agvg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Noen som har tips på hva problemet kan være. Satte du det opp til og motta IP automatisk? Lenke til kommentar
Bonzo66 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Satte du det opp til og motta IP automatisk? Ja. Det har jeg gjort. ser at jeg har skrevet feil i mitt innlegg tidligere. Står til Automatic Configuration - DHCP. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Står til Automatic Configuration - DHCP. Vet du hvor mange IP-er lyse deler ut på nettet sitt pr kunde? Lenke til kommentar
Bonzo66 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Vet du hvor mange IP-er lyse deler ut på nettet sitt pr kunde? Nei. aner ikke, men ifølge FAQ'en på lyse.net kan du ha hvor mange PC'er du vil tilknyttet hjemmesentralen via en switch. (Det er også mulig å abonnere på egen fast IP adresse for kr. 10,- pr. mnd) Men jeg bruker ikke flere IP adresser nå enn tidligere. Den bærbare PC'en jeg nå vil nå via trådløst nett, er tidligere brukt på LAN'et. Så antall IP'er skal være det samme som før (tror jeg). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Men jeg bruker ikke flere IP adresser nå enn tidligere. Den bærbare PC'en jeg nå vil nå via trådløst nett, er tidligere brukt på LAN'et. Så antall IP'er skal være det samme som før (tror jeg). Og du vet at wlan-kortet virker og er påskrudd? Mange bærbare skrur av kortet ved oppstart så du må aktivisere det via egen knapp. Lenke til kommentar
Bonzo66 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Og du vet at wlan-kortet virker og er påskrudd? Mange bærbare skrur av kortet ved oppstart så du må aktivisere det via egen knapp. Kan ikke tro det er noe galt her. Finner både eget og andre trådløse nett fra den bærbare PC'en. Da må vel Wlankortet være aktivt? deter også en lampe på PC som indikerer at kortet er aktivert. Men når jeg velger mitt eget nett klarer ikke PC å koble seg til. Det er også satt til automatisk tilkobling så det burde vel ikke vært nødvendig for meg å gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
Bonzo66 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 En tilleggsopplysning: Når jeg koblet aksesspunktet direkte opp mot PC lyste Linkknappen med fast grønt lys. Når jeg kobler det opp mot switchen som igjen er koblet mot hjemmesentralen/ruteren er det raskt blinkende grønt lys. Betyr det noe? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Last net Setup Wizard fra DENNE linken. Utrolig men sant, Setup Wizarden fra den originale medfølgende CD plata funker ikke Lenke til kommentar
kargod Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 kan det være att ADSL modemet og Linksysen deler ut addresser begge to og disse addressene krasher med hverandre? slik var det med meg... Tafjord Mimer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå