Haaland Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg fant ut at på dagbladet.no, ligger det en komplett(?) samling av Pondus-striper tilbake til mai 2000, og disse kunne jeg tenkt meg å laste ned for å lese på en enklere måte, f.eks. med ACDSee. Jeg tenkte at det ikke var noe problem med GetRight Browser, men jeg får opp beskjed om at "Directory listing failed". Hva kan jeg gjøre med dette? Bildene ligger i denne mappen, og har navn DDMMÅÅÅÅ.gif. Finnes det noe program for å fikse dette? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Mulig det finnes noe programvare som funker, men hvis du har litt programmeringskunnskaper kan du jo mekke et script/program selv. Forslag i pseudokode som tar årene 2000-2002: Code: for y = 2000 to 2002 { for m = 1 to 12 { for d = 1 to 31 { filename = "" if (d < 10) then filename = filename + "0" filename = filename + d if (m < 10) then filename = filename + "0" filename = filename + m + y + ".gif" if (file_exists(filename)) then download(filename) } }} [ Denne Melding var redigert av: runeb på 2002-08-01 00:48 ] Lenke til kommentar
runeb Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Du var først DJ, men jeg vet i alle fall hvor mange dager det er i en måned :wink: Tviler dessuten på at han har linux siden har nevner ACDSee og Getright. Andelen windowsbrukere som har perl er vel begrenset... Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 *skreiv bare bull* *redigert bort* [ Denne Melding var redigert av: 4-Dante på 2002-08-01 08:41 ] Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Tusen takk, Dj_Offset og runeb. Det endte med at jeg brukte perl-skriptet, fordi jeg ikke fant ut hvordan jeg skulle bruke "pseudokode"... :smile: Kan noen forklare meg det? Kan kanskje være greit å kunne til en annen gang? Forresten var det en liten feil i det skriptet, Dj_Offset. Jeg sa at filene hadde navn DDMMÅÅÅÅ, mens du brukte MMDDÅÅÅÅ i skriptet ditt... Jeg kunne ikke forstå at det bare var 125 filer i hele 2000, men så kikket jeg i skriptet, og fant feilen uten å egentlig kunne noe som helst om programmering. :smile: Uansett, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå