Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med oppsett av Linksys WAP54G

Anbefalte innlegg

Har problem med å få satt opp mitt nye Linksys aksesspunkt.

Har koblet dette til switchen med medfølgende kabel.

Det lyser i følgene lamper:

Power: Fast rødt lys

Act: Blinkende grønt lys

Link: blinkende gult lys

Starter setup wizard fra en av PC'ene som er tilkoblet nettverket via kabel.

Får opp følgende melding " Access violation at adress 00488A6A in modul "Setup.exe" Write of address 00442E74"

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ikke inn på den linken. Prøvde en slik veiviser på Linksys sin hjemmeside, men den krevde enkelt versjon av XP.

Stusser på om Link lampen skal blinke. Tolker brukermanualen slik at denne skal lyse fast. Noen som vet hva som er riktig?

Lenke til kommentar
[det forutsetter at din maskin også har en IP i området 192.168.1.1 - 192.168.1.254

Du prøver vel med kabel og ikke trådløst?

Jeg har IP adresse 10.31. ..........

Ja, jeg prøver å nå denne adressen via kabel. Det trådløse er jo ikke oppe å går.

Kan dette ha noe å si for oppsettet av aksesspunktet?

Endret av Bonzo66
Lenke til kommentar

Når ingen av linkene inn til ruteren virker tror jeg du må se på kablene.

Kontroller at de virker ( bytt litt...) og at de er koblet til riktig port.

Les manualen som fulgte ruteren en gang til.

Om problemet har løst seg, fortell oss det. :thumbup:

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar

Har ikke kommer videre her.

Nettverket funger 100% kablet. Har prøvd å koble til aksespunktet via en av patchkablene som brukes til det kablede nettet uten at det endrer noe.

Har også testet patchkabelen som fulgte med og denne er også ok når den brukes på kablet nett.

Tilbake til mitt største problem nå. Hva kommer feilmeldingen:

" Access violation at adress 00488A6A in modul "Setup.exe" Write of address 00442E74"

Tallene som er referert forandrer seg når jeg prøver igjen etter PC restart.

Win XP finner et trådløst nettverk men klarer ikke å koble til. Det skyldes sikkert konfigureringen som jeg da ikke får til.

Trenger fortsatt hjelp her.

Har forsøkt å kontakt support hos Linksys men har sålangt ikke fått noen respons herfra.

Lenke til kommentar
Prøvd mirr råd om og sette en fast IP på PC-en slik at du får kontakt, du kommer ikke inn på 192.168.1.245 fra en PC med 10.* adresse.

Humm - Da må jeg også skrive noe i Nettverksmaske, Standard Gateway, foretrukket DNS-server og alternativ DNS-server.

Hva skal det stå her? I dag står alt dette til auto.

Er ikke mitt sterkeste område dette som du skjønner.

Lenke til kommentar
Prøvd mirr råd om og sette en fast IP på PC-en slik at du får kontakt, du kommer ikke inn på 192.168.1.245 fra en PC med 10.* adresse.

Humm - Da må jeg også skrive noe i Nettverksmaske, Standard Gateway, foretrukket DNS-server og alternativ DNS-server.

Hva skal det stå her? I dag står alt dette til auto.

Er ikke mitt sterkeste område dette som du skjønner.

Sett IP til 192.168.1.2, nettverksmaske kommer automatisk, trykk ok.

Prøv dermed linken igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale det her:

Sett windows til automatisk og finne DNS, IP og nettverksmaske. Deretter plugger du nettverkskabelen fra linksysen ut og inni maskinen din. Se deretter at alle lampene lyser som de skal.

Etter du har gjort det, så åpner du startmenyen. Velg kjør. Skriv CMD og tast enter. Deretter får du opp ledeteksten din. Skriv så "ipconfig" og tast enter her.

"Standar Gateway" er det du leter etter. Skriv inn denne IP'en i Internett Explorer og tast enter. :)

Håper dette fungerer for deg, da jeg tror det er noe galt med programwaren som fulgte med linksysen. Hvilket OS (operativsystem) har du?

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet et stykke videre, men dessverre ikke helt i mål.

Koblet linksys'en direkte til PC'en med nettverkskabelen. Satte opp IP adressen på PC til 192.168.1.5. Åpnet IE og skrev inn den IP adressen dere har skrevet flere ganger. 196.168.1.245. Da kom jeg inn i oppsettet til linksysen. Så langt alt vel.

Valgte Automatic Configuration - DHCP (rettet 27.07) og lagret. Valgte foreløpig å kjøre nettet usikret. Dette midlertidig slik at ikke dette skal være med å lage mer trøbbel for meg.

Koblet deretter linksysen til den nettverkskabelen jeg vanligvis bruker til PC'en på LAN'et. Den vet jeg virker og gir tilgang til verden der ute.

Satte IP adressen på PC tilbake til automatisk. PC finner trådløst nettverk. Det er satt opp til automatisk. Kommer likevel ikke inn.

I nettverkstilkoblinger i XP står Trådløs nettverkstilkobling som ikke tilkoblet. Prøver å trykke på reparer uten at resultatet blir anderledes.

Hva kan problemet være nå? Så nært, men allikevel så langt i fra.

Håper på fortsatt god hjelp!!

Endret av Bonzo66
Lenke til kommentar
Vel nå er du inne i ruteren i  det minste.

Det er ingen ruter jeg forsøker å få på plass, men et rent aksesspunkt. Ruter er innebygget i Lyse hjemmesentralen og alt funger helt fint på LAN'et.

Problemet nå er at jeg ikke får koblet meg opp mot aksesspunktet når dette er koblet på LAN'et. Kun når jeg koblet det direkte mot PC'en.

Mulig jeg ikke har lest godt nok, men finner ikke noe om dette i manualen.

Noen som har tips på hva problemet kan være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...