tor_erik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg kjøpte meg slike her om dagen og kan ikke få skrytt nok av de. Ble mye klarere og renere lyd over hele spekteret. Du hører teksten på sangene bedre og "fyller" ut lydbildet mye bedre når du får flytta lyden framover til der hvor du sitter i bilen, istedet for å samle alt bakerst syns jeg. Har også slike, det er også alt jeg har... Plages dog voldsomt at risting i dørene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Eg fortalte foreldra mine at eg skulle setje inn anlegg og fekk denne kommentaren: "Skal du og bli ein sånn som ein høyrer rundt hjørna før me ser deg?" Ser ikkje problemet med det eg, kjører masse bil, så kvifor ha dårlig lyd? Eg er ingen fan av folk som er meir opptatt av lyden på utsida av bilen enn den inni, men bryr meg ikkje stort med det. Liker å skru opp eg óg, men det er stort sett på landeveien. Har ikkje meir enn ein 12" på 200W baki og det er meir enn nok for min del, kjører med bassen langt under det den kan levere. Ha ikkje dårleg samvittighet for anlegget ditt Forstår meg ikkje på folk som kjører i timevis utan å ha på radio eller musikk. Tenk så kjedelig Det er dessutan den einaste staden eg synger (bortsett frå på fest). Jodler med i takt (i allefall nesten) med System Of A Down og storkoser meg i bilen. Endret 2. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har også slike, det er også alt jeg har... Plages dog voldsomt at risting i dørene. Jeg har høyttalerne mine foran i dashbordet og diskantene i a-stolpen. Pluss hattehylla og i c-stolpen pluss basskasse. Er ikke plaget med risting av noe slag. Har du skrudd fast høyttalerne skikkelig? Er det noe som er løst inni døra? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Med Loud på vil du få meir risting. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Med Loud på vil du få meir risting. Eksakt. Men Loud må på, kvaliteten høynes jo flere hakk. walter_melon: Høyttalerne er skrudd fast med drill, så ja, de er faste nok. Skal se om jeg ikke kan få skrudd opp dørene når jeg kommer meg ned på folkehøgskolen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Med Loud på vil du få meir risting. Eksakt. Men Loud må på, kvaliteten høynes jo flere hakk. Trudde eg hadde lest at det var omvendt eg, Loud = dårligare kvalitet. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Med Loud på vil du få meir risting. Eksakt. Men Loud må på, kvaliteten høynes jo flere hakk. Trudde eg hadde lest at det var omvendt eg, Loud = dårligare kvalitet. Mulig at det er slik når man har forsterker og bass i tillegg, men siden jeg bare kjører et komponentsett, opplever jeg at kvaliteten stiger. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Min mening er at loudness ødelegger lyden helt. Merker ekstra stor forskjell på det med de nye Macrom høyttalerne mine i hvertfall. S-lyder skjærer i ørene og det blir på en måte et plagsomt ekko i hele bilen. Det høres ut som om samtlige artister fra Immotal Technique til Bryan Ferry har fått betalt enorme summer for å lespe i sangene sine... Jeg skrur heller opp bassen på forsterkeren. Endret 2. august 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det blir liksom eit trykk i heile bilen om eg har Loud på, høgare og meir...fysisk lyd, men kvaliteten er ikkje like god. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det er for bassen jeg skrur på Loud. Har som sagt ikke egen bass. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Er en egen instilling på spiller'n for bass og diskant, front og bak, og høyre og venstre. Mye bedre og bruke istedenfor den Loud'n.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Er en egen instilling på spiller'n for bass og diskant, front og bak, og høyre og venstre. Mye bedre og bruke istedenfor den Loud'n.. Du tenker på Custom Equalizer? Har brukt den litt ja... Har ikke hatt spilleren så lenge, jeg får teste ut litt mer senere. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hehe, bedre og bruke den, uansett.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Når jeg stiller inn anlegg pleier jeg å begynne med å skru diskant og bass ned til det laveste. Finner en passende sang og så skrur jeg opp lyden så det er litt høyt.. Deretter stiller jeg inn diskanten til jeg syns jeg hører stemmer og instrumenter fint nok. Så skrur jeg opp bassen til jeg syns den er klar, men ikke for dominerende. Så stiller jeg inn fadingen mellom foran og bak. Pleier å stille inn så det høres mer foran enn bak.. Og hvis diskanten og bassen forandret seg da, er det bare å gå tilbake til de innstillingene og finne det man liker. "Loudness" er fyfy. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Hmm, kanskje en grei fremgansmåte... Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har selv 2*12" 2*6/9" 2*8".... god guffe, klar, stram og fin lyd.... Til topic; skrur ned volum i rundkjøringer og steder der jeg skal akse. Har problem med å kjenne turtall, det kan "litt" for mye når jeg skal akse.... Tunghørt jeg? Hæ? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Kjøp deg en sånn jalla-turteller fra Biltema så slipper du å skru ned.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Har selv 2*12" 2*6/9" 2*8".... god guffe, klar, stram og fin lyd.... Til topic; skrur ned volum i rundkjøringer og steder der jeg skal akse. Har problem med å kjenne turtall, det kan "litt" for mye når jeg skal akse.... Tunghørt jeg? Hæ? Det er jo bare å se på farten... ligger du i 40km/t kan 3 gir funke greit. Skal du ha aks må du ned i 2. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Eg fortalte foreldra mine at eg skulle setje inn anlegg og fekk denne kommentaren: "Skal du og bli ein sånn som ein høyrer rundt hjørna før me ser deg?" Haha, kommer til et kryss så hører du no musikk som kommer fra hjørnet og blir høyere og høyere..! Ha ikkje dårleg samvittighet for anlegget ditt Forstår meg ikkje på folk som kjører i timevis utan å ha på radio eller musikk. Tenk så kjedelig Kan ikke bli mer enig med deg... musikk er nesten et must. Isåfall radioen hvis det ikke er no å høre på..! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Lyd er fint det, men når man har sånne gamle biler... HVa er vitsen med et anlegg til dobbelte av hva selve bilen er verdt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå