PinguShow Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Helde på å sette samen ein PC men når eg skal instalere XP får eg beskjed om at XP ikkje finner hard disken. Etter å ha sett litt på nettet trur eg at eg mangler drivere til disken. Noken som veit kvar eg kan få tak i desse? det kom ikkje med noken diskett med harddisken, men det kom med ein med hovedkortet, men på denne står det at det er RAID drivere... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 bruk disketten som fulgte med hovedkortet, når du legger inn windows, og det står "press f6 eller f5 (husker ikke helt) for å legge inn Raid drivere" så trykker du fX... Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Har prøvd det. Det einaste som skjer er at eg får ein beskjed som seier "vent litt" før det går tilbake til skjermbildet som seier at eg skal sette inn disketten.. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 hva med oss som ikke fikk diskett med hovedkortet? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 last ned driveren hos produsenten av ditt hovedkort...? du trenger vel bare driverene til s-ata kontrolleren? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hvis du fikk en cd med hovedkortet, så er det ofte en fil på den, som lar deg lage en diskett med S-ATA driverene på. Edit: Omformulering. Endret 24. juli 2005 av fargoth Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 last ned driveren hos produsenten av ditt hovedkort...? Men du må jo fortsatt ha driverane innpå ein diskett, og når windows ikkje vil lese denne disketten...? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Men du må jo fortsatt ha driverane innpå ein diskett, og når windows ikkje vil lese denne disketten...? ...er det fordi det var feil drivere på den..? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 hvorfor vil ikke win lese disketten? er det noe galt med disketten da? trådstarter kunne jo også hatt det problemet at han faktisk ikke har diskettstasjon... da må han gjøre som jeg må hver gang jeg skal ha inn win på maskinen, få den til å tro at s-ata diskene er vanlige IDE disker... (dette stiller jeg i bios). Da trenger jeg ingen s-ata kontroller drivere, disse legger jeg inn etterpå fra cd'en jeg fikk med hovedkortet (legger de inn når jeg er i ferdig innstallert windows, og bytter om fra IDE til s-ata i bios igjen) Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 hvorfor vil ikke win lese disketten? er det noe galt med disketten da?trådstarter kunne jo også hatt det problemet at han faktisk ikke har diskettstasjon... da må han gjøre som jeg må hver gang jeg skal ha inn win på maskinen, få den til å tro at s-ata diskene er vanlige IDE disker... (dette stiller jeg i bios). Da trenger jeg ingen s-ata kontroller drivere, disse legger jeg inn etterpå fra cd'en jeg fikk med hovedkortet (legger de inn når jeg er i ferdig innstallert windows, og bytter om fra IDE til s-ata i bios igjen) Skal prøve å legge filene frå cd'en inn på ein ny diskett so snart eg får kjøpt meg en... Kor i BIOS stiller du inn slik at windows trur at det er ein IDE og ikkje SATA disk? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) jeg gjør dette i min AMI (american megatrends inc.) bios (asus P4C800-deluxe) ved at jeg trykker på Advanced tabben, så velger jeg IDE under OnBoard Promise Controller - Opertaing mode legger ved bilde jeg, det ble litt vanskelig å forklare... /stort bilde... Endret 24. juli 2005 av jalejale Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Har endeleg fått tak i disketter. Har prøvd å bruke to andre disketter no men det er ingen forskjell... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Sjekk ut at diskettstasjon A: er aktivert i bios (1,44) Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Sjekk ut at diskettstasjon A: er aktivert i bios (1,44) Fant eit valg i bios som heitte "seek floppy", dette var "Disabled". Eg satte denne til "enabled" men det hadde ingen effekt. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 den driveren er det sånn fil, i så fall gjer dette: høyre klikk på min datamaskin -> diskbehandling -> s-ata -> så der velger du ikkje fra cd men fra fil o0g velger der den fila ligger Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Sjekk ut at diskettstasjon A: er aktivert i bios (1,44) Fant eit valg i bios som heitte "seek floppy", dette var "Disabled". Eg satte denne til "enabled" men det hadde ingen effekt. Står på samme siden som IDE-enheter... A: none osv. sett på 1,44 hvis dette ikke er gjort. Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Sjekk ut at diskettstasjon A: er aktivert i bios (1,44) Fant eit valg i bios som heitte "seek floppy", dette var "Disabled". Eg satte denne til "enabled" men det hadde ingen effekt. Står på samme siden som IDE-enheter... A: none osv. sett på 1,44 hvis dette ikke er gjort. Den har stått på 1,44 som default heile tida so det kan ikkje vere det som er gale... Har lurt på om disketstasjonen kan vere øydelagt.... får sjå om eg finne ein eg kan låne og teste med. Begynne å bli frustrert no Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 kontroller om floppykabelen står ok, lyser lampen uten diskett i , er det på tide å snu den. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Sjekk ut at diskettstasjon A: er aktivert i bios (1,44) Fant eit valg i bios som heitte "seek floppy", dette var "Disabled". Eg satte denne til "enabled" men det hadde ingen effekt. Står på samme siden som IDE-enheter... A: none osv. sett på 1,44 hvis dette ikke er gjort. Den har stått på 1,44 som default heile tida so det kan ikkje vere det som er gale... Har lurt på om disketstasjonen kan vere øydelagt.... får sjå om eg finne ein eg kan låne og teste med. Begynne å bli frustrert no Kan hende at A: er kaputt, ikke noe uvanlig... (strømkabelen står i ?) Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Retter ein stor takk til LA8464 som fan løysinga, snudde kabelen og vips fikk eg laste drivere. No får eg ikkje lov å vere einig i lisensavtalen. Får lese lisensavtalen og vere ueinig i den men når eg trykker F8 for å vere einig skjer det ingenting... Er liksom ingen ende på ting heller Kanskje eg kan få ny plate frå microsoft? Eller nytt tastatur kan jo vere at F8 tasten er øydelagt...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå