Gå til innhold

Mythbusting @ HW.no - Bli med og test!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke en sau havner på ryggen i det hele, heller på siden.

 

Da har jeg forøvrig fått et kamera endelig så da kan jeg fortsette med cd-testen, har en "åpen cdrom" for testens skyld, men får se om jeg våger å ha den åpen.

Har du sett episoden når Mythbusters testet cd-rom myten?

Uansett, ved vanlig turtall stod splintrene 5cm inn i kroppen på gelatin-dukken som lå vedsiden av, så pass på!

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at hvis man velter en sau, slik at den blir liggende på ryggen, vil den ikke klare å snu seg igjen.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Sævver er lubne dyr. Om de havner på ryggen har de ingen mulighet for å få tak med beina eller vugge seg til siden.

Så en sau kan dø om man velter den?

Jeg synes det bør testes! :devil:

Lenke til kommentar
Da har jeg forøvrig fått et kamera endelig så da kan jeg fortsette med cd-testen, har en "åpen cdrom" for testens skyld, men får se om jeg våger å ha den åpen.

så på mythbusters her om dagen, de testet det(noe jeg egentlig har vist lenge), de hadde så klart en dukke ved siden av en åpen cd-rom, bitene gikk minst 3cm inn i huden, og det var MANGE av dem, ha den lukket du...

Lenke til kommentar
At cd en kan spinne så fort inni dataen at den går i stykker og skader folk/dataen. Men Adam og Jamie fikk ikke cdene til å gå i stykker før de festa de på en vinkelsliper og kjørte de i 30 000 rpm elns.

 

tror jeg.. :p

Nei, men myten ble vel ikke busted. Har en kompis som selv opplevde det, og han i butikken hadde jo også fått inn en CD-rom med en sprengt cd i.

Lenke til kommentar
Jo!

 

Jeg har da selv kjørt og skremt livet av sauer med tute mens de har lugget på siden så "krøker" de inn knerne så vipper de bare over og reiser seg og springer..

 

Jeg ler litt her nå :p

Hehe.. er klar over det.. besteforeldrene mine er pensjonerte sauebønder.. så jeg vet :p

Er forresten sauer på øya der foreldrene mine bor også.. de ligger ikke lenge på siden når jeg er i klappe sau humør for å si det sånn.. er flinke å reise seg å løpe som noen idioter :p

Lenke til kommentar
Jo!

 

Jeg har da selv kjørt og skremt livet av sauer med tute mens de har lugget på siden så "krøker" de inn knerne så vipper de bare over og reiser seg og springer..

 

Jeg ler litt her nå :p

En sau kan faktisk havne på ryggen og ikke komme seg på beina igjen uten hjelp. Noe som igjen kan være dødelig for suen innen rimelig kort tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...