en ledning og bensinkanner uten lokk. At Mythbusters ikke fikk det til kommer av at de ikke forsøkte nylon mot nylon som VIL gi statisk elektrisitet. Brainiac klarte det forøvrig på første forsøket med statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Er det noen som har prøvd å dra av seg en ny fleace-genseri het helt mørkt rom etter at man har vendt seg til mørket? Det er et ganske kult syn når det gnistrer som bare det. Kan bare tenke meg til hva som ville skjedd om det var eksplosjonsfarlig gass i det rommet. (les: noen prosent bensin-damp i lufta) Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ølmagen er en myte Jeg tester for harde livet. Konklusjon kommer om noen år. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Er det noen plass på internet der jeg kan lese om Mythbuster testen og resultate . Har desverre ikke mulighetene til å se mange av episodene. Jeg fikk se noen få i sommer. test Er det noen som har funnet ut om det er mylig å heve en båt med pingpongballer ? Siden detter er en historie fra Donald så kunne det ver artig om noen kunne finne det ut. jeg har inggen mulighetter til dette Endret 17. september 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Er det noen plass på internet der jeg kan lese om Mythbuster testen og resultate .Har desverre ikke mulighetene til å se mange av episodene. Jeg fikk se noen få i sommer. test Er det noen som har funnet ut om det er mylig å heve en båt med pingpongballer ? Siden detter er en historie fra Donald så kunne det ver artig om noen kunne finne det ut. jeg har inggen mulighetter til dette Det er mulig, mythbusters gjorde det. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 *quote øverste innlegg* Nå skal det faktisk bli lovlig med mobil på fly, tror Siemens og Airbus eller noe skulle samarbeide på den fronten. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 *quote øverste innlegg*Nå skal det faktisk bli lovlig med mobil på fly, tror Siemens og Airbus eller noe skulle samarbeide på den fronten. Har hørt noe om det å bruke mobiltelefon på fly. Årsken til at det ikke var lov, var fordi mobilene måtte "anstrenge" seg slik for å få kontakt med antenner, at det kunne forstyrre radiosendingene Derfor skulle dem bygge en slags antennestasjon som forsterket signalet fra mobiltelefonen og ned til land. Forklarte jeg meg godt nok? Lenke til kommentar
simerix Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Noen flyselskaper holder også på å utvikle utstyr som ikke reagerer på mobilsignaler. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 OT: noen som vet om spesialsendinga i kveld kl. 21.00 går i reprise? Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 OT: noen som vet om spesialsendinga i kveld kl. 21.00 går i reprise? Kan du ikke bare ta det opp da? Jeg gleder meg syykt Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har ikke kabel her hos mamma. Heller ikke noe å ta opp på. Kan jo gå til pappa, men da må jeg ta med så mye... Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har ikke kabel her hos mamma. Heller ikke noe å ta opp på. Kan jo gå til pappa, men da må jeg ta med så mye... Åja, det blir så mye styr. Det viste jeg ikke. Synd at du går glipp av det da Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 OT: noen som vet om spesialsendinga i kveld kl. 21.00 går i reprise? Hva skjer i denne sendinga? Jeg har sett at den skulle være på TV, men er det noe spesielt? Lenke til kommentar
stgbrt Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Grunnen til at man ikke skal ha på elektriske artikler ved take-off er ganske så enkel: For at man skal følge med på sikkerhetsdemonstrasjonen, og høre evt andre beskjeder. OG vil gjerne se den dotten som har dekning på gsm telefonen sin i mange tusen meters høyde. "døøøøøøøh! drittelefon! Er ikke dekning her oppe jo!" Sier seg sjøl. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Bruker de ikke tilnærmet lik samme nett? Så om man har på mobilen OG mottar en samtale så forstyrrer/belaster det nettverket som igjen kan resultere i brudd på kommunikasjonsmidlene til pilotene? leste en artikkel hvor det stod at Telenor drev på med ett nettverk til mobiler i fly.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå