Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Foreldre forstår seg ikke på rånebiler og anlegg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med JoachimR, der. Ville heller kjørt rundt i en sikker bil med standard anlegg enn et gammelt vrak som praktisk talt demonterer seg selv under kjøring. Selv om den har bra anlegg. Blir faktisk nekta av foreldrene mine å kjøpe en bil uten airbags. Men har ikke råd til bil for øyeblikket, så får vel heller benytte meg av offentlig transport og lån av mor og far sin bil i mellomtiden.

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar

Citizenx: Da har du jo en meget fin mulighet til å bli sponset en del ved et bilkjøp. Finn deg et vrak du sier at du skal kjøpe, få foreldre til å nekte, si at du kjøper det uansett, hold på slik til de sier at de spytter inn litt penger til en sikrere bil. :p

Lenke til kommentar
Citizenx: Da har du jo en meget fin mulighet til å bli sponset en del ved et bilkjøp. Finn deg et vrak du sier at du skal kjøpe, få foreldre til å nekte, si at du kjøper det uansett, hold på slik til de sier at de spytter inn litt penger til en sikrere bil. :p

hehehe.. smart!! ;)

Lenke til kommentar

jeg som er arbeidsledig kjøpte med en bil til 170tusen.. så hvorfor klarer da ikke de som HAR jobb å ikke kjøpe seg noe nyere enn en 240 med en hel hau med donk donk møkk..

ja nå har muligens bilen min et anlegg som man kan skryte av orginal men når jeg kjører så har jeg aldri radioen på.. jeg foretrekker faktisk å kjøre uten noen musikk i det heletatt..

Lenke til kommentar
jeg som er arbeidsledig kjøpte med en bil til 170tusen.. så hvorfor klarer da ikke de som HAR jobb å ikke kjøpe seg noe nyere enn en 240 med en hel hau med donk donk møkk..

ja nå har muligens bilen min et anlegg som man kan skryte av orginal men når jeg kjører så har jeg aldri radioen på.. jeg foretrekker faktisk å kjøre uten noen musikk i det heletatt..

enig med deg der.. volvo 124 med stereo for dobbelt så mye som bilens pris blir litt for dumt..

da er det bedre og kjøpe en litt dyr bil som du kan skryte av med et ok annlegg.. annlegge kan du jo fikse på når som helst vis du vil..

Lenke til kommentar
Noen har ikke råd til så dyr selv om de tjener, andre vil ha en grei førstegangsbil, noen vil ha en litt sånn sladdebil... andre vil ikke bruke så mye penger på bil men vil heller bruke det på anlegg...!

annlegg betyr MYE for meg.. men uansett så kjøper jeg ikke en bil alle bare synes er for billig og dårlig fordet..

Lenke til kommentar

nei si det du, fortell oss hvordan du får det til da? tok du opp lån på bilen? isåfall, hvordan fikk du deg et lån på 170 000 uten fast inntekt? hvor mye betaler du i husleie? hvor stor mobil regning har du pr mnd? hvor mye bruker du på mat pr mnd? osv osv.

interessert i høre hvordan du får dette til og gå rundt uten inntekt, eller lever du på dagpenger/trygd/pappa?

og forresten, hvis man har råd til en ordentlig bil, hvorfor ikke spytte på en 10 000,- ekstra og oppgradere anlegget litt også.. man får et meget fint anlegg for 10 000,- og man får ikke en såå mye dårligere bil om man bruker 160 000,- istedet for 170 000,-....

finnes en mellomting vet dere folkens.

Lenke til kommentar
Har faktisk ikke hørt noe negativt fra foreldra etter jeg kjøpte ny bil, heller det motsatte. Dog, tror de er glade for at jeg bytta ut den gamle rustholken..

Her om dagen kom mor og sa etter at hun hadde vært ute med bosset ellerno; «Det gjorde seg med den frontleppa du har satt på» :)

Hehe, fine foreldre :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg som er arbeidsledig kjøpte med en bil til 170tusen..  så hvorfor klarer da ikke de som HAR jobb å ikke kjøpe seg noe nyere enn en 240 med en hel hau med donk donk møkk..

nei si det du, fortell oss hvordan du får det til da? tok du opp lån på bilen? isåfall, hvordan fikk du deg et lån på 170 000 uten fast inntekt? hvor mye betaler du i husleie? hvor stor mobil regning har du pr mnd? hvor mye bruker du på mat pr mnd? osv osv.

interessert i høre hvordan du får dette til og gå rundt uten inntekt, eller lever du på dagpenger/trygd/pappa?

og forresten, hvis man har råd til en ordentlig bil, hvorfor ikke spytte på en 10 000,- ekstra og oppgradere anlegget litt også.. man får et meget fint anlegg for 10 000,- og man får ikke en såå mye dårligere bil om man bruker 160 000,- istedet for 170 000,-....

finnes en mellomting vet dere folkens.

Første bilen min kostet 125.000

da var jeg lærling og jeg tokk lån og fikk den regget på morra mi så forsikinga ble mindre..

den mosa jeg :D (var en 98modell som fungerte som den skulle i ulykke.. fakten en behaglig ulykke)

bilen jeg har nå kostet 171.000 og jeg var lærling da jeg kjøpte den .. samme greia med lån og hele pakke. står på morra mi så "lav forsikring" (er BMW så den er høy uansett :p)

bilen koster meg 3300kr i måneden .. som er godt under halvparten av hva jeg nå får fra aetat..

(og da minner jeg om at jeg var lærling og får nå bare 60% av hva jeg fikk ifjor)

det er ikke vanskelig å kjøpe seg en ny og sikker bil.. er bare at rånerene skal på død og liv være BLOD HARRY!

hvorfor jeg ikke oppgradere anlegget mitt...

1: er fornøyd med det orginale.. (orginale BMW anlegg er ikke dårlige)

2: jeg hører aldri på musikk.. det forstyrrer meg..

3: hører heller på motoren enn radio..

4: hver gang jeg har noen i baksetet så hører aldri de hva folk forran sier hvis anlegget er på... fordi det er bra nok i BMWer :p

Lenke til kommentar
Vi har jo frontspoiler! Hadde du bare kalt det det...

feil, pappa'n din har det. du har ikke bil engang du. :) (jada, nå var jeg slem! :p )

men dette er vel ganske OT egentlig. vi snakker vel om råneranlegg vs foreldre her.

Jeg skrev vi. Har ikke alle biler frontspoiler?

du skrev vi ja .. men er bilen regget på deg? er du del eier?

har du betalt den? har du betalt noe på den?

NEI! den er faren din sin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...