Gå til innhold

Windows Vista-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ble det egentlig navnet gjort om til Vista?

Longhorn høres MYE kulere ut.

Tror jeg har lest hvorfor det kalles Vista, men husker det ikke..

Vel, Vista er spansk for utseende. Forøvrig den eneste forandringa jeg ser i forhold til xp..

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Steina: Fordi "Longhorn" var kodenavnet, akkurat som at XP het "Whistler" i utviklingsfasen.

Ozelot: Akkurat som Xp med fænzy gjennomsiktige vinduer. Positivt er at nesten alle XP-drivere jeg har funker med Vista, utenom nettverkskortet, får "The device cannot start" Code 10.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Vel, Vista er spansk for utseende. Forøvrig den eneste forandringa jeg ser i forhold til xp..

Dersom du kikker litt til så finner du noe. De to første tingene jeg merket meg var en iSCSI connector (eller hva den het) og at det hadde skjedd noe med Event Viewer. Utseende får være som det er, det er ingen big deal for meg.

Lenke til kommentar
Ok, da stopper vi denne tråden. Det finnes allerede en slik tråd under "Diskuter Artikler (porgammer.no)", og den forrige Vista-tråden her ble stengt.

Er du teit eller? Min tråd ble opprettet 4 dager før den du prater om.

Nei, er ikke teit. Du derimot burde sjekke litt rundt før du kommer med tullete uttalelser.

Tatt fra en annen lignende tråd her:

Det finnes en artikkel på Programmer.no om dette, med medfølgende diskusjonstråd.

Jeg er klar over at denne tråden ble startet før artikkelen på Programmer.no ble publisert, men jeg ser ingen grunn til å ha to diskusjonstråder om det samme.

Jeg har ikke noe imot denne tråden, men det blir dumt å starte support og diskusjoner her, for at den så blir stengt.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe imot denne tråden,

Og hvor mange ganger har du trykt på "Report" knappen da?

Bare lurer.

Edit: "Report"-knappen.. Den knappen som OGSÅ er i nettleseren til Windows Vista.

(Sånn.. Nå er jeg på den sikre siden)

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Ingen. Hvordan det?

Nok Off Topic her nå egentlig, skal gi meg. Jeg rapporterer tråden så får moderatorene bestemme hva de vil gjøre. Jeg skrev et innlegg imot stenging av den forrige tråden, for the record.

OnT: Jeg har endelig fått lyd på Vista. Brukte uorginale drivere som viste seg å fungere bra. Jeg får en feilmelding ved oppstart, men det er bare å trykke Enter, så er den saken i boks.

Lenke til kommentar
Ja bare få tråden stengt. Spiller liten rolle for meg da den har utspilt sin rolle for lenge siden.

Men kom ikke her og si at folk starter nok en tråd, når tråden er eldre enn den du mener man skal holde seg til, snøsokk!

:thumbdown:

jeg trodde dette forumet har noen etikket regler, på en dag har du kommet med minst 2 vemmelige utrop, :

" teit " og " snøsokk "

uten reaksjon fra vedkommende dette gjelder.

du burde skjemmes !! ( du er tross alt snart 25 år, og ikke en drittunge lenger )

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Ja, ser ut til at jeg blir den f;rste til aa dele mine erfaringer med Vista. Har enda ikke fAtt til norsk tastaturoppsett, menmen.

Selve os virker bra. Har bare kj0rt i 4 timer og funker enda :p. IE7 Virker derimot veldig lovende, selv om jeg aner en FireFox ripoff (det er mistenkelig mange like funksjoner, tabbed browsing, pluss search greie oppe til h0yre). Utseende messig er det absolutt ingenting A si noe pA, det ser veldig lekkert ut!.

Jeg mAtte desverre installere pA en gammel 40 GB harddisk, sA jeg antar at denne disken er en fin flaskehals (5K rpm :hrm: ). Alle programmer jeg har kj0rer hittil fint, bortsett fra Norton som jeg ikke har testet enda.

Det fine med IE7 er at den er fin, oversiktlig og forholdsvis kjapp (ikke like grisetreig som IE6).

Sann generelt gAr alt smooth (litt tregt grunnet HD og kun p4 2,4 ghz cpu). Det er ikke sA veldig store forskjeller i filbrowsing, instillinger etc.

Slenger med et screen. (legg merke til hvordan informasjon om enkelt filer vises kjapt og enkelt nederst pA skjermen! Genial funksjon!)

post-104-1123013826_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...