ATWindsor Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Kan det begynne å brenne i maskinen?Jeg har desverre ikke tilgang til filmen der jeg og noen andre fikk min søte Celeron prosessor til å nå 150 grader og fremdeles være funksjonabel.. Dog begynte bruskorken med kaffe oppi som sto på cpu kjernen å koke, så teoretisk sett bør det kunne begynne å brenne av det. (men ingen vanlige pc brukere har maskin uten ribbe) Dette er jo faktisk litt interessant, hvor brannfarlig er en PC? Jeg ville tro ikek såærlig i det hele tatt i et kabinett, men hva med en veldig støvete enn, kanskje med en kabinettdør tatt av tilogmed, dette kan jo faktisk være nyttig å vite. AtW Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Du må oppgi hvilke temperaturer du brukte også Det kalde vannet var rett fra springen, mens det varme vannet var nettopp kokt (rundt 90 grader). Isformen ble satt inn i en vanlig fryser (rundt -10 kanskje? ) Endret 6. august 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Cd-rom myten er på mythbusters akkurat nå. (discovery) Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ser på den nå Btw, husk ny episode ikveld klokken 2100... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Btw, husk ny episode ikveld klokken 2100... Vet, finally Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Du må oppgi hvilke temperaturer du brukte også Det kalde vannet var rett fra springen, mens det varme vannet var nettopp kokt (rundt 90 grader). Isformen ble satt inn i en vanlig fryser (rundt -10 kanskje? ) Det er nok for stor forskjell på temperaturen. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Du må oppgi hvilke temperaturer du brukte også Det kalde vannet var rett fra springen, mens det varme vannet var nettopp kokt (rundt 90 grader). Isformen ble satt inn i en vanlig fryser (rundt -10 kanskje? ) Det er nok for stor forskjell på temperaturen. Skal prøve med lunkent vann og kaldt vann imorgen, så får vi se hvordan det går... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg prøvde med isbiter av vanlig vann fra springen, vann som har fått et raskt oppkok og vann som har fosskokt i 10 minutter. Jeg tok også noen bilder som jeg kan legge ut senere. Isbitene som ble laget med både snarkokt og langkokt vann hadde betydlig mindre bobler enn det vanlige springvannet. Men det var ikke helt fritt for bobler. Dvs. boblene har endret karakter ganske tydelig. Alle de små luftboblene med ca 0,5 mm diameter er borte fra isbitene med kokt vann. Dette alene gjør isbitene mye klarere. Men så er det en liten sky igjen midt inni isbitene. Denne skyen består av så små bobler at jeg ikke klarer å se størrelsen på de. Det er kun en diffus sky. Egentlig så lurer jeg på om dette kan være luft i det hele tatt. For lufta er jo kokt ut. Men kanskje det har noe å gjøre med mineraler? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Du må oppgi hvilke temperaturer du brukte også Det kalde vannet var rett fra springen, mens det varme vannet var nettopp kokt (rundt 90 grader). Isformen ble satt inn i en vanlig fryser (rundt -10 kanskje? ) Det er nok for stor forskjell på temperaturen. Skal prøve med lunkent vann og kaldt vann imorgen, så får vi se hvordan det går... prøv med kokt vann og 70 c vann Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg prøvde med isbiter av vanlig vann fra springen, vann som har fått et raskt oppkok og vann som har fosskokt i 10 minutter. Jeg tok også noen bilder som jeg kan legge ut senere. Isbitene som ble laget med både snarkokt og langkokt vann hadde betydlig mindre bobler enn det vanlige springvannet. Men det var ikke helt fritt for bobler. Dvs. boblene har endret karakter ganske tydelig. Alle de små luftboblene med ca 0,5 mm diameter er borte fra isbitene med kokt vann. Dette alene gjør isbitene mye klarere. Men så er det en liten sky igjen midt inni isbitene. Denne skyen består av så små bobler at jeg ikke klarer å se størrelsen på de. Det er kun en diffus sky. Egentlig så lurer jeg på om dette kan være luft i det hele tatt. For lufta er jo kokt ut. Men kanskje det har noe å gjøre med mineraler? Omtrent samme resultat som jeg kom fram til, var framdeles en liten sky igjen inni der. Men var en som nevnte at isbitene måtte være innelukket uten tilgang til luft under frysing, kanskje det har noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Det kan ha noe med saken å gjøre ja. Er det noen som har isposer og kan teste? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Isposer burde øke effekten, men det burde gå ann uten. Er det noen som har temperaturene som har blitt brukt til vellykkede fprsøk? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Btw, hvordan gikk det med (Car pole vault og Exploding pottipotti) i går? Så halvparten av showet men så måtte jeg på jobb.. Så helt til de bestemte seg for å skade drivakselen mere men så datt den av og de kom ingen steder med bilen. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Hva med å teste Colas virkning på tenner ? Melketenner anyone? Lillebror. QUOTE (Mythbusters) Test 5 - Cola can dissolve a tooth in 24 hours: Two teeth are soaked for 24 hours, one in cola and one in phosphoric acid. The acid tooth is reduced to half it's original size, but the cola tooth just turns an ugly brown colour. Neither completely dissolves. Myth busted. Dette var jo kun i 24 timer, noen med mer tid og melketenner? Det kan jeg godt prøve en gang om ikke så lenge, har endel gamle melketenner her. Endret 8. august 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Hva med å teste Colas virkning på tenner ? Melketenner anyone? Lillebror. QUOTE (Mythbusters) Test 5 - Cola can dissolve a tooth in 24 hours: Two teeth are soaked for 24 hours, one in cola and one in phosphoric acid. The acid tooth is reduced to half it's original size, but the cola tooth just turns an ugly brown colour. Neither completely dissolves. Myth busted. Dette var jo kun i 24 timer, noen med mer tid og melketenner? Det kan jeg godt prøve en gang om ikke så lenge, har endel gamle melketenner her. Har testet det. Melketann i cola i et døgn = for det meste bare misfarging/bløt emalje. Endret 8. august 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Prøvde du lenger? Jeg vil finne ut hvor lenge den må stå før den forsvinner helt. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har hørt at hvis man velter en sau, slik at den blir liggende på ryggen, vil den ikke klare å snu seg igjen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Btw, hvordan gikk det med (Car pole vault og Exploding pottipotti) i går? Så halvparten av showet men så måtte jeg på jobb.. Så helt til de bestemte seg for å skade drivakselen mere men så datt den av og de kom ingen steder med bilen. Exploding pottipotti: Busted Den brant mer enn den eksploderte, men på slutten fikk de til en liten eksplosjon ihverfall (selvfølgelig med hele toalettet tettet igjen, og masse metangass ) Car pole vault: Busted Drivakslingen tålte veldig mye, men de fikk den løsnet til slutt. Da bommet den på hullet. Etter å ha fått lagd en release av drivakslingen, og mange forsak, traff de perfekt til slutt. Bakenden løftet seg en halv meter opp, og drivakslingen ble slått gjennom bagasjerommet Lenke til kommentar
CMOTDibbler Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har hørt at hvis man velter en sau, slik at den blir liggende på ryggen, vil den ikke klare å snu seg igjen.Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Sævver er lubne dyr. Om de havner på ryggen har de ingen mulighet for å få tak med beina eller vugge seg til siden. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har hørt at hvis man velter en sau, slik at den blir liggende på ryggen, vil den ikke klare å snu seg igjen.Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Sævver er lubne dyr. Om de havner på ryggen har de ingen mulighet for å få tak med beina eller vugge seg til siden. Så en sau kan dø om man velter den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå