Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kvar kan eg finne drivera til ein S-ATA disk?

Anbefalte innlegg

Helde på å sette samen ein PC men når eg skal instalere XP får eg beskjed om at XP ikkje finner hard disken. Etter å ha sett litt på nettet trur eg at eg mangler drivere til disken.

Noken som veit kvar eg kan få tak i desse? det kom ikkje med noken diskett med harddisken, men det kom med ein med hovedkortet, men på denne står det at det er RAID drivere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor vil ikke win lese disketten? er det noe galt med disketten da?

trådstarter kunne jo også hatt det problemet at han faktisk ikke har diskettstasjon... da må han gjøre som jeg må hver gang jeg skal ha inn win på maskinen, få den til å tro at s-ata diskene er vanlige IDE disker... (dette stiller jeg i bios). Da trenger jeg ingen s-ata kontroller drivere, disse legger jeg inn etterpå fra cd'en jeg fikk med hovedkortet (legger de inn når jeg er i ferdig innstallert windows, og bytter om fra IDE til s-ata i bios igjen)

Lenke til kommentar
hvorfor vil ikke win lese disketten? er det noe galt med disketten da?

trådstarter kunne jo også hatt det problemet at han faktisk ikke har diskettstasjon... da må han gjøre som jeg må hver gang jeg skal ha inn win på maskinen, få den til å tro at s-ata diskene er vanlige IDE disker... (dette stiller jeg i bios). Da trenger jeg ingen s-ata kontroller drivere, disse legger jeg inn etterpå fra cd'en jeg fikk med hovedkortet (legger de inn når jeg er i ferdig innstallert windows, og bytter om fra IDE til s-ata i bios igjen)

Skal prøve å legge filene frå cd'en inn på ein ny diskett so snart eg får kjøpt meg en...

Kor i BIOS stiller du inn slik at windows trur at det er ein IDE og ikkje SATA disk?

Lenke til kommentar

jeg gjør dette i min AMI (american megatrends inc.) bios (asus P4C800-deluxe) ved at jeg trykker på Advanced tabben, så velger jeg IDE under OnBoard Promise Controller - Opertaing mode

legger ved bilde jeg, det ble litt vanskelig å forklare... /stort bilde...

dscn08883nj.th.jpg

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Sjekk ut at diskettstasjon A: er aktivert i bios (1,44)

Fant eit valg i bios som heitte "seek floppy", dette var "Disabled". Eg satte denne til "enabled" men det hadde ingen effekt.

Står på samme siden som IDE-enheter...

A: none osv. sett på 1,44 hvis dette ikke er gjort.

Lenke til kommentar

Fant eit valg i bios som heitte "seek floppy", dette var "Disabled". Eg satte denne til "enabled" men det hadde ingen effekt.

Den har stått på 1,44 som default heile tida so det kan ikkje vere det som er gale... Har lurt på om disketstasjonen kan vere øydelagt.... får sjå om eg finne ein eg kan låne og teste med.

Begynne å bli frustrert no :mad:

Lenke til kommentar

Den har stått på 1,44 som default heile tida so det kan ikkje vere det som er gale... Har lurt på om disketstasjonen kan vere øydelagt.... får sjå om eg finne ein eg kan låne og teste med.

Begynne å bli frustrert no :mad:

Kan hende at A: er kaputt, ikke noe uvanlig...

(strømkabelen står i ?)

Lenke til kommentar

Retter ein stor takk til LA8464 som fan løysinga, snudde kabelen og vips fikk eg laste drivere.

No får eg ikkje lov å vere einig i lisensavtalen. Får lese lisensavtalen og vere ueinig i den men når eg trykker F8 for å vere einig skjer det ingenting...

Er liksom ingen ende på ting heller :evil: Kanskje eg kan få ny plate frå microsoft? Eller nytt tastatur kan jo vere at F8 tasten er øydelagt...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...